centralny nawala

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

centralny nawala

Post autor: pietka_86 » śr mar 25, 2009 15:49

panowie mam zalozony centralny zamek(nie fabryczny) i mam taki problem...
jak zamykam i otwieram drzwi kluczykiem to wszystko dziala ok,a jak chce otworzyc z pilota to otwiera sie tylko bagaznik i drzwi pasazera(golf trzy drzwiowy) no a jak chce zamknac to zero reakcji dopiero musze kluczykiem otworzyc drzwi od kierowcy i wtedy sie zamyka ale tylko bagaznik i od pasazera i znow musze kluczykiem zamykac....
co moze byc??jakis kabelek gdzies przerwany???czy moze silownik cos szwankuje???



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr mar 25, 2009 16:42

najczęściej urywają sie kabelki między drzwiami a słupkiem , masz zamek centralny elektryczny ? jeśli tak to napisz czy masz założone dwa mastery w drzwiach kierowcy i pasażera , czy tylko jeden od strony kierowcy



pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » śr mar 25, 2009 17:31

dokladnie nie weim bo to poprzedni wlasciciel zakladal,no ale raczej elektryczny "mastery"??to pewno to,ze jak otwieram od kierowcy to otwieraja sie wszystkie i jak od pasazera to tez wszystkie....jesli o to chodzi to tak,tylko jak otwieram od pasazera to tylko bagaznik i te drzwi sie otwieraja,no a znow jak chce zamknac kluczykiem od pasazera to bagaznik sie nie zamyka....cos jest pokrecone...



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr mar 25, 2009 17:42

albo kabelek urwany od któregoś mastera , albo uszkodzona krańcówka w którymś z nich



pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » śr mar 25, 2009 17:50

ale to jest dziwne jak otwieram drzwi od kierowcy to przekazuje sygnal na reszte drzwi....



Awatar użytkownika
Beton-Wojtek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 19:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Beton-Wojtek » śr mar 25, 2009 17:55

rozumiem ,że działał poprawnie wcześniej, spr. siłownik od strony kierowcy ,odłącz wszystkie od niego kabeli oprócz niebieskiego i zielonego , wtedy bedzie działal jako slave i spr pilotem.



pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » śr mar 25, 2009 18:36

no ale co to da???pisalem wczesniej,ze na pilota nie dzialaja wlasnie drzwi od kierowcy,otwieraja sie pasazera i bagaznik......



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr mar 25, 2009 18:41

to da , że masz pewnośc że centralka odbiera impuls z pilota , i to masz sprawne , problem jest w którymś siłowniku , w masterze masz pięć kabli , zielony i niebieski to silnik , czarny to wspólny krańcówki , a brązowy i biały odpowiadają za podanie impulsu do centralki przy zamykaniu i otwieraniu , kluczykiem w sposób mechaniczny powodujesz przesunięcie pręta , który włącza lub wyłącza przekaźnik w centralce , jeśli któryś kabel jest przerwany to robi takie cuda zwłaszcza jak są zdublowane dwa mastery

[ Dodano: 25 Mar 2009 17:43 ]
wtedy w jednym siłowniku masz impuls na zamykanie a w drugim na otwieranie , i centralka dostaje fioła



Awatar użytkownika
Beton-Wojtek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 19:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Beton-Wojtek » śr mar 25, 2009 18:48

domniemuje,że masz mastera od strony kierowcy. Jak mu odłaczysz sterowanie kluczykiem to spr. czy to problem elektroniki w centralce. Ale zazwyczaj to padaja siłowniki.
Jak zadziała to odłącz kable od strony pasażera te same co od strony kierowcy, a przy kierowcy podłącz tak jak było.
Ostatnio zmieniony śr mar 25, 2009 19:12 przez Beton-Wojtek, łącznie zmieniany 2 razy.



pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » śr mar 25, 2009 19:41

mam dwa te mastery...od kierowcy i pasazera...
a jak by byl padniety silownik to jak kluczykiem przekrecam to bedzie wysylal sygnal do centralki??????????
mam jeszcze jeden silownik ktory zostal poprzedniemu wlascicielowi,dwa mastery do drzwi i jeden zwykly do bagaznika i jeden zostal
no a jesli okazalo by sie,ze ten silownik jest zpsuty,to mogl bym ten co jest od pasazera przelozyc do kierowcy a w miejsce tamtego wsadzic ten zwykly???????????
musze to wszystko posprawdzac ale to dopiero w piatek lub sobote bo z czasem ciezko
puki co dziekuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr mar 25, 2009 19:56

mastery możesz zamieniać bez problemu , własnie tu jest myk z tym kluczykiem , moze być tak ze sygnał z centralki nie da rady bo centralke wyłączy sprawny siłownik , a może być tak że przekręcając kluczykiem dasz rade docisnąć trzpień siłownika

[ Dodano: 25 Mar 2009 18:58 ]
najlepiej jest wypiąć z jednego mastera trzy kable , zostawiając tylko zielony i niebieski , wtedy łatwiej dojdziesz , bo ten siłownik będzie działał jak siłownik slav



pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » śr mar 25, 2009 20:20

co to znaczy "slav"



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr mar 25, 2009 20:36

sługa-niewolnik. Tu: siłownik który tylko wykonuje zadaną pracę. Z kolei master ma w sobie styki powodujące zadziałanie pozostałych siłowników, jak sę go zamyka lub otwiera kluczykiem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Beton-Wojtek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 19:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Beton-Wojtek » śr mar 25, 2009 20:44

pietka_86 pisze:jeden zostal
no a jesli okazalo by sie,ze ten silownik jest zpsuty,to mogl bym ten co jest od pasazera przelozyc do kierowcy a w miejsce tamtego wsadzic ten zwykly???????????
Tak , ale sprawdź czy ten co masz dodatkowo jest sprawny , dotknij kabelki zielony i niebieski do akumlatora , zamieniając bieguny(kabelki) będzie sie zamykał lub otwierał.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 320 gości