Stary Diesel 1,6 problem ze znakami?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marcys20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob mar 11, 2006 11:34
Lokalizacja: jaworzno

Stary Diesel 1,6 problem ze znakami?

Post autor: marcys20 » pn mar 23, 2009 22:03

witam. Mam taki problem, ale zaczne od poczatku...
w transporterze T3 jest wlozony silnik z golfa 1,6TD przy czym na 100% nie ma znaku na kole zamachowym, jest za to znak na obudowie skrzyni ! w takim przypadku mam pytanie czy ewentualny znak (ma byc w GMP czy moze kilka stopni przed GMP? a jesli tak to ile)., Poratujcie prosze bo sam juz zglupialem i zrzucilem glowice i recznie zaznaczylem na kole swoje GMP wzgledem znaku na skrzyni ,ale chcialbym miec 100% pewnosc czy pompa i walek ma byc ustawione na znaki wzgledem GMP czy inaczej??



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 23, 2009 22:19

tak , ma byc znak , ale tylko jak koło zamachowe jest oryginalne , jeśli ktoś przekładał , to powinien zrobić sobie sam ten znak wzorując sie na znaku ze starego koła , widocznie tak nie zrobił , wałek ma nacięcie do włożenia specjalnego płaskownika , unieruchamiającego wałek rozrządu w czasie zakładania paska

[ Dodano: 23 Mar 2009 21:23 ]
a patrzyłeś na całym obwodzie koła ? bo bywa tak że znak jest ale sie nie zgadza z położeniem tłoka pierwszego cylindra w GMP, tak jest u mnie , koledzy z forum piszą że nie da sie inaczej przykręcić , a ja wiem na 100 procent że sie da
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 22:21 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » wt mar 24, 2009 00:22

koledzy z forum piszą że nie da sie inaczej przykręcić , a ja wiem na 100 procent że sie da
w silnikach 1,6 d czy TD się inaczej nie da przykręcić koła zamachowego kompletem śrub bo masz niesymetryczne romieszczenie śrub



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt mar 24, 2009 19:22

arwam pisze:
koledzy z forum piszą że nie da sie inaczej przykręcić , a ja wiem na 100 procent że sie da
w silnikach 1,6 d czy TD się inaczej nie da przykręcić koła zamachowego kompletem śrub bo masz niesymetryczne romieszczenie śrub
da się , nie chodzi o docisk bo jego sie przykręca do wału , i jego sie nie da przykręcić inaczej bo ma śruby niesymetrycznie w wale i docisku , ale ja pisze o kole zamachowym na którym są owe znaki , i koło zamachowe nie ma nic wspólnego z dociskiem , koło zamachowe ma śruby symetrycznie , i wystarczy że ktoś założy jak nie ma kołka ustalającego , i masz już myk , to samo było u mnie , każdy mówił że sie nie da , mam koło na 9 śrub , i było źle założone , kołki są n a wcisk i czasem wypadają
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 19:24 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



marcys20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob mar 11, 2006 11:34
Lokalizacja: jaworzno

Post autor: marcys20 » wt mar 24, 2009 21:31

ehm..chyba niejasno opisalem problem i zle mnie zrozumieliscie ;/
zaczne od tego ze to vw transporter T3 1,6D w ktorym padl silnik, a jako ze mialem silnik ze swojego staruszka golfa TD wiec taki mu zapodalem. transporter sprzeglo ma rozwiazane w sposob klasyczny, czyli kolo zamachowe jest mocowane do walu(sruby niesymetryczne wiec na 100% nie da sie zalozyc kola inaczej!), na to sprzeglo i na to klasyczny docisk z tloczonej blachy...Fabryczny znak jest jest umieszczony wlasnie na docisku, jest to taki zabek... sęk w tym ze u mnie poprzedni wlasciciel dal docisk jakas podrobe ktory nie ma tego zabka wiec tak naprawde nie mam znaku na na wale..w obudowei skrzyni znajduje sie standardowy dla VW otworek ze znakiem tak ze tu mam punkt odniesienia :-) sciaglem glowice ustawilem dokladnie 1 cyl w GMP(czyli denko tloka troche ponad plaszczyzne bloku) i w tym miejscu zaznaczylm na docisku swoj znak tak ze mam swoj wlasny znak wybity w GMP 1 cyl..ale moje pytanie brzmi czy walek rozrzadu i pompe ustawia sie do GMP czy moze do znaku ktory jest faktycznie fabrycznie wybity np.6st przed GMP??



arwam

Post autor: arwam » wt mar 24, 2009 21:35

na GMP
znak który jest wcześniej służy do regulacji początku tłoczenia

[ Dodano: 24 Mar 2009 20:49 ]
miś fazi, a w jakim silniku z ciekawości zapytam?

[ Dodano: 24 Mar 2009 20:49 ]
miś fazi, a w jakim silniku z ciekawości zapytam?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt mar 24, 2009 22:53

Obrazek

klasyczny układ sprzęgła , tak diesel jak i benzyna , są oczywiście inne układy



arwam

Post autor: arwam » śr mar 25, 2009 09:51

miś fazi,

To nie jest klasyczny układ wysprzęglający a tylko odwrócony taki jak został w golfie zastosowany



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Stary Diesel 1,6 problem ze znakami?

Post autor: miś fazi » śr mar 25, 2009 09:57

marcys20 pisze:witam. Mam taki problem, ale zaczne od poczatku...
w transporterze T3 jest wlozony silnik z golfa 1,6TD przy czym na 100% nie ma znaku na kole zamachowym, jest za to znak na obudowie skrzyni ! w takim przypadku mam pytanie czy ewentualny znak (ma byc w GMP czy moze kilka stopni przed GMP? a jesli tak to ile)., Poratujcie prosze bo sam juz zglupialem i zrzucilem glowice i recznie zaznaczylem na kole swoje GMP wzgledem znaku na skrzyni ,ale chcialbym miec 100% pewnosc czy pompa i walek ma byc ustawione na znaki wzgledem GMP czy inaczej??

tu ma kolega napisane że silnik z golfa

[ Dodano: 25 Mar 2009 09:17 ]
no , chyba że kolega ma jeszcze ten starszy typ , z tak zwanym pełnym słoneczkiem



marcys20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob mar 11, 2006 11:34
Lokalizacja: jaworzno

Re: Stary Diesel 1,6 problem ze znakami?

Post autor: marcys20 » śr mar 25, 2009 22:05

>tu ma kolega napisane że silnik z golfa

No silnik z golfa ale w transporterze ten silnik wspolpracuje z klasycznym sprzeglem ze sloneczkiem i lozyskiem oporowym identycznie jak w nysce czy innym FSO :-)
w kazdym razie dzis mialem dostep do innego silnika 1,6 z walem i tlokami i ustawiajac na znak wychodzi ze tlok 1 cyl jest w gorze ale w plaszczyznie glowicy, a przeciez w dieslu tloki wychodza ponad bolk o pare dziesiatek mm! ustawiajac go fizycznie w GMP trzeba obrocic walem o jakiej 2-3zabki patrzac po wiencu rozrusznika...i co wy na to? bo ja juz zglupialem czy ustawic na moj recznie zrobiony GMP czy cofnac o te 2-3 zabki na wiencu i ustawic tak jak wyszlo w tamtym silniku?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr mar 25, 2009 22:11

bo powinny być dwa znaki , jeden to jak tłok jest na maksa w górze , a drugi troszke wcześniej , widocznie tamten znak masz do wyprzedzenia zapłonu lub początku wtrysku paliwa w ropniaku



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » sob mar 28, 2009 23:04

Załóż koło zamachowe od starego silnika i po problemie.Zobacz jeszcze jaki masz wałek sprzęgłowy przy transporterze.Ale masz chyba długi to musisz jeszcze założyć do wału łożysko igiełkowe bo w Golfie jest krótki wałek.



marcys20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob mar 11, 2006 11:34
Lokalizacja: jaworzno

Post autor: marcys20 » ndz mar 29, 2009 11:41

Kolo zamachowe mam stare ale z fabryczny znak jest nie na kole ale na docisku..a u mnie wlasnie na dosciku tego znaku nie ma...
A walek mam standardowo dlugi, w wale korbowym lozysko igielkowe jak na transportera przystalo :-)



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » ndz mar 29, 2009 18:13

To przenieś ten znak ze starego docisku na koło a później z koła na nowy docisk.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości