Dieslowcy POMOCY!!! - Dziwne zachowanie AAZ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Dieslowcy POMOCY!!! - Dziwne zachowanie AAZ??

Post autor: Arcturus » śr gru 28, 2005 08:59

Jak w temacie! Wczoraj przy -12*C zapalił Normalnie a dzisiaj przy -2 po zapaleniu przez chwile tzn ok 20s było słychac metaliczne uderzenia spod maski w nieregularnych odstepach czasu nie dłuzszych jednak niz sekunde! po tym czasie wszystko ucichło a silnikiem wstrząsało jeszcze z 2 min az sie niezagrzał tak jakby w cylindrach co jakis czas (max 1s) dochodziło do spalania detonacyjnego!
NIe chce sugerowac ale niewiem czy sie wtrysk zawiesił czy moze to cos z zaworami czy jeszcze cos innego ale wyglądało to powaznie i obawiam sie o moją Golfine :niewiem:

PROSZE O WSZELKIE SUGESTIE MOZE KTOS Z WAS MIAL PODOBNY PROBLEM?? :-k



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » śr gru 28, 2005 10:43

A jak silnik jest ciepły to też sie to dzieje? Bo ja miałem coś podobnego ale jak motor był ciepły to odpalał dobrze. Tylko po dłuższym postoju żle odpalał. U mnie schodziło paliwo z układu. Radzę podjechać do specjalisty on powinien postawić diagnozę, bo jak nie widzidz autka i go nie słyszysz to ciężko coś powiedzieć więcej.



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » śr gru 28, 2005 10:52

Ciepły odpala jak zegarek tylko jak piszesz po dluzszym postoju jak wystygnie np po nocy jest tzw d...a!



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » śr gru 28, 2005 14:08

Ja miałem tak:Jak odpalałem to w pompie paliwa było jeszcze trochę paliwa i odpalił ale po sekundzie silniczek dostawał jakichś dziwnych obrotów(tak jakby nie chodził na wszystkich cylindrach i rzucało całym motorem ) po minucie lub dwóch to znikało i potem już było spoko. Razem z moim mechanikiem zaczęliśmy szukać przyczyny. Doszliśmy do wniosku że to układ paliwowy(zapowietrza sie i nie ma odpowiednij ilości paliwa- po odpaleniu leciały bańki w przewodach paliwowych dochodzących do pompy paliwa) Ustawiliśmy kąt zapłonu, wymieniłem filtr paliwa i zaworek na filtrze i problem znikł. Ale jak mówiłem nie widzę tego i nie słyszę aby powiedzieć czy to to samo. Na początku to sprawdz jak będziesz odpalał go zimnego czy lecą bańki w przewodach paliwowych (ty odpalaj a ktoś będzie patrzył na przewody).



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » śr gru 28, 2005 22:22

Sprawdze jutro i dam znac szczerze mówiac nie wpadlem na ten trop choc różne teorie chodziły mi po głowie

A Moze Ktos ma jescze jakies sugestie



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » czw gru 29, 2005 09:19

Jak bym nie uzył dzwigni kata wyprzedzenia zapłonu to nie ma mmowy zeby zapalił nawet przy -5, a obroty na jakie wchodzi to ok 1050rpm!! Nie falują tylko wstrzasa silnikiem (nie tak zeby silnik chcial wyskoczyc z pod maski ale tak jakby ktos lekko huśtnął karoserią albo jakby jadąc po rownej drodze najechal na kamien o wielkości jajka a przeciez auto stoi w miejscu!!)) coraz słabiej w miare nagrzewania az gdzies po 2 min ustają wogole i cjhodzi wtedy jak zegarek. dzis rano +5st rzuciło gadem ze 3 razy i tyle - sam niewiem co o tym myslec?! jak jest zimniej to mam wrazenie ze sie to nasila ale jak przedwcoraj bylo -12 to zapalił bez szemrania no sam juz niewiem!! niewiem!!



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » czw gru 29, 2005 09:42

Moim zdaniem to na 100% coś z układem paliwowym.



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » czw gru 29, 2005 11:02

Filtr paliwa wymieniany był? Ja raz tak miałem, żę mi ropa w nim "zamarzała"(wydzielała sie parafina) i bardzo się krztusił przy odpalaniu lub wogóle nie odpalał. Zależy czy był mocny mróz czy nie.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Dziwne zachowanie AAZ

Post autor: RobertP » czw gru 29, 2005 11:04

to napewno cos z układem paliwowym
mam dokładnie takie same objawy, jednak to bywa roznie niezaleznie od temp. otoczenia
ponadto wymienilem swiece na nowe, problem jakby sie zmniejszył, jednak jak zapale
to staram sie odczekac kilka minut zeby sobie pochodzi, natomiast gdy nie czekam
i jak rusze z zamocno wcisnietym pedałem gazu to potrafi byle az zgasnąć :-(
wtedy problem zeby znowu odpalić, zachowuje sie jakby niedostawał wogóle "paliwa"
przyzwyczaiłem się w sumie i czekam po zapaleniu aż się rozgrzeje mój AAZ ...



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » czw gru 29, 2005 12:23

RobertP pisze:mam dokładnie takie same objawy, jednak to bywa roznie niezaleznie od temp. otoczenia
ponadto wymienilem swiece na nowe, problem jakby sie zmniejszył, jednak jak zapale
to staram sie odczekac kilka minut zeby sobie pochodzi, natomiast gdy nie czekam
i jak rusze z zamocno wcisnietym pedałem gazu to potrafi byle az zgasnąć
wtedy problem zeby znowu odpalić, zachowuje sie jakby niedostawał wogóle "paliwa"
przyzwyczaiłem się w sumie i czekam po zapaleniu aż się rozgrzeje mój AAZ ...
Cos faktyczbnie w tym jest tylko co bo nie chce sie przyzwyczajac do tego boto nie rozwiazanie a w dodatku pozostawienie tego bez rozwiązania moze sie zemscic w przyszłości w postaci duzo wiekszych kosztów



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw gru 29, 2005 12:32

dobrze koledzy mówią. coś z paliwem nie gra. pewnie schodzi ciśnienie pomaleńq. stuka...hmm może ci sie któryś wtrysk zawiesza. jak stuka to w tym momencie jakie spaliny idą ?


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » czw gru 29, 2005 12:57

Wymień filtr paliwa (kiedy go wymieniałeś? powinno sie co 20000 tyś go wymienić a nawet co 15000 tyś km jeżeli na złym paliwie jeżdzisz) i zaworek na filtrze. Koszt filtra i zaworka to 50-60 zł. A wymienisz to sobie sam albo daj mechanikowi 10 zł to ci to wymieni. Jeżeli nie pomoże to sprawdz wtryski. Swiece są chyba ok bo jak odpala to powinny być dobrze. Niestety musisz znajśc wadę metodą próby. Ale zaczynaj od tych najtańszych prób.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw gru 29, 2005 13:30

barca90, o jaki zaworek na filtrze chodzi?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 265 gości