zawieszenie, wymiary - prosba o pomoc
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
zawieszenie, wymiary - prosba o pomoc
Witam
Coraz czesciej zastanawiam sie nad zmiana swojego zawieszenia na nowe. Ostatnio blizej przyjrzalem sie swojemu golfow i stwierdzilem, ze odleglosci od asfaltu sa jakies dziwne A z racji tego, ze rozwazam tez zakup sportowych sprezyn np. Eibach -30mm, to przyznam, ze nei mam pojecia czego moge sie spodziewac. W sensie jakiego efektu i jakiego obnizenia auta.
Na dole umiescilem obrazek z wymiarami (w milimetrach). To sa wymiary na kolach 195/65/15 i standardwoym zawieszeniu Golfa z przebiegiem 180tys km.. Jedynie chyba tylne sprezyny byly wymieniane na nowe jakis rok temu.
Czy mozecie podzielic sie ze mna swoimi wymiarami i opisem na jakich oponach, felgach oraz zawiasach jezdzicie ?
[ Dodano: 20 Mar 2009 13:28 ]
Odleglosci B i C liczylem od dolu samego progu a nie od tej szyny miedzy ktora wklada sie fabryczny lewar przy zmianie kola
Coraz czesciej zastanawiam sie nad zmiana swojego zawieszenia na nowe. Ostatnio blizej przyjrzalem sie swojemu golfow i stwierdzilem, ze odleglosci od asfaltu sa jakies dziwne A z racji tego, ze rozwazam tez zakup sportowych sprezyn np. Eibach -30mm, to przyznam, ze nei mam pojecia czego moge sie spodziewac. W sensie jakiego efektu i jakiego obnizenia auta.
Na dole umiescilem obrazek z wymiarami (w milimetrach). To sa wymiary na kolach 195/65/15 i standardwoym zawieszeniu Golfa z przebiegiem 180tys km.. Jedynie chyba tylne sprezyny byly wymieniane na nowe jakis rok temu.
Czy mozecie podzielic sie ze mna swoimi wymiarami i opisem na jakich oponach, felgach oraz zawiasach jezdzicie ?
[ Dodano: 20 Mar 2009 13:28 ]
Odleglosci B i C liczylem od dolu samego progu a nie od tej szyny miedzy ktora wklada sie fabryczny lewar przy zmianie kola
Ostatnio zmieniony pt mar 20, 2009 14:26 przez Demoniq, łącznie zmieniany 1 raz.
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
same sprezyny wiele nie daja jezeli nie masz sportowych amortyzatorow. i do tego jezdzac po naszych fatalnych polskich drogach amortyzatory moga ci sie szybko wytluc bo sprezyny sa krotsze i amortyzator bardziej jest dobijany. tylko ze ja mam golfa II tak wiec moge sie mylic bo ja tez kupilem same sprezyny i jeszcze musialem je ciac bo roznicy prawie nie bylo widac
Ach, no to zeby byla jasnosc - jesli juz bede wyeminial to kompletne zawieszenie
gumiś19xt:
No dobra, ale jakie kupiles sprezyny ? Normalne czy obnizajace ? A jesli te drugie to o ile ?
I dodatkowo jaki zawias miales poprzednio ? Fabryczny ? Ile mial przebiegu ?
Mi chodzi o dokladne opisanie co na co sie zmienilo (albo chociaz co sie ma teraz) i jaki efekt to przynioslo (wymiary). Bo takie tam gadanie, ze "ja wstawilem sportowe i sie nawet troche obnizylo", absolutnie nic mi nie daje i nadal nie wiem czego moge sie spodziewac.
Pozdro
gumiś19xt:
No dobra, ale jakie kupiles sprezyny ? Normalne czy obnizajace ? A jesli te drugie to o ile ?
I dodatkowo jaki zawias miales poprzednio ? Fabryczny ? Ile mial przebiegu ?
Mi chodzi o dokladne opisanie co na co sie zmienilo (albo chociaz co sie ma teraz) i jaki efekt to przynioslo (wymiary). Bo takie tam gadanie, ze "ja wstawilem sportowe i sie nawet troche obnizylo", absolutnie nic mi nie daje i nadal nie wiem czego moge sie spodziewac.
Pozdro
Ostatnio zmieniony pt mar 20, 2009 17:20 przez Demoniq, łącznie zmieniany 2 razy.
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
no to moje zwieszenie juz troche przekulalo i orginalne bylo. normalne sportowe sprezyny kupowalem no ciezko mi podac w centymetrach ile usiadl no troche napewno. kolesiowi do hyundaia zakladalem to byla widoczna roznica jakies -30mm tylko ze takie obnizenie nie rzuca sie prawie w oczy i on tez kupowal zwykle sportowe sprezyny tylko ze z tylu chcial zebym mu ucial o jeden zwoj pojezdzil z dwa miesiace i juz z tylu ma wybite. tylko ze jak zalozysz tylko sprezyny to jest taki plus ze samochod nie bedzie twardy tak jak na calym zawieszeniu. ja w sumie w golfie jak mam te sprezyny to nie wybilo mi amorow no ale na tyl nie zakladalem tych sprezyn no i teraz juz kupilem cale zawieszenie sportowe bo ja chcialem tak minimum -60 tylko ze przy takim to juz jest bardzo sztywno, telepie troche no i trzeba uwzac gdzie sie wjezdza zeby nic nie zgubic . i jezeli bedziesz kupowal cale zawieszenie sportowe to siadzie tyle ile jest w parametrach tego zawieszenia
Ostatnio zmieniony pt mar 20, 2009 22:06 przez gumiś19xt, łącznie zmieniany 2 razy.
No dobra - mowisz, ze siadzie tyle ile jest w parametrach...
Ale to sa parametry podane w porownaniu do seryjnego NOWEGO zawieszenia. A moje ma juz 180 tys km i patrzac po tych wymiarach, widac, ze jest zurzyte - i to chyba nierowno.
Bo z tego co wiem to wraz ze zuzyciem auto mocniej siada. Zatem wymiana sprezyn na np. -30mm nie powinna przyniesc az takiego obnizenia. ( w ostatnim "motorze" zalozyli eibachy -30 do toyoty kombi z przebiegiem 180 tys. Auto zamiast usiasc to podnioslo sie o 2mm !!! )
Dlatego wlasnie pytam jak jest u Was, bo jakbym sobie porownal co kto ma i z jakim przebiegiem to bylbym mniej wiecej w stanie stwierdzic, o ile spadnie jak wstawie to u siebie...
Ale to sa parametry podane w porownaniu do seryjnego NOWEGO zawieszenia. A moje ma juz 180 tys km i patrzac po tych wymiarach, widac, ze jest zurzyte - i to chyba nierowno.
Bo z tego co wiem to wraz ze zuzyciem auto mocniej siada. Zatem wymiana sprezyn na np. -30mm nie powinna przyniesc az takiego obnizenia. ( w ostatnim "motorze" zalozyli eibachy -30 do toyoty kombi z przebiegiem 180 tys. Auto zamiast usiasc to podnioslo sie o 2mm !!! )
Dlatego wlasnie pytam jak jest u Was, bo jakbym sobie porownal co kto ma i z jakim przebiegiem to bylbym mniej wiecej w stanie stwierdzic, o ile spadnie jak wstawie to u siebie...
Ostatnio zmieniony sob mar 21, 2009 07:33 przez Demoniq, łącznie zmieniany 1 raz.
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
jezeli chcesz miec widoczna glebe to musisz zalozyc tez sportowe amory. bo nawet jesli te sprezyny dadza ci -30mm od tej wysokosci co masz to nie ma rewelacji gleba fajnie wyglada jak jest -60mm nizej jest jeszcze lepiej ale to juz nie na nasze drogi dwoch kolesi ma w golfieIII -60mm i naprawde ladnie to wyglada. no ale ja mam taki gust ze lubie jak jest nisko
Ale sek w tym, ze ja nie chce nisko...
najbardziej zalezy mi, aby auto bylo sztywniejsze w zakretach - bo teraz to lata na boki i ogolnie jest zenada. No ale sztywniejszego auta i dobrego trzymania w zakretach raczej nei uzyskam bez obnizania...
Po to podalem te wymiary, bo gdyby przod mialby mi jeszcze bardziej usiasc to w ogolee mija sie z celem. Juz teraz jest problem z wiechaniem do garazu (stromy spad) czy podjechaniem pod sredni kraweznik. Ale gdyby po zalozeniu tych sprezyn -30, siadl jedynie tyl to jeszcze byloby do przyjecia. I dlatego prosilem o jakies wymiary waszych zawieszen (odleglosc od ziemii), zeby mogl przynajmniej mniej wiecej stwierdzic o ile zejdzie auto...
No ale ogolnie chetnych do pomocy nie widac...
najbardziej zalezy mi, aby auto bylo sztywniejsze w zakretach - bo teraz to lata na boki i ogolnie jest zenada. No ale sztywniejszego auta i dobrego trzymania w zakretach raczej nei uzyskam bez obnizania...
Po to podalem te wymiary, bo gdyby przod mialby mi jeszcze bardziej usiasc to w ogolee mija sie z celem. Juz teraz jest problem z wiechaniem do garazu (stromy spad) czy podjechaniem pod sredni kraweznik. Ale gdyby po zalozeniu tych sprezyn -30, siadl jedynie tyl to jeszcze byloby do przyjecia. I dlatego prosilem o jakies wymiary waszych zawieszen (odleglosc od ziemii), zeby mogl przynajmniej mniej wiecej stwierdzic o ile zejdzie auto...
No ale ogolnie chetnych do pomocy nie widac...
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
- Dawca_Nerek
- Forum Master
- Posty: 1887
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
- Lokalizacja: F1 DAWCA
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeee panie tego nie bierz pod uwagęgumiś19xt pisze:same sprezyny wiele nie daja jezeli nie masz sportowych amortyzatorow. i do tego jezdzac po naszych fatalnych polskich drogach amortyzatory moga ci sie szybko wytluc bo sprezyny sa krotsze i amortyzator bardziej jest dobijany. tylko ze ja mam golfa II tak wiec moge sie mylic bo ja tez kupilem same sprezyny i jeszcze musialem je ciac bo roznicy prawie nie bylo widac
Eibach silnik TDI 115Km
Auto siedzi tak
Wysokość przód
Wysokość tył
[ Dodano: Wto Mar 24, 2009 22:09 ]
Dokładnie !!! Przed zmianą miaęm takie samo odczucie! Strasznie bujało, jak amerykańcem teraz jest idealnie !!!Demoniq pisze: najbardziej zalezy mi, aby auto bylo sztywniejsze w zakretach - bo teraz to lata na boki i ogolnie jest zenada
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Dawca_nerek:
Dzieki za info
Ale sporo osob twierdzi, ze sprezyny "musza sie ulozyc" i po przejechaniu odpowiedniego dystansu, auto obniza sie jeszcze bardziej.
Czy u Ciebie tez tak jest ? Moglbys looknac, czy auto nie opadlo Ci jeszcze nizej ?
Dzieki za info
Ale sporo osob twierdzi, ze sprezyny "musza sie ulozyc" i po przejechaniu odpowiedniego dystansu, auto obniza sie jeszcze bardziej.
Czy u Ciebie tez tak jest ? Moglbys looknac, czy auto nie opadlo Ci jeszcze nizej ?
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
- Dawca_Nerek
- Forum Master
- Posty: 1887
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
- Lokalizacja: F1 DAWCA
gumiś19xt, to jest przód i tył a nie przed i po
Auto zeszło idealnie 40mm
Auto zeszło idealnie 40mm
Wiesz co jutro luknę jeszcze raz bo mam takie wrażenie rzeczywiście że dziś siedzi troszkę niżejDemoniq pisze:Czy u Ciebie tez tak jest ? Moglbys looknac, czy auto nie opadlo Ci jeszcze nizej ?
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości