O swapie Pierburga 2E2 na WEBERA z Fiata 125p + ankieta :)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- MruCay
- Mały gagatek
- Posty: 89
- Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:44
- Lokalizacja: Wolin / Warszawa
- Kontakt:
bandyta mk1love, Dobra. A co z dyszami i ustawieniami, Bo przeciez w poldkach i 125p nie bylo 1.8 tylko 1.5/6
I jeszcze jedno pytanie. Jesli bylbym w posiadaniu Weberow 40 DCOE to skad wyrwac laczenie do silnika. W moim przypadku 1.8 Widzialem takie cudo na manii w zeszlym roku, ale koles nie byl rozmowny
I jeszcze jedno pytanie. Jesli bylbym w posiadaniu Weberow 40 DCOE to skad wyrwac laczenie do silnika. W moim przypadku 1.8 Widzialem takie cudo na manii w zeszlym roku, ale koles nie byl rozmowny
WOLNOŚĆ = WEBER
vw-oldschool.pl
vw-oldschool.pl
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
Panowie dajcie link do tego tematu bo coś znaleźć nie mogę..
MruCay, DCOE to z tego co mi wiadomo gaźniki poziome ale oprócz wielkiego spalania to nic nie uzyskasz bez zmiany wydechu/dolotu / i chyba najważniejsze ostrych wałków czyli min 306 st. ( tak czytałem ,,gdziestam" wiec mówię ;p )
To łączenie z silnikiem to po prostu kolektor ssący (tylko taki krótki ;p ) i jak napisał toffic najłatwiej i najtaniej dorobić samemu.
Co do robienia takich ,,dolotów" jak to nazywasz (choć w sumie to też poprawnie ;p ) to ja bym to tak zrobił, że najpierw odkręciłbym stary kolektor,później z materiału tj. aluminium albo stal nierdzewna bądź kwasoodporna z jakiegoś płaskownika o 5 mm grubości zrobiłbym tą ,,powierzchnie" która dolega do głowicy a w niej dziury na śruby i otwory na kanały ssące idące do głowicy.
Potem dobrałbym taką długość rur (z tego samego materiału co ten płaskownik) żeby ustawić gaźniki maksymalnie poziomo (czyli teoretycznie trzeba by było ściąć te rury pod kątem 20 st i przyspawać do tego płaskownika za pomocą którego mutujemy nasz kolektor do głowicy).
Następnym krokiem byłoby dorobienie takiego ,,płaskownika " do którego przykręcilibyśmy gaźniki oczywiście z otworami na ich gardziele ;p i oczywiście dospawanie tego płaskownika do tego co stworzyliśmy wcześniej.
Jako że nasze kanały ssące w naszym nowym kolektorze dzięki ścięciu ich przed przyspawaniem pod kątem 20 st są w miarę poziomo a kolektor jest cały PORZĄDNIE pospawany bierzemy poziomice i sprawdzamy czy wszystko jest ok (mierzyny to na gaźnikach bo to one mają być poziomo).
Jeśli się okaże ze np jakiś kanał chce iść bardziej w dół żeby gaźnik był maksymalnie poziomo to kanał ssący nacinamy do 1/4 jego przekroju od góry i doginamy go w dół tak aby gaźniki były jak najbardziej poziomo. Kiedy sytuacja ma się odwrotnie to robimy po prostu na odwrót (nacinamy od dołu i doginamy do góry).
Rowki powstałe przez nacinanie kiedy wszystko jest już ustawione zaspawujemy.
Jest to chyba najprostszy sposób jaki mi przyszedł do głowy na te kolektory i mogę się mylić i na pewno coś trzeba dodać (jak np króciec od serwa) ale to już Ci powiedzą Masterzy a nie ja nowicjusz co na złomie kupuje atsy za 30 zł :green_fuck:
MruCay, DCOE to z tego co mi wiadomo gaźniki poziome ale oprócz wielkiego spalania to nic nie uzyskasz bez zmiany wydechu/dolotu / i chyba najważniejsze ostrych wałków czyli min 306 st. ( tak czytałem ,,gdziestam" wiec mówię ;p )
To łączenie z silnikiem to po prostu kolektor ssący (tylko taki krótki ;p ) i jak napisał toffic najłatwiej i najtaniej dorobić samemu.
Co do robienia takich ,,dolotów" jak to nazywasz (choć w sumie to też poprawnie ;p ) to ja bym to tak zrobił, że najpierw odkręciłbym stary kolektor,później z materiału tj. aluminium albo stal nierdzewna bądź kwasoodporna z jakiegoś płaskownika o 5 mm grubości zrobiłbym tą ,,powierzchnie" która dolega do głowicy a w niej dziury na śruby i otwory na kanały ssące idące do głowicy.
Potem dobrałbym taką długość rur (z tego samego materiału co ten płaskownik) żeby ustawić gaźniki maksymalnie poziomo (czyli teoretycznie trzeba by było ściąć te rury pod kątem 20 st i przyspawać do tego płaskownika za pomocą którego mutujemy nasz kolektor do głowicy).
Następnym krokiem byłoby dorobienie takiego ,,płaskownika " do którego przykręcilibyśmy gaźniki oczywiście z otworami na ich gardziele ;p i oczywiście dospawanie tego płaskownika do tego co stworzyliśmy wcześniej.
Jako że nasze kanały ssące w naszym nowym kolektorze dzięki ścięciu ich przed przyspawaniem pod kątem 20 st są w miarę poziomo a kolektor jest cały PORZĄDNIE pospawany bierzemy poziomice i sprawdzamy czy wszystko jest ok (mierzyny to na gaźnikach bo to one mają być poziomo).
Jeśli się okaże ze np jakiś kanał chce iść bardziej w dół żeby gaźnik był maksymalnie poziomo to kanał ssący nacinamy do 1/4 jego przekroju od góry i doginamy go w dół tak aby gaźniki były jak najbardziej poziomo. Kiedy sytuacja ma się odwrotnie to robimy po prostu na odwrót (nacinamy od dołu i doginamy do góry).
Rowki powstałe przez nacinanie kiedy wszystko jest już ustawione zaspawujemy.
Jest to chyba najprostszy sposób jaki mi przyszedł do głowy na te kolektory i mogę się mylić i na pewno coś trzeba dodać (jak np króciec od serwa) ale to już Ci powiedzą Masterzy a nie ja nowicjusz co na złomie kupuje atsy za 30 zł :green_fuck:
-
- Mały gagatek
- Posty: 108
- Rejestracja: pn lut 11, 2008 17:19
- Lokalizacja: Katowice/Siemianowice Śl
- Kontakt:
bandyta mk1love, o czym Ty teraz dokładniej piszesz bo sie juz poubilem ? o gaznikach ze sciga ?
-
tutaj jest link do tematu o 4 gaznikach http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2700413#2700413
-
tutaj jest link do tematu o 4 gaznikach http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2700413#2700413
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 21:38 przez golfrox, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
Zakupiłem gaźnik Weber
Witajcie.
Jestem zielonkawy w tym temacie, ale podejme się niebawem swapa gażnika.
moje pytanie, to:
1.Czy w miejscach zaznaczonych strzałka powinno cos być wkręcone ???
2. Uchyliłem przepustnicę pierwszą cięgłem i.......stoi - nie odbija. Opór straszny - czy to norma w tych gaźnikach???
3. Czy pomiędzy mikserem LPG jak na zdjęciu o góra gaźnika sa przewidziane jakies uszczelki?
P.S Wybaczcie, może to gdzies jest wczesniej, ale brak czasu na przeglądanie.......
Jestem zielonkawy w tym temacie, ale podejme się niebawem swapa gażnika.
moje pytanie, to:
1.Czy w miejscach zaznaczonych strzałka powinno cos być wkręcone ???
2. Uchyliłem przepustnicę pierwszą cięgłem i.......stoi - nie odbija. Opór straszny - czy to norma w tych gaźnikach???
3. Czy pomiędzy mikserem LPG jak na zdjęciu o góra gaźnika sa przewidziane jakies uszczelki?
P.S Wybaczcie, może to gdzies jest wczesniej, ale brak czasu na przeglądanie.......
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
1. W tych miejscach powinny byc dysze biegu jalowego i glowna dysza paliwa z tego co widze - pierwszego przelotu, chyba ze z drugiej strony tez nic nie masz, to obu przelotowkogan77 pisze:1.Czy w miejscach zaznaczonych strzałka powinno cos być wkręcone ???
2. Uchyliłem przepustnicę pierwszą cięgłem i.......stoi - nie odbija. Opór straszny - czy to norma w tych gaźnikach???
3. Czy pomiędzy mikserem LPG jak na zdjęciu o góra gaźnika sa przewidziane jakies uszczelki?
2. Powinno chodzic luzno i odbijac z powrotem az do zamkniecia przepustnicy - rozebrac, przeczyscic, przesmarowac i zlozyc
3. nie mam pojecia bo nie mam lpg ale wydaje mi sie ze cos byc powinno.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
Z jakiego materialu wykonujesz ? Bo ze stali to chyba raczej kicha... chyba ze alu?toffic pisze:mam, moge wykonaćMruCay pisze:asz pojecie mniej wiecej jak robic takie doloty?
jesli zdecyduje sie na swap gaznikow mikuni ze sciga, wymierze sobie wszystkoi wysle Ci rysunek techniczny powiedzmy w CADzie ze wsyzstkimi wymiarami i opisani to jestes w stanie takie cos zrobic?
i jakie orientacyjne ceny?
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pn lut 26, 2007 23:19
- Lokalizacja: Śląsk, okol lotniska Pyrzowice
- Kontakt:
Chłopaki nie wiem czy w dobrym temacie zamieszcze moje zapytanie ale wydaje mi sie ze tak a brzmi ono nastepujaco, jak wyglądają wasze osiągi na weberze ??
Ja moge powiedziec ze na moim 1.8 GU + SKRZYNIA 4T 0-100km/h w niecałe 12s a v-max około 150 (pisze około bo moj licznik chyba cos kanci, mam nadzieje ze pokazuje za mało ) benzyna czy gaz praktyczie nie czuje różnicy. Można to jakoś poprawic ? Wiem ze mozna pokombinowac z dyszami ale narazie nigdzie nie moge dostac takich jakie potrzebuje a na gazowni da sie cos mu jeszcze pomoc ?
Ja moge powiedziec ze na moim 1.8 GU + SKRZYNIA 4T 0-100km/h w niecałe 12s a v-max około 150 (pisze około bo moj licznik chyba cos kanci, mam nadzieje ze pokazuje za mało ) benzyna czy gaz praktyczie nie czuje różnicy. Można to jakoś poprawic ? Wiem ze mozna pokombinowac z dyszami ale narazie nigdzie nie moge dostac takich jakie potrzebuje a na gazowni da sie cos mu jeszcze pomoc ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 236 gości