Zmiany poszczególnych rzeczy opisze w późniejszym terminie...
w tej chwili jest:
- 1.8 16v KR z oprzętem PL.. 129ps.. LPG Blos, 8.85s do setki na gazie
- elektryka szyb, luster
- żółty rallye front z oryginalnym grilem i znaczkiem
- chromowane klamki passat b1 (przód i tył)
- chromowane uszczelki szyb
- chromowane klamki wewnętrzne i podkładki
- polerowane podnośniki przedniej i tylnej klapy
- polerowane zamki drzwiowe
- deska golf mk3, była twarda, w tej chwili już lepiej docięta miękka
- kierownica raid hp 280mm.. za duża

- tylne lampy biało-czerwone (nie klary) po małej przeróbce
- kit -40mm zimę + kit Koni Sport z regulacja twardości -60/40 oraz zawieszenie pneumatyczne airride (do założenia)
- hamulce przód całkowicie nowe z Corrado G60 280mm - tarcze ATE Power Disc, klocki ate, przewody hamulcowe Ferodo oplatane
- hamulce tył - zaciski Golf MK3 VR6, tarcze Brembo, klocki Ferodo
- fotele recaro z 16v z elektryczną regulacją po regeneracji (nowe gąbki, twardsze, w sumie wyglądają jak nowe)
- sprawny licznik digifiz podświetlony na czerwono (nieaktualne, licznik jeździ w VW Jetta by Jaco)
- obrysy z wersji US
- przednie kierunki w kolorze bursztynowym import USA
- żółte halogeny w szeroki zderzak import USA
- tylne drzwi dodatkowo otwierane z pilota
Najbliższe plany na 2007 rok... :
- poskładanie i odpalenie nowego silnika - TDI PD 101ps - więcej o tym jak już odpali :d
W skrócie...
- TDI PD 101PS z 2003 roku z VW Passata B5
- duży FMIC ze Sprintera
- układ wydechowy - rury 55mm zakończone oryginalnym tłumikiem z 16v
- skrzynia z ASV ze sprzęgłem z G60
- zegary Seat Toledo MK2 TDI PD
- pomalowana komora silnika, zabezpieczone całe podwozie, błotniki, podłużnice itp...
- cała masa przeróbek, nowych części, nowej elektryki, rzeźby...
Najbliższe plany - wykonanie czerwiec/lipiec 2007:
- montaż zawieszenia airride (pneumatycznego) (czeka na montaż u Hansa)
- wyspawanie porządnego orurowania do IC z kwasówki
- wytłumienie całego auta - drzwi (dynamat extreme), podłoga, bagażnik (maty polimerowe) - przygotowanie pod nowe, w miare konkretne audio - odseparowany system z przodu (Morel Pulse 6 1/2), subik w bagażniku (Xetec G-10 XLS) ze wzmacniaczem (DLS A5), nowe radio (JVC KD-LHX552)
- skończenie nowych felg - BBS RM012, nowe ranty jak widać już są, brak w tej chwili nowych opon, trzeba pochromować śrubki, odświeżyć lakier - przód będzie 8", tył 8.5" - czyli to samo co u Apsika :d (opony przód 185/45, tył 195/45 - jeśli się uda kupić) - wstępne foty pod koniec opisu projektu
- montaż kompletnego ospoilerowania od Golfa G60 - progi, nakładki na błotniki, listwy drzwiowe (leży i czeka na montaż)
- nowe oryginalne soczewki do rallye frontu, lub regeneracja starych, stare jednak kiepsko świecą (nowe mam już obiecane)
- kilka poprawek lakierniczych, być może zmiana tylnej klapy na US (leży w garażu takowa)
- montaż nowych zacisków dwutłoczkowych z Audi S2 raz z klockami EBC Green Stuff, oraz sportowymi zbrojonymi przewodami hamulcowymi ferrodo (leży i czeka na montaż)
- boczki oryginalne z wolfsburg edition (kolorystycznie pod fotele + wykładzina w niebieskim kolorze)
- zmiana silnika na TDI PD 130ps, lub zmiana pompowtrysków, turbiny, sprzęgła na F1 Racing Stage 3 + nowy program
...pewno jeszcze się coś uzbiera
po zakupie auto wyglądało tak:
marzec 2004:
- Oryginalne GTI 16v Special, po kilku modach przeprowadzonych przez poprzedniego właściciela, kolegi z forum autocentrum.pl - skórzane fotele z VW Corrado, licznik digifiz, folia na szybach, lusterka M3 look, pełna klapa, zaspawane klamki, jetta front itp...




maj 2004... pierwsza poważniejsza zmiana - felgi... BBS RM 6.5/15" 195/45/15 toyo proxes1 oraz panele głośnikowe z głośnikami 6x9"




kwiecień 2005:
- zmiana felg na polerowane Le Castellet 6x15", niebieskie lampy hella tył, sprężyny weitec -40mm

wiosna 2005, mocowanie deski z MK3:



maj 2005, na kilka godzin przed wyjazdem na plan zdjęciowy serialu "Kryminalni"

chyba lipiec 2005, nowy wypas biały rallye front... byłem bardzo dumny




Tutaj tutorial montażu


środek w lipcu 2005:
- kierownica Raid 300mm

sesja zdjęciowa wrzesień 2005:
- z nowości biało-czerwone lampy na tył







grudzień 2005..w końcu chromowane uszczelki przednich drzwi:


kilka nowych wypasów zakupionych zimą 2005/2006:
- lifty tylnej klapy
- nakładki na pedały z audi TT
- żółte halogeny w szeroki zderzak
- kierownica Raid HP 280mm
- chromowane klamki z passata B1 bez zamka
- polerowane zamki drzwi

środek kwiecień 2006:
- wspomniane fotele Recaro, dywaniki z logo vwgolf.pl

maj 2006, powrót z Bemowa, wyścigów na 1/4mili..w drodze wyjazdowej BMW wjechało mi w


lipiec 2006, jak to mówią - dzwon podstawią tuningu... przy okazji tyłu pomalowałem całe auto bez maski i dachu (to zostawiłem na przyszły sezon):
lipiec 2006..chwile po lakierze:





Po ogarnięciu auta:
- jak widać auto dostało z powrotem drzwi z klamkami, oryginalną tylną klapę, nowe błotniki, założyłem gwint FK Highsport, felgi stalowe 6x15" na oponach 175/55/15 i oryginalne kołpaki VW,


Polerka lakieru u VWMariana


Pomiar g-techem 8.85s na gazie...


Kolektor ssący pomalowany na czarno, zaciski przód G60, tarcze 280mm ate power disc


Polerowane zamki drzwiowe i nowy znaczek w atrapie:
przed:

i po polerce...


a tu nowe wypasy na zloty


i jeszcze raz lipiec 2006:


Kluczyk oryginał z MK3 (stacyjka i kolumna kierownicza z regulacją też jest do kompletu


14l Skrzynia pod głośnik Xetec G-10 XLS:

Wstępna przymiarka 2.5" rantu do BBS RM012...


A więc pod koniec sierpnia zakupiłem nowe serce do mojego auta

Całkowicie przypadkiem trafił się silnik 1.9 TDI PD 101ps AVB z VW Passata B5 2003r z przebiegiem około 60tyś (oryginalne plomby na rozrządzie potwierdzają przebieg

Jak wiadomo w passacie silnik jest włożony wzdłóżnie, ale po konsulatacji z kilkoma osobami postanowiłem zakupić, cena kusiła

Niestety silnik nie był kompletny, w komplecie była tylko wiązka z ecu, turbina, do tego dostałem skrzynię biegów 5tkę z ASV. Wszystkie pozostałe części musiałem dokupować oddzielnie... naprawdę sporo tego trzeba było dokupić, ale nie wymieniam, bo prawdę mówiąc nie pamietam już dobrze


Na początku września zeszłego roku zaczął się swap...
Tutaj ostatnie foto 16v...
I po 2.5 godzinach roboty (z przerwą obiadową

Jak widać kiepsko to wyglądało... sporo rudego, komora zaniedbana...żeby było śmieszniej, jedna poduszka pod silnikiem w ogóle nie była przykręcona...
Więc trzeba było komorę od postaw zrobić...
(szlifowanie rudego)
(odrdzewiacze - RC900)
(mozolne przygotowanie do położenia podkładu)
(podkładzik)
...i tak auto pojechało do lakiernika
..a następnego dnia lakiernik skończył

roboty, przeróbek, kombinacji było naprawdę sporo, jedna z nich, mechanizm zmiany biegów na linki...przy okazji całe podwozie, błotniki, podłóżnice zostały zabezpieczone środkami antykorozyjnymi

I tak sobie autko oczekiwało na nowe serce...
W końcu po kolejnym miesiącu i dokupieniu kilku kolejnych części udało się wrzucić silnik ze skrzynią, nowym sprzęgłem do komory...
Przy okazji fotka pompowtrysków...
Srodek przy okazji dostał oryginalne wzmocnienie deski z MK3, oryginalną kolumnę kierowniczą wraz z regulacja wysokości, także z MK3...
Kolejne dwa miesiące praktycznie bez roboty...lecz w końcu kolejne części zawitały, między innymi nowy intercooler z Mercedesa Sprintera...pierwsze dopasowania... i cóż..okazało się, że praktycznie nic nie trzeba ciąć, tylko dorobić mocowania do IC i chłodnicy... coolerek wszedł na milimetry między podłóżnice i reflektory rallye.
Jedna z nielicznych starych części - chłodnica

Podłączony filtr paliwa a podgrzewaczem i kilka innych 'nowości'

A w środku jak zwykle bałagan

Sporo problemów było z orurowaniem do IC, filtru powietrza, przy okazji się okazało, że akumulator się nie zmieści w komorze, więc trzeba go umieścić w bagażniku...
Tarcze hamulcowe pokryły się już warstwą rudego

Doprowadzanie do porządku poszczególnych elementów w komorze... wciąż brak lapy do alternatora oraz mocowania pedału gazu, oraz układu wydechowego...
No i w końcu po kilku miesiącach oczekiwania udało się skompletować i zamontować łapę alternatora, pompę wspomy, alternator i napinacz... było z tym najwięcej problemów. Na początku kupiłem łapę z TDI VP, okazało się, że może i będzie pasowała, ale wymaga małego frezowania, po dopasowaniu nikt nie pomyślał, że napinacz alternatora nie będzie pasował. Później postanowiliśmy zamontować oryginalną łapę z passata, niestety tutaj kolejny problem, ponieważ silnik jest montowany wzdłóżnie, ma inaczej wyprofilony uchwyt na pompę wspomy, która to zahaczała o belkę silnika, dodatkowo napinacz alternatora zahaczał o podłużnicę, oraz alternator nie pasował. Na koniec udało mi się dostać oryginalną łapę z napinaczem z TDI PD z Golfa..i tutaj kolejny zonk, okazuje się, że alternator nie pasuje, napinacz zahacza o podłużnicę, udaje się na szczęście znaleźć odpowiedni alternator z TDI PD 120A oraz podklepać podłużnicę, do tego wszystkiego udaje się dopasować pasek wieloklinowy na 5 rowków (w passacie jest 5, w a golfie 6, więc alternator musiał także mieć kółko na 5 rowków). Ogólnie mocno zgłębiony temat, ale na szczęście się wszystko udaje


Walka z alternatorami to dopiero początek kłopotów, na początku maja auto jedzie do Łodzi, do zakładu G-lab, gdzie szybka diagnoza pokazuje przestawiony rozrząd o 4 zęby... zdecydowałem się regenerować głowicę... okazuje się, ze na szczęście tylko popychacze poszły, niestety cena nowych zabija.... obrobiona głowica ląduje po 2 tygodniach z powrotem w aucie....następnego dnia silnik odpala


W skrócie...
- TDI PD 101PS z 2003 roku z VW Passata B5
- duży FMIC ze Sprintera
- układ wydechowy - rury 55mm zakończone oryginalnym tłumikiem z 16v
- skrzynia z ASV ze sprzęgłem z G60
- zegary Seat Toledo MK2 TDI PD
- cała masa przeróbek, nowych części, nowej elektryki, rzeźby...
Chciałbym podziękować Mariuszowi i Maćkowi (czyli VWMARIANom) za włożony wkład pracy w auto i samozaparcie

Oraz uysemu i Kaczorowi za szybką diagnozę i poprowadzenie do końca wszystkiego

Foty ze składania wszystkiego będą za jakiś czas, jak przyprowadzę auto z Łodzi do domu i zacznę ogarniać wszystko.