sucha miska olejowa do AFNa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
sucha miska olejowa do AFNa
na początek wkleje cytat: "W autach wyczynowych stosowana jest tzw. sucha miska olejowa. W tym rozwiązaniu nie ma miski olejowej w normalnym opisanym wyżej znaczeniu, a olej przechowywany jest w oddzielnym od silnika zbiorniku, skąd zasysa go pompa i doprowadza pod ciśnieniem do miejsc smarowania. Zaletą suchej miski jest dostępność oleju dla pompy zawsze, niezależnie od położenia auta i przeciążeń, które mogłyby spowodować wynurzenie się ssaka pompy z oleju. Dodatkową zaletą jest zmniejszenie wysokości silnika i obniżenie środka ciężkości."
ktoś się orientuje gdzie coś takiego można dostać i ile mniejwiecej może to kosztować (dokładnie do silnika 1.9tdi 110KM oznaczenie: AFN; auto passat b5 sdn)?
ktoś się orientuje gdzie coś takiego można dostać i ile mniejwiecej może to kosztować (dokładnie do silnika 1.9tdi 110KM oznaczenie: AFN; auto passat b5 sdn)?
nie, ale miska posadzona niżej niż ława i do tego przed ława uniemozliwia mi konkretne zglebienie auta... :/ więc po prostu kombinuje co by zrobić z tą miskąszatanek pisze:A co chcesz zrobic z AFN-a silnik wyczynowy??
[ Dodano: 25 Mar 2009 08:18 ]
Tommi029, aż tak źle? wyslij może na pw jakieś konkretne cyferki
Ostatnio zmieniony śr mar 25, 2009 09:19 przez witek-b5, łącznie zmieniany 1 raz.
Chyba żartujeszwitek-b5 pisze:Tommi029, aż tak źle? wyslij może na pw jakieś konkretne cyferki
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Dla twojego przemyślenia - jak chcesz rozwiązać "transport" oleju z suchej misy na dole silnika do zbiornika oleju ??? Domyślasz sie że trzeba zastosowac dwie pompy oleju lub pompe dwusekcyjną i jakoś je napędzić , zmienić totalnie magistrale olejową i mase róznych kłopotów po drodze.
Jeśli całe przedsięwżięcie ma na celu tylko oddalić miskę od asfaltu to pomysł jest absurdalny .
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Albert z SR zamontował sobie takie cudo w swoim audi:
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 484&st=480
"Zestaw składa się z:
-pump and it's fittings
-CNC billett sump pan and screen fittings
-oil filter adapter to relocate the filter
-oil fitting to feed the oil through the point where the filter normally is
-screen fitting to the head
-Pace Products oil tank with patentend de-airing internals
-special timing belt pulley, incorporated with pump drive pulley
-custom front cover incorporating pump bracket
-pump drive belt, and a spare for that"
pompa 5 -sekcyjna
koszty - myslę że około 7-8 k PLN ale strzelam zupełnie![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 484&st=480
"Zestaw składa się z:
-pump and it's fittings
-CNC billett sump pan and screen fittings
-oil filter adapter to relocate the filter
-oil fitting to feed the oil through the point where the filter normally is
-screen fitting to the head
-Pace Products oil tank with patentend de-airing internals
-special timing belt pulley, incorporated with pump drive pulley
-custom front cover incorporating pump bracket
-pump drive belt, and a spare for that"
pompa 5 -sekcyjna
koszty - myslę że około 7-8 k PLN ale strzelam zupełnie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
a gdyby podobna miske (ksztaltem) zastosowac z normalnym (ewentualni skroconym) smokiem?
zdaloby chyba egzamin jesli chodzi o "podniesienie" miski
wiem ze w tej jeszcze chodzi o przeciazenia ale mowa tutaj takze o tym zeby nie wadzic miska i to by sie udalo chyba zrobic?
zdaloby chyba egzamin jesli chodzi o "podniesienie" miski
wiem ze w tej jeszcze chodzi o przeciazenia ale mowa tutaj takze o tym zeby nie wadzic miska i to by sie udalo chyba zrobic?
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
no włąsnie sucha miska to pomysł na tor gdzie w zakrętach sie oliwa przelewa na bokiAdamm pisze:wiem ze w tej jeszcze chodzi o przeciazenia ale mowa tutaj takze o tym zeby nie wadzic miska i to by sie udalo chyba zrobic?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jak dasz płytszą miskę to jeszcze większa szansa jest że nawet w cywilnym aucie na zakretach pompa zassie powietrza, czym to grozi - nie trzeba tłumaczyć
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wszystko ładnie pięknie, mozna zastosowac jakąs krótszą miskę i do tego w kształcie stożka ale pamietajcie ze miska olejowa musi pomieścic w sobie cały olej gdy silnik nie pracuje w przypadku 1,9 TDI 4,5 litra. A w przypadku płytkiej miski, olej ten moze sięgac do poziomu wału, prędzej czy puźniej pojawią sie jakies wycieki uszczelniaczami wału lub olej bedzie sie przedostawał w nadmiarze do odmy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości