Mk [III] - NIE CHCE ZAPALIĆ - HELP POTRZEBNY

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
h2o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: sob mar 12, 2005 10:34
Lokalizacja: Dolnośląskie

Mk [III] - NIE CHCE ZAPALIĆ - HELP POTRZEBNY

Post autor: h2o » śr gru 28, 2005 23:19

Witam panowie

Dziś po raz pierwszy od zakupu mojego golfa spotkałem się z takim problemem. Mianowicie nie chce zapalić. Stał pod chmurką przez mroźne święta. Dziś na poczatku coś próbował kręcić, ale z czasem to kręcenie ustało i teraz po przekręceniu kluczyka nie ma praktycznie żadnej reakcji. Nie znam się na tym, ale na mój chłopski rozum to chyba AKUMULATOR padł? Co o tym myślicie? Dajcie znać bo nie wiem co mam robić. Tamtej zimy wszystko było OK nawet po najwiekszych mrozach. Dzis normalnie zapaliły sie wszystkie kontrolki. Ta od akumulatora też, tak jak zwykle przed każdym rozruchem silnika, a mimo to nie zapalił.

PS. Podczas kręcenia kluczyka migał mi liczbnik kilometrów i zegarek. Może to jakaś podpowiedź dla was. Może ktoś wie jakie były seryjne aku do golfa III bo ja mam jakiś START albo STAR - cos w tym stylu. Jeżeli to wina aku to może polecicie jakiś dobry?

pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź



Awatar użytkownika
briano
Kozak
Kozak
Posty: 770
Rejestracja: wt gru 28, 2004 14:47
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: Mk [III] - NIE CHCE ZAPALIĆ - HELP POTRZEBNY

Post autor: briano » śr gru 28, 2005 23:29

h2o pisze:Witam panowie

Dziś po raz pierwszy od zakupu mojego golfa spotkałem się z takim problemem. Mianowicie nie chce zapalić. Stał pod chmurką przez mroźne święta. Dziś na poczatku coś próbował kręcić, ale z czasem to kręcenie ustało i teraz po przekręceniu kluczyka nie ma praktycznie żadnej reakcji. Nie znam się na tym, ale na mój chłopski rozum to chyba AKUMULATOR padł? Co o tym myślicie? Dajcie znać bo nie wiem co mam robić. Tamtej zimy wszystko było OK nawet po najwiekszych mrozach. Dzis normalnie zapaliły sie wszystkie kontrolki. Ta od akumulatora też, tak jak zwykle przed każdym rozruchem silnika, a mimo to nie zapalił.

PS. Podczas kręcenia kluczyka migał mi liczbnik kilometrów i zegarek. Może to jakaś podpowiedź dla was. Może ktoś wie jakie były seryjne aku do golfa III bo ja mam jakiś START albo STAR - cos w tym stylu. Jeżeli to wina aku to może polecicie jakiś dobry?

pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź
Jeżeli razem z tymi cyferkami z licznika gasnie też kontrolka aku a kręci marnie lub wogóle to na bank akumulator.


Zobacz co teraz sprzedaje: http://moto.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=140917 !!!

Awatar użytkownika
zbyszegk
GTI Edition
GTI Edition
Posty: 749
Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
Lokalizacja: BT
Kontakt:

Post autor: zbyszegk » śr gru 28, 2005 23:35

Na 100 procent akumulator, najlepiej to wziąć prostownik i naładować "do pełna" akumulator i jeździć....



zielony12345
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 18:03
Lokalizacja: krynica

Post autor: zielony12345 » śr gru 28, 2005 23:41

Dokładnie na 100 akumlator naładuj i zobaczysz co będzie przy następnych mrozach



Awatar użytkownika
h2o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: sob mar 12, 2005 10:34
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: h2o » czw gru 29, 2005 00:11

Tak tez myslałem, że to akumulator. Dzieki chłopaki za odpowierdzi. Napiszcie mi jeszcze (bo sie nie znam) ile trzeba ładowac taki akumulator do pełna? I jeszcze jedno podczas tego nieudanego kręcenia kiedy nie chciał mi odpalić to skasował mi sie dzienny przebieg i godzina. To normalne w takich wypadkach?

I na koniec: jakiej pojemności i z jakim prądem rozruchowym powinieniem w razie czego kupić akumulator. Mam silnik benzynowy 1.6. A w ogóle to co producent mówi o pojemności aku do tego silnika, bo wiem, że powinno montowac sie o nieco wiekszej pojemności.

pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi



Awatar użytkownika
DuZy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn maja 16, 2005 15:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: DuZy » czw gru 29, 2005 01:04

skoro mowa o problemach z odpalaniem to i ja się podepnę ze swoją historyjką ... mój golfik miał problemy z paleniem (trochę musiał pokręcić zanim zapalił) ... pewnego dnia padł akumulator - wyjąłem go i podłączyłem do ładowania ... następnego dnia włożyłem spowrotem akumulator i golfik odpalił ... niestety po około 10 minutach jazdy gdy ruszałem spod świateł samochód zgasł ... odpaliłem go od razu i pojechałem dalej ... jednak przy kolejnych światłach znowu zgasł i tym razem już nie chciał zapaliś ... kręcił i kręcił ale nic z tego ... poszedł na hol ... po odholowaniu znowu spróbowałem zapaliś i tu zonk ... po przekręceniu kluczyka nie zapalała się kontrolka akumulatora na desce a zamiast odpalenia słychać było głośne "cyk" i wszystkie ustawienia się resetowały (zegary itp) ... wkrótce autko pójdzie do "fachowca" ale chciałbym usłyszeć może ktoś z Was wie od czego można tu zacząć ... akumulator jest sprawny, przewody i świece też ok ... cewka, alternator, rozrusznik ?

Golf III silnik 1.8l ABS benzyna



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » czw gru 29, 2005 10:48

Myślę, że to akumulator.
W załączeniu wysyłam akumulatory stosowane w twoim golfie. Osobiście mam Vartę i polecam - niezawodny w każdych warunkach.
ps. możesz kliknąć pomógł jeżeli te informacje mają dla ciebie znaczenie



ksorzel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: sob maja 21, 2005 13:53
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Kontakt:

Post autor: ksorzel » czw gru 29, 2005 10:53

akumulator laduj okolo 6 godzin i powinno byc dobrze, ostatnio jak mi sie aku wyladowal to tez sie przebieg dzienny i zegarek skasowal przy probie odpalenia auta



Awatar użytkownika
The_X
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt gru 09, 2005 11:26
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: The_X » czw gru 29, 2005 10:59

h2o pisze:I jeszcze jedno podczas tego nieudanego kręcenia kiedy nie chciał mi odpalić to skasował mi sie dzienny przebieg i godzina. To normalne w takich wypadkach?
Normalne - też tak mialem
h2o pisze:A w ogóle to co producent mówi o pojemności aku do tego silnika, bo wiem, że powinno montowac sie o nieco wiekszej pojemności.
Mam ten sam silnik - o ile mnie pamięć nie myli to producent zaleca 45AH, ja wsadziłem miesiąc temu 50AH i jest ok.



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » czw gru 29, 2005 11:13

Ponieważ nie udało mi sięzałączyć pliku więc wysyłam dane akumulatorów Varta.
Typ lub model VW Model (seria) GOLF III (1H1)
Vehicle 1.6 kW/KM 55 / 75
Rocznik od 1992-09 do 1997-08

Nr artykułlu Rodzina wyrobów Napięcie [V] Pojemność akumulatora [Ah] Prąd rozruchowy, EN [A]


545 173 042 3172
BLUE dynamic 12 45 420
570 146 064 3172
BLUE dynamic 12 70 640

Typ lub model VW Model (seria) GOLF III (1H1)
Vehicle 1.6 kW/KM 74 / 101
Rocznik od 1995-07 do 1997-08

Nr artykułlu Rodzina wyrobów Napięcie [V] Pojemność akumulatora [Ah] Prąd rozruchowy, EN [A]
545 173 042 3172
BLUE dynamic 12 45 420
570 146 064 3172
BLUE dynamic 12 70 640



Awatar użytkownika
h2o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: sob mar 12, 2005 10:34
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: h2o » czw gru 29, 2005 12:40

Teraz już wszystko wiem. Dziś spróbuję podładować akumulator. Jak to nic nie da to kupię nowy, może jakąś 50-tkę. Najpierw jednak ładowanie. I tu moje kolejne pytanie - jest jakas procedura związana z odłączaniem klem i wyjmowaniem akumulatora?. Chodzi mi o to czy normalnie mogę otworzyć maske odczepić klemy i wyciagnąć aku, czy muszę coś najpierw zrobić, żeby mi się coś nie skasowało przypadkiem :bigok: ? Może najpierw trzeba odłaczyć + a potem - ? Czy kolejnośc odłaczania kabli nie ma znaczenia? Nie śmiejcie się tylko z tego, ale pierwszy raz mam do czynienia z czymś takim :helm: .

pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi



ksorzel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: sob maja 21, 2005 13:53
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Kontakt:

Post autor: ksorzel » czw gru 29, 2005 13:36

nie wiem jak tu specjalisci ci poradza ale ja nic nadzwyczajnego nie robilem poprostu odkrecasz klemy i aku dajesz do ladowania jak masz alarm to go wylacz bo jak odlaczysz aku to zacznie wyc, jak ladujesz to podlaczasz klemy od prostownika + do + i minus do minusa jeszcze trzeba tylko otworzyc te koreczki w aku i do dziela jak pisalem wczesniej ja mam aku 45AH ladowalem 6 godzin i smiga jak nowy :smoke:



Awatar użytkownika
h2o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: sob mar 12, 2005 10:34
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: h2o » czw gru 29, 2005 13:40

Te koreczki to trzeba wszystkie otwierać? teraz to nawet nie pamietam jak one u mnie wygladają. Wiem, że cos tram takiego było, że miało takie rowki w kształcie krzyżyka, tak jakby na śrubokret krzyżakowy. To to mam odkręcić? No i przede wszystki wszystkie czy tylko niektóre?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 256 gości