Problem z wymontowaniem wahacza
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z wymontowaniem wahacza
Witam!
Próbowałem wyjąć wahacz (muszę wymienić tuleję tylną), wszystko ładnie pięknie, odkręcone śruby pionowa i pozioma na tulejkach oraz sworzeń - w zasadzie wahacz luźny w sankach. Problem polega na tym, że nie mogę dać rady wydostać go z tylnego mocowania w sankach. Tuleja jest mocno rozwulkanizowana - guma po bokach odeszła od metalu, który stoi w pozycji pionowej i uniemożliwia wyjęcie wachacza.
Pytanie brzmi, czy wahacz po odkręceniu śrub pionowej i poziomej oraz zdemontowaniu sworznia powinien wyjść luźno, czy może dodatkwo jest zabezpieczony przez tą tulejkę ustalającą przez którą przechodzi śruba pionowa?
Czy ta tulejka powinna wypaść po wyjęciu śruby pionowej, czy należy ją wydłubać, bo mogła się rozejść po poprzednim montażu?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Próbowałem wyjąć wahacz (muszę wymienić tuleję tylną), wszystko ładnie pięknie, odkręcone śruby pionowa i pozioma na tulejkach oraz sworzeń - w zasadzie wahacz luźny w sankach. Problem polega na tym, że nie mogę dać rady wydostać go z tylnego mocowania w sankach. Tuleja jest mocno rozwulkanizowana - guma po bokach odeszła od metalu, który stoi w pozycji pionowej i uniemożliwia wyjęcie wachacza.
Pytanie brzmi, czy wahacz po odkręceniu śrub pionowej i poziomej oraz zdemontowaniu sworznia powinien wyjść luźno, czy może dodatkwo jest zabezpieczony przez tą tulejkę ustalającą przez którą przechodzi śruba pionowa?
Czy ta tulejka powinna wypaść po wyjęciu śruby pionowej, czy należy ją wydłubać, bo mogła się rozejść po poprzednim montażu?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
- tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
- Kontakt:
mówiąc o tulejce pionowej masz na myśli tą grubą stalowa która powinna być zatopiona w gumie tej tulei ?? jeśli tak to musisz wiedzieć że tam jest jeszcze wciśnięta taka tulejka z cienkiej blachy która służy do ustawienia wahacza na właściwym miejscu i to ta cienka tulejka na pewno ci blokuje wiec tak jak kolega wyżej napisał jakaś pasująca breszka do tej roboty i na siłę pójdzie 

Dokładnie tak.tympy mechanik pisze:mówiąc o tulejce pionowej masz na myśli tą grubą stalowa która powinna być zatopiona w gumie tej tulei ??
Tak też myślałem, ale miałem nadzieję, że ta tulejka ustalająca wypadnie po wyjęciu śruby...tympy mechanik pisze:musisz wiedzieć że tam jest jeszcze wciśnięta taka tulejka z cienkiej blachy
Spróbuję breszką, mam nadzieję, że się uda.
Punkciki dla obecnych w temacie. Jednocześnie informuję, że dalej czekam na ciekawe info na temat.
- tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
- Kontakt:
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
ja wyjmowalem wachacze, musialm troszke siły uzyc, te blaszane tulejki sie zapierały o sanki i trzeba bylo uzyc kawalka preta zeby to wyciagnac
na spokojnie powinno wyjsc, postaw sobie auto stabilnie, zeby Ci nie spadło jak bedziesz sie szarpał z wachaczem 


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości