spaliny spod maski, wycie silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
spaliny spod maski, wycie silnika
Witam. Kupiłem sobie swoje 1 autko jakoś tak padło na golfa 2 - wersje TD 70 konny silnik. tzn miał on kiedyś tyle.. heh. autko ma sporo niedociągnięć ogólnie chciałbym o nie spytać w jednym temacie ale nie chce zasmiecać. więc narazie jedno, ogólnie to chyba uprawiam psj tzn zmieniam biegi przy 2,600-2,700 obrotów. nie wiem czy tak można - ale robię to na słuch
otóż mój goferek bardzo zaczyna wyć przy wysokich obrotach. ogólnie podczas jazdy nigdy nie przekraczyłem 3 tysięcy na liczniku bo wtedy wycie jest niesamowite, a z wentylacji czuć zapach spalin.... zresztą strach jeździć bo sie wydaje że silnik zaraz wybuchnie
na postoju kolega mi kiedyś doradził zeby mu depnąc ma maxa - silnik wkręcił sie na 5 tys obrotów. tylko że spod maski poleciał czarny dym, a z rury z tyłu wyleciała ogromna chmura dymu czarna na kilka metrów wyrzutu
ogólnie autko jeszcze ma porblemy z paleniem jak jest zimny. tzn przy odpaleniu lekko trzeba gazem zwiększyc obroty na kilka sekund żeby zaskoczył tak jakby na wszystkie cylindry.
dym czarny z silnika się wydostawał właśnie zza silnika - tam gdzi ejest chyba turbina (nie zbyt si ena tym znam)
co kwalifikuje się do wymiany i ile to ewentualnie może kosztować ??
otóż mój goferek bardzo zaczyna wyć przy wysokich obrotach. ogólnie podczas jazdy nigdy nie przekraczyłem 3 tysięcy na liczniku bo wtedy wycie jest niesamowite, a z wentylacji czuć zapach spalin.... zresztą strach jeździć bo sie wydaje że silnik zaraz wybuchnie
na postoju kolega mi kiedyś doradził zeby mu depnąc ma maxa - silnik wkręcił sie na 5 tys obrotów. tylko że spod maski poleciał czarny dym, a z rury z tyłu wyleciała ogromna chmura dymu czarna na kilka metrów wyrzutu
ogólnie autko jeszcze ma porblemy z paleniem jak jest zimny. tzn przy odpaleniu lekko trzeba gazem zwiększyc obroty na kilka sekund żeby zaskoczył tak jakby na wszystkie cylindry.
dym czarny z silnika się wydostawał właśnie zza silnika - tam gdzi ejest chyba turbina (nie zbyt si ena tym znam)
co kwalifikuje się do wymiany i ile to ewentualnie może kosztować ??
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Więc tak,kopci pewnie na złączu elastycznym,tam gdzie są takie 2 spinki w kształcie litery C.Za silnikiem,przy przegrodzie silnikowej.
Kiepski rozruch to wina spalonych świec żarowych,lejących wtryskiwaczy lub niskiego stopnia sprężania w baniakach.
Brak przyspieszenia to też może być efekt kiepskich wtrysków albo słabego sprężania.
Jeżeli turbo jest padnięte,to będzie i kopcił i będzie słaby.
Jak masz katalizator,to wycinaj bez zastanowienia.
Jaki masz silnik?
Kiepski rozruch to wina spalonych świec żarowych,lejących wtryskiwaczy lub niskiego stopnia sprężania w baniakach.
Brak przyspieszenia to też może być efekt kiepskich wtrysków albo słabego sprężania.
Jeżeli turbo jest padnięte,to będzie i kopcił i będzie słaby.
Jak masz katalizator,to wycinaj bez zastanowienia.
Jaki masz silnik?
oo bardzo konkretna odpowiedź
świece nowe beru założone są niedawno. nie żal mi było kasiorki na takie troche lepciejsze.
na początek będzie warto wymienic same końcówki wtrysków?? a dopiero potem jak to nie pomoże to sie martwić o jakiś remont silnika (niski stopień sprężania)?? a po wymianie trzeba ustawiac kąt wtrysku itp. ? i ile to może kosztować ?
wtryski podejrzewam ze nie były zmieniane od lat. conajmniej tak mi sie wydaje - bo przy wymianie świec to każda była inna i 2 były wyjątkowo stare - te któych odkrecenie uniemożliwiały wtryski. teoretycznie - mój kolega sie z tym uporał z kluczem który sobie wyspawał do tej pracy bo nie chciał mi nic ingerować w wtryski własnie żeby nie popsuć nic.
jak silnik sie lekko rozgrzeje to auto przestaje wogóle dymić (chyba że ponad 2 tysiace obrotów to sie pojawiają widoczne spaliny, tak to na wolnych obrotach nic nie widać.)
a to złącze elastyczne ze spinkami, naprawa będzie droga ? może da sie to samemu zrobić ?? bo wydaje mi się że jak turbina dmucha w powietrze za silnikiem to dlatego on tak wyje na wysokich obrotach i przy okazji śmierdzi spalinami.
a silnik nie wiem dokładnie jaki mam. pora sprawdzić. lato sie zbliża pieniązki jakieś wpadną to trzeba będzie w coś zainwestować. teoretycznie ejździ, ale przydałoby się żeby nie tylko "jeździł" ale tez jechał z dumą i startował tez
świece nowe beru założone są niedawno. nie żal mi było kasiorki na takie troche lepciejsze.
na początek będzie warto wymienic same końcówki wtrysków?? a dopiero potem jak to nie pomoże to sie martwić o jakiś remont silnika (niski stopień sprężania)?? a po wymianie trzeba ustawiac kąt wtrysku itp. ? i ile to może kosztować ?
wtryski podejrzewam ze nie były zmieniane od lat. conajmniej tak mi sie wydaje - bo przy wymianie świec to każda była inna i 2 były wyjątkowo stare - te któych odkrecenie uniemożliwiały wtryski. teoretycznie - mój kolega sie z tym uporał z kluczem który sobie wyspawał do tej pracy bo nie chciał mi nic ingerować w wtryski własnie żeby nie popsuć nic.
jak silnik sie lekko rozgrzeje to auto przestaje wogóle dymić (chyba że ponad 2 tysiace obrotów to sie pojawiają widoczne spaliny, tak to na wolnych obrotach nic nie widać.)
a to złącze elastyczne ze spinkami, naprawa będzie droga ? może da sie to samemu zrobić ?? bo wydaje mi się że jak turbina dmucha w powietrze za silnikiem to dlatego on tak wyje na wysokich obrotach i przy okazji śmierdzi spalinami.
a silnik nie wiem dokładnie jaki mam. pora sprawdzić. lato sie zbliża pieniązki jakieś wpadną to trzeba będzie w coś zainwestować. teoretycznie ejździ, ale przydałoby się żeby nie tylko "jeździł" ale tez jechał z dumą i startował tez
Turbinka pewnie miody ma już spite... Regeneracja by się przydała - koszt: 500-700 zł (mówię tu o profesjonalnej regeneracji turbiny z pisemną dwuletnią gwarancją na wykonaną usługę bez limitu kilometrów)...
Wtryski - na bank leją... Nowe org. BOSCH`a - ok 90 zł szt (końcówka wtryskiwacza) Najtańsze (np THM) to koszt ok 30-40 zł szt. Też będzie latał... ale nie powiem Ci ile...
A jak już się dobierzesz do silnika to proponuję zwalić głowicę i wymienić pierścienie na tłokach (Goetze ok 35 zł kpl na jeden tłok), w dalszej kolejności uszczelniacze prowadnic zaworowych (1,50 zł szt. org. ELRING), sprawdzić szczelność na zaworach, jak powypalane to zregenerować no i nowa uszczelka pod głowicę (Elring czy Goetze to ok 60 zł)... Troszkę kasy to jest... Ale nic od razu - powoli i sukcesywnie zrobisz z niego autko palące w -20 st na dotyk i zbierające się na każdym biegu... A z tak zrobionym silnikiem to nic tylko intercooler mu założyć i wzmocnić do jakichś 80-90KM...
Wtryski - na bank leją... Nowe org. BOSCH`a - ok 90 zł szt (końcówka wtryskiwacza) Najtańsze (np THM) to koszt ok 30-40 zł szt. Też będzie latał... ale nie powiem Ci ile...
A jak już się dobierzesz do silnika to proponuję zwalić głowicę i wymienić pierścienie na tłokach (Goetze ok 35 zł kpl na jeden tłok), w dalszej kolejności uszczelniacze prowadnic zaworowych (1,50 zł szt. org. ELRING), sprawdzić szczelność na zaworach, jak powypalane to zregenerować no i nowa uszczelka pod głowicę (Elring czy Goetze to ok 60 zł)... Troszkę kasy to jest... Ale nic od razu - powoli i sukcesywnie zrobisz z niego autko palące w -20 st na dotyk i zbierające się na każdym biegu... A z tak zrobionym silnikiem to nic tylko intercooler mu założyć i wzmocnić do jakichś 80-90KM...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
te silniki raczej nie tracą mocyPitterekk pisze:TD 70 konny silnik. tzn miał on kiedyś tyle..
jak wymieniasz końcówki wtrysków to nie 3a ustawiać kąta !! choć warto by było to u Ciebie sprawdzić !! mi sie właśnie wydaje ze będziesz mieć kąt przestawiony i temu będzie taki słaby !! podjedź do LEPSZEGO warsztatu albo do ludzi którzy sie specjalizują w dieslach niech Ci to ustawią na zegar !! koszt między 50 a 80 złPitterekk pisze:a po wymianie trzeba ustawiac kąt wtrysku itp. ? i ile to może kosztować ?
tam w środku jest taka jakby duża podkładka możliwe ze będzie wypalona i temu tamtędy dymi nie wiem 3a by było to sprawdzić.Pitterekk pisze:a to złącze elastyczne ze spinkami, naprawa będzie droga ? może da sie to samemu zrobić ?? bo wydaje mi się że jak turbina dmucha w powietrze za silnikiem to dlatego on tak wyje na wysokich obrotach i przy okazji śmierdzi spalinami.
zapraszam to sie podkręci do +/- 100ps ale do tego musisz mieć pewny a jak na razie nie jestPitterekk pisze:ale tez jechał z dumą i startował tez
[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 23:38 ]
moim zdaniem zbyt pochopna diagnozaPiasek pisze:Turbinka pewnie miody ma już spite... Regeneracja by się przydała - koszt: 500-700 zł
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
No i już masz wszystko
A co do pytania o to jaki masz silnik,to nie zerknąłem w Twój awatar .
A co do pytania o to jaki masz silnik,to nie zerknąłem w Twój awatar .
Ostatnio zmieniony sob mar 28, 2009 00:56 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziękuje bardzo za pomoc i za wasze posty. dużo to dla mnie znaczy to już wiem za co sie zabrać hehe dzięki wielkie Panowie. a co do inwestycji to pewnie wezme bosha końcówki - wole dłuzej pojeździć na tym co mam, ale zainwestować raz a porządnie jeszcze pare tygodni szkoły mi zostało i polatam po krakowie za jakimś mechanikiem co nie naprawiał tylko traktorów we własnym warsztacie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 160 gości