100 stopni w AAZ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sebanr1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 20:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sebanr1 » śr gru 28, 2005 15:33

Michael G60 pisze:
Grzegi Siedlce pisze:A jeszcze spytam kolegów którzy też mają motor AAZ co z tym ręcznym ssaniem? jak długo na tym trzeba jechac po odpaleniu zimnego motoru ?
W ogle się na tym nie jeździ, wyciągasz do oporu, zapalasz, jak jest bardzo zimno, niech pochodzi na nim kislakaście sekund, potem wciśniesz i tylo...
Kiedyś miałem mało paliwa (a tankuję jak się da na jednej stacji we Wro-Shell przy moście Warszawskim) i jechałem bardzo oszczędnie z Legnicy do Wrocławia. Tak się zagapiłem na oszczędność, że nie zgasiłem ssania. Dopiero we Wro zauważyłem jak zatrzymałem auto na światłach i obroty jakieś wysokie miał :-)
Zwiększonej konsumpcji paliwa nie zauważyłem.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr gru 28, 2005 15:41

Ale przecież jechałem na zmniejszonym kącie wtrysku, to nie jest chyba najzdrowsze dla silnika...
Gdyby to było ok, nie byłoby tego urządzenia, tylko kąd zmieniony o -2,4 stopnia i cały czas by tak pracował, po co jakaś "głupia dźwignia" ..:):):)


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

sebanr1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 20:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sebanr1 » śr gru 28, 2005 15:44

Michael G60 pisze:Ale przecież jechałem na zmniejszonym kącie wtrysku, to nie jest chyba najzdrowsze dla silnika...
Gdyby to było ok, nie byłoby tego urządzenia, tylko kąd zmieniony o -2,4 stopnia i cały czas by tak pracował, po co jakaś "głupia dźwignia" ..:):):)
Ale ja nie mówię, że zrobiłem dobrze :-)
Brakuje mi kontrolki do tego, bo lubię ruszać z miejsca na ssaniu jak zaczynam podróż i właśnie wtedy zapomniałem wyłączyć.
Chyba 100 km na 230kkm nie zaszkodziło mu za bardzo :-)



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr gru 28, 2005 16:18

No to spalanie większego nie zauważyłeś, bo załużmy, ze na 100 ci bierze 5 , to zjadł np. 6,5:)


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

sebanr1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 20:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sebanr1 » śr gru 28, 2005 16:50

Michael G60 pisze:No to spalanie większego nie zauważyłeś, bo załużmy, ze na 100 ci bierze 5 , to zjadł np. 6,5:)
Normalnie bierze mi 6,5 :( A tego dnia mialem paliwa na styk.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr gru 28, 2005 17:48

Teoretycznie tylko tak napisałem, bo spalanie na "ssaniu" nie wzrasta o 100 litrów...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Bartek84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pt lis 18, 2005 16:29
Lokalizacja: Legnica
Auto: Golf Mk7 GTI
Kontakt:

Post autor: Bartek84 » śr gru 28, 2005 18:17

Mało wam jara... Mi bierze >9 literków... Tylko ciągle jazda w mieście...

Odnoście tego czujnika... Jaki kolor oryginalnie w AAZ?


Mk7 GTI Stage 2

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr gru 28, 2005 18:34

panowie nie mieszajcie pojęć! przyspieszacz zapłonu to nie to samo co ssanie w benzyniaku, diesel i benzyna to całkiem dwie różne koncepcje jeżeli chodzi o zasilanie, spalanie samego paliwa i zależności powietrze-paliwo! To dwie różne bajki! Przyspieszacz zapłonu słuzy tylko do rozruchu zimnego silnika, jest to urządzenie które ułatwia rozruch motoru w warunkach gdy silnik jest zimny, a w tych warunkach zwłoka samozapłonu jest wieksza niż na ciepłym silniku i po to jest potrzebne te przyspieszenie o pare stopni zapłonu, dawka paliwa nie jest zwiekszana w żaden sposób tak jak w benzyniaku, zreszta nie ma takiej potrzeby! Gdy silnik jest juz zagrzany a dalej jedzie sie na wyciagnietym ciegle przyspieszacza, to mniejsza zwłoka samozapłonu powoduje że zapłon w tym momencie jest za wczesny, silnik charakterystycznie twardziej pracuje bo sztyt cisnienia spalania jest osiągany troche za wczesnie w stosunku do połozenia tłoka, jedyne co jest nie porządane w takiej sytuacji to nadmierne obciążenie układu tłokowo korbowego (stąd ta twardsza praca silnika) , spalanie w zasadzie nie jest w takim momencie wieksze bo niby dlaczego, dawka paliwa jest taka sama, no minimalnie może spalanie byc wieksze o kilka procent - a to tylko dlatego że silnik nie pracuje wtedy w optymalnych warunkach!



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr gru 28, 2005 18:38

Ale jednak jest obciążenie układu tłokowo - korbowego...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw gru 29, 2005 16:09

łee nie chce mi sie jechac do sklepu po czujnik :) moze po nowym roku. chodzi autko bez problemu. szybciej to bym musial rolke napinacza paska wielorowkowego wymienic. a co do ssania, to ja odpalam,a jak zaczynam jechac to wylaczam je.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Gil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 10, 2005 11:24
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Gil » czw gru 29, 2005 16:27

Zmierz temperature termometrem bo czasami czujniki przekłamują
Mie też pokazuje 100 C a termometr pokazał 90C



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt gru 30, 2005 00:18

i tak tez bym musial zrobic ale nie mam takiego termometra. mam zmierzyc w zbiorniczku wyrownawczym?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: 100 stopni w AAZ

Post autor: RobertP » pt gru 30, 2005 05:30

SouleR pisze:...,wlacznik termiczny od poloneza (teoretycznie zalacza przy 87) i podpiety pod wysoki bieg wentyli,ale dzisiaj zrobilem ponad 100km i nie zalaczyl sie nawet na chwile,nawet w korku jak stalem ...
Ten włącznik sprawdź sobie, odłącz kabel go od chłodnicy -w kablu masz
najprawdopodobniej 3 żyły, zewżyj najpier jeden później drugi, a jak wiesz bo widać
po czujniku - ma przeważnie dwa styki, które odpowiadają za włączenie wentylatora,
to zewżyj te właśnie dwa, jak się włączy wentylator to masz do kitu ten czujnik
jak nie to może masz uszkodzony silnik w wentylatorze (mało prawdopodobne),
u mnie jest jeszcze jeden czujnik odpowiadający za włączenie się wentylatora, ten
czujnik jest jak podniesiesz maskę to po prawej stronie bloku silnika ( w innym modelu
u gościa tego nie widziałem, ale miał silnik bez T, i jeśli masz jeszcze jeden czujniczek
to zrób podobnie zewrzyj końcówki i jak się wentylator włączy to czujnik włączenie
dodatkowego chłodzenia wentylatorem jest do kitu... (chyba kolor kabli czarny i bialo-czarny)

Co do temperatury 100 stopni, to powiem że możliwe że Ci przekłamuje,
ale głowy nie dam, kichą było by gdyby mówił prawdę, jednak powinien wtedy
załączyć się wentylator, jak nie to sprawdzaj czujniki, i weź dla próby rozgrzej silnik
zewżyj na stałe tak żeby wentylator chodzi i obserwuj czujnik czy temp. silnika spada
podczas pracy wentylatora, powinna spaść po powiedzmy 10 minutach chłodzenia
wentylatorem o jakieś nawet 15-20 stopni
jeśli nic się nie dzieje to na bank masz kiszkowaty czujnik (zegar też wchodzi w rachubę,
ale to bardzo mało prawdopodobne)

zrób te próby daj znać ...

:pub:



Awatar użytkownika
esterbeek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 05, 2005 00:07
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Post autor: esterbeek » ndz sty 08, 2006 18:14

a umnie dokłanie jest tak że włącza sie wentil tak przy 100-105st. Czujnik mam nowy i taki żeby był w miare znośny. Stary szlag trafił jak źle odpowietrzyłem i zagotowało mi wodę. Ale tu jest racja. Wziąść i sprawzdzić przy jakiej temperaturze włącza się wentylator i będziecie mieli sklaę odniesienia. NA postoju go trochę przygrzać i poczekać a jak włączy wentil zobacz ile jest. To samo jak ci zbije i sie wyłączy. Reszta to zapamiętać i jedzić. Wsio. Do reszty można sie przyzwyczaić.
Co do diesla to sporo pszeszedłem z silnikiem 16TD. Napewno silnik potrzebuje do prawidłowej pracy wyższej temperatury jak benzyniak. Ale z dieslem jak to z dieslem - przegrzanie nikomu nie pomaga ale dieslowi szzcególnie. Dobrze przegrzany = załątwiony. Jak kiedyś spadł mi pasek od pompy i sie troche zgapiłem to miałem wycieczke poprzez nową głowice wałek połowe zaworów i pierścionki i prae innych klamotów i oczywiście 2 tyg z głowy

pozdro :axe: :axe: :axe:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 347 gości