1.3 LPG gaśnie na benzynie na ciepłym silniku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 00:35
- Lokalizacja: Mrągowo / Olsztyn
- Kontakt:
1.3 LPG gaśnie na benzynie na ciepłym silniku
Witam wsystkich,
Mam VW Golfa II 1.3 89r. w benzynie+gaz z gaźnikiem Pierburg 2E.
Mam następujący problem: Gaśnie na benzynie na ciepłym silniku, a na gazie jest ok. Gdy odpalam włącza się ssanie i wchodzi na obroty.I wszystko jest dobrze dopóki ssanie się nie wyłączy. Jak ssanie się wyłączy i silnik jest już ciepły obroty spadają, zaczyna przygasać aż wkońcu gaśnie. Po prostu masakra jest z tym. Zawsze w czasie jazdy kiedy zwalniam do skrętu czy żeby się zatrzymać to silnik gaśnie. Nie mam pojęcia co zrobić. Nie wiem czy to wina gaźnika czy może czegoś innego. Przeszukałem już różne fora i przeczytałem wiele tematów i postów ale nic nie znalazłem.
Dlatego proszę o pomoc...
Mam VW Golfa II 1.3 89r. w benzynie+gaz z gaźnikiem Pierburg 2E.
Mam następujący problem: Gaśnie na benzynie na ciepłym silniku, a na gazie jest ok. Gdy odpalam włącza się ssanie i wchodzi na obroty.I wszystko jest dobrze dopóki ssanie się nie wyłączy. Jak ssanie się wyłączy i silnik jest już ciepły obroty spadają, zaczyna przygasać aż wkońcu gaśnie. Po prostu masakra jest z tym. Zawsze w czasie jazdy kiedy zwalniam do skrętu czy żeby się zatrzymać to silnik gaśnie. Nie mam pojęcia co zrobić. Nie wiem czy to wina gaźnika czy może czegoś innego. Przeszukałem już różne fora i przeczytałem wiele tematów i postów ale nic nie znalazłem.
Dlatego proszę o pomoc...
Ostatnio zmieniony śr mar 25, 2009 19:42 przez mati2021, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 00:35
- Lokalizacja: Mrągowo / Olsztyn
- Kontakt:
Nie za bardzo rozumiem o co chodzi.Prosiłbym o jakieś dokładniejsze instrukcje. Gdzie dokładnie to coś się znajduje?Co wykręcam i dokładam? Nie jestem za bardzo obeznanyoldstaszek pisze:Bieg jałowy nie funkcjonuje - regulowalny skład mieszanki.Patrząc z przodu to po prawej stronie na śrubokręt.Wykręcasz po odrobinie dokładasz - możliwe że zakręcił się samoczynnie - bywa...Bywa że zatkana dysza paliwowa biegu jałowego - to mała rozbiórka...
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Może tak...
Czy masz korek gumowy na obudowie filtra powietrza z góry nad gąźnikiem - jeżeli tak to jak go wyjmiesz to na wprost jest wkręt regulacji składu mieszanki.Wykręcając wzbogacasz ,wkręcając zubażasz skład mieszanki.
Jeżeli nie - z boku z prawej strony w dole gaźnika masz wkręty regulacji składu mieszanki oraz dodatkowego powietrza.Wyżej i bliżej jest powietrza - na większy śrubokręt.Wykręcasz - dodajesz powietrza ,wkręcasz - ujmujesz.Podobnie z wkrętem składu mieszanki.
Wykręcasz /wkręcasz powoli słuchając pracy silnika.Szukasz maksymalnych obrotów dla powietrza i następnie zmniejszasz drugą wkręcając.Na początek wykręć o obrót obie i dalej działaj jak napisałem...
Brak reakcji ,szczególnie na drugiej(w otworze na mały srubokręt)świadczy o zatkanej dyszy biegu jałowego.
Jeżeli będą problemy to już mechanik...
Czy masz korek gumowy na obudowie filtra powietrza z góry nad gąźnikiem - jeżeli tak to jak go wyjmiesz to na wprost jest wkręt regulacji składu mieszanki.Wykręcając wzbogacasz ,wkręcając zubażasz skład mieszanki.
Jeżeli nie - z boku z prawej strony w dole gaźnika masz wkręty regulacji składu mieszanki oraz dodatkowego powietrza.Wyżej i bliżej jest powietrza - na większy śrubokręt.Wykręcasz - dodajesz powietrza ,wkręcasz - ujmujesz.Podobnie z wkrętem składu mieszanki.
Wykręcasz /wkręcasz powoli słuchając pracy silnika.Szukasz maksymalnych obrotów dla powietrza i następnie zmniejszasz drugą wkręcając.Na początek wykręć o obrót obie i dalej działaj jak napisałem...
Brak reakcji ,szczególnie na drugiej(w otworze na mały srubokręt)świadczy o zatkanej dyszy biegu jałowego.
Jeżeli będą problemy to już mechanik...
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 00:35
- Lokalizacja: Mrągowo / Olsztyn
- Kontakt:
yyy... Ale ja nie mam żadnego korka na obudowie filtra. Filtr mam taki jak na tym zdjęciu http://images33.fotosik.pl/349/eaf431293640e8cf.jpg
lepiej by mi było jak bym to zobaczył na jakimś zdjęciu gdzie są te śrubki?
kurcze no. szkoda tylko ze w tym tygodniu nie bedzie mnie w domu i nie bede mial czasu zeby zobaczyc ale jak cos to sprawdze w nastepnym.
lepiej by mi było jak bym to zobaczył na jakimś zdjęciu gdzie są te śrubki?
kurcze no. szkoda tylko ze w tym tygodniu nie bedzie mnie w domu i nie bede mial czasu zeby zobaczyc ale jak cos to sprawdze w nastepnym.
Ostatnio zmieniony ndz lut 08, 2009 00:01 przez mati2021, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw sty 29, 2009 19:00
- Lokalizacja: kłoczew
witam.miałem to samo tylko z silnikiem 1.6 i gaźnikiem 2EE,według mnie sam nic nie zrobisz.znalazłem naprawdę dobrego fachowca który wstawia zamiennik i bardzo ci go polecam,jak cię to interesuje wejdź na www.gaznik.pl tam wszystkiego się dowiesz-naprawdę warto
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Odpowiadam na wiadomość - patrzę na fotki:
Klapka ssania otwarta - przy zimnym silniku powinna byś zamknięta.
Na trzeciej fotce widać obudowę zaworka - taka stożkowa na dwa wkręty,na wysokości linki gazu.Tam znajduje się zaworek z membraną - bywa że dziurawa i na jałowym dostaje za dużo paliwa ,jakie idzie poza dyszą paliwa.
Bywa że pull down - na pierwszych fotkach - element z czarnego plastiku z wężykami.
Należy sprawdzić czy membrana wewnątrz nie jest dziurawa.Wystarczy nawet sprawdzić ustnie wysysając powietrze(jest to podciśnieniowy reg.ssania).
Regulacja biegu jałowego - zapewne jest po przeciwnej stronie osi przepustnicy.Na fotce masz linkę a to jest po drugiej stronie - brak takiej fotki.
Tyle co mogę się domyślać ,widząc fotki...
Klapka ssania otwarta - przy zimnym silniku powinna byś zamknięta.
Na trzeciej fotce widać obudowę zaworka - taka stożkowa na dwa wkręty,na wysokości linki gazu.Tam znajduje się zaworek z membraną - bywa że dziurawa i na jałowym dostaje za dużo paliwa ,jakie idzie poza dyszą paliwa.
Bywa że pull down - na pierwszych fotkach - element z czarnego plastiku z wężykami.
Należy sprawdzić czy membrana wewnątrz nie jest dziurawa.Wystarczy nawet sprawdzić ustnie wysysając powietrze(jest to podciśnieniowy reg.ssania).
Regulacja biegu jałowego - zapewne jest po przeciwnej stronie osi przepustnicy.Na fotce masz linkę a to jest po drugiej stronie - brak takiej fotki.
Tyle co mogę się domyślać ,widząc fotki...
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
- tomekh_1990
- Ma gadane
- Posty: 168
- Rejestracja: pn lut 23, 2009 23:59
- Lokalizacja: Konin/Poznań
witam. mam identyczny problem w tym aucie.gaznik identyczny jak na foto (oznaczenie na nim to E2) sprawdzalem wszystkie weze nie sa uszkodzone niczego nie brakuje...mimo tego auto po rozgrzaniu gasnie na jalowym przed tym pyrka prycha, nie do wytrzymania...dzis znalazlem jakas srobe po przekreceniu obroty delikatnie wzrosly ale mimo to silnik pracuje nie rowno :(jesli ktos ma doswiadczenie z tym modelem to prosze o porade...co moze byc jeszcze przyczyna takiego zachowania?? slyszalem ze dosc dokladnie opisana jest regulacja w ksiazce obsluga i naprawe lecz niestety nie posiadam tej ksiazki do 1.3 moze ktos ma??
pozdrawiam!
pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 19:04 przez tomekh_1990, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 00:35
- Lokalizacja: Mrągowo / Olsztyn
- Kontakt:
Trochę długo mnie nie było, ale chyba znalazłem usterkę w moim gaźniku
A mianowicie wykręciłem ten zaworek z membraną a dokładniej to nazywa się to membrana wzbogacania mieszanki lub przepustnicy. Po wykręceniu okazało się że z gumowej membrany zrobiła się siatka przez którą prawdopodobnie przedostawała się benzyna i nie było odpowiedniego ciśnienia w gaźniku (przynajmniej tak mi się wydaje). Więc zamówiłem tą membranę na allegro bo tylko tam znalazłem i w piątek będę brał się za wymianę Myślę że rozwiąże to mój problem z gaźnikiem i jazdą na benzynie:) Dam znać czy wszystko jest OK jak to zrobię:)
A mianowicie wykręciłem ten zaworek z membraną a dokładniej to nazywa się to membrana wzbogacania mieszanki lub przepustnicy. Po wykręceniu okazało się że z gumowej membrany zrobiła się siatka przez którą prawdopodobnie przedostawała się benzyna i nie było odpowiedniego ciśnienia w gaźniku (przynajmniej tak mi się wydaje). Więc zamówiłem tą membranę na allegro bo tylko tam znalazłem i w piątek będę brał się za wymianę Myślę że rozwiąże to mój problem z gaźnikiem i jazdą na benzynie:) Dam znać czy wszystko jest OK jak to zrobię:)
- tomekh_1990
- Ma gadane
- Posty: 168
- Rejestracja: pn lut 23, 2009 23:59
- Lokalizacja: Konin/Poznań
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 00:35
- Lokalizacja: Mrągowo / Olsztyn
- Kontakt:
Witam
Załączam zdjęcie na którym zaznaczyłem tą membranę, ma ona kształt deltoidu.
U mnie jest ona umieszczona jak widać obok tej dźwigni linki gazu.
Przymocowana jest na dwie śrubki.U mnie przy wykręceniu trochę przeszkadzała ta dzwignia od linki gazu ale jakoś dałem radę dojść śrubokrętem (lekko odginając tą dzwignię bo nie wiedziałem jak inaczej to zrobić, ale musiałem uważać żeby jej nie uszkodzić). Jak będziesz wykręcać tą membrankę to uważaj bo jest w niej taka sprężynka której nie można zgubić no i przy wykręceniu może trochę benzyny wyciec ale nic się nie stanie. W środku jest taka membranka(gumowa) i ona powinna być nieuszkodzona (u mnie się zrobiła po prostu z niej siatka, cała guma się zniszczyła dlatego wiem że jest do wymiany).Mam nadzieję że jej wymiana pomoże gaźnikowi i będzie dalej chodził na benzynie tak jak kiedyś.
Również życzę powodzenia.
Pozdrawiam.
A oto link do allegro:
http://moto.allegro.pl/item588595272_me ... ik_vw.html
Załączam zdjęcie na którym zaznaczyłem tą membranę, ma ona kształt deltoidu.
U mnie jest ona umieszczona jak widać obok tej dźwigni linki gazu.
Przymocowana jest na dwie śrubki.U mnie przy wykręceniu trochę przeszkadzała ta dzwignia od linki gazu ale jakoś dałem radę dojść śrubokrętem (lekko odginając tą dzwignię bo nie wiedziałem jak inaczej to zrobić, ale musiałem uważać żeby jej nie uszkodzić). Jak będziesz wykręcać tą membrankę to uważaj bo jest w niej taka sprężynka której nie można zgubić no i przy wykręceniu może trochę benzyny wyciec ale nic się nie stanie. W środku jest taka membranka(gumowa) i ona powinna być nieuszkodzona (u mnie się zrobiła po prostu z niej siatka, cała guma się zniszczyła dlatego wiem że jest do wymiany).Mam nadzieję że jej wymiana pomoże gaźnikowi i będzie dalej chodził na benzynie tak jak kiedyś.
Również życzę powodzenia.
Pozdrawiam.
A oto link do allegro:
http://moto.allegro.pl/item588595272_me ... ik_vw.html
Ostatnio zmieniony śr mar 25, 2009 21:52 przez mati2021, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomekh_1990
- Ma gadane
- Posty: 168
- Rejestracja: pn lut 23, 2009 23:59
- Lokalizacja: Konin/Poznań
dzieki wielkie za pomoc! napewno sprawdze w jakim stanie jest u mnie. juz powoli brakuje mi cierpliwosci do tego gaznika (a kupujac auto chcialem na gazniku ze wzgledu na prosta budowe i ew.naprawy ) czekamy na efekt Twojej pracy:]
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d89fd2dfbb4d546.html[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 242 gości