Jak zapalac i gasic auto na LPG

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kili
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:16
Lokalizacja: GDAŃSK OSOWA
Kontakt:

Jak zapalac i gasic auto na LPG

Post autor: kili » pn mar 23, 2009 00:11

Witam serecznie.

Z racji tego że benzyna już prawie 4 PLN to kupiłem sobię elegancką polóweczkę z gazem.
Polówka ma silnik 1.0 jest a silnik na gaźniku, instalacja gazowa jest manualna, czyli przełącznik : gaz --- nic --- benzyna.
Nigdy nie miałem auta na gaz i mam pytanie, czy jak gasze auto to gasić je na gazie i rano też odpalać na gazie? czy przełączać na benzyne przed zgaszeniem i odpalać na benzynie ?
Trasy robie krótkie, czy robić tak na noc itd ?
Chodzi mi o to żeby nie popsuć nic bo auto bardzo eleganco chodzi na gazie jak i na benznie.

Dzięki za porady.
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 22:00 przez kili, łącznie zmieniany 1 raz.


[b][size=117]Polo 86c Kombi Mat Rost, zabieram się za projekt..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=243089
[color=red][/size][/color][/b]

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » pn mar 23, 2009 00:25

zima gaś na benzynie i odpalaj na benzynie po prostu jak wracasz do domu i wiesz ze auto będzie już stało całą noc to jakieś 500m przed postojem przełącz na benzyne i jak odpalasz rano to na gaz przełącz dopiero jak zacznie się podnosić wskażnik temperatury mowa cały czas o zimie :grin: a latem możesz tylko na gazie śmigać i będzie zapalał no chyba ze będą zimne bardzo poranki to wtedy z benzyny i to by było na tyle :bajer:



midland
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 27, 2009 22:16
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: midland » pn mar 23, 2009 01:06

miałem Mazde 323 z taką instalacja PB-LPG i dla oszczędności PB-parkowanie na noc -dojazd LPG przełaczenie na PB i ponowne odpalenie na PB na zimnym -mroznym poranku odpalanie na PB i odrazu przełączałem na -0- w momencie dławienia przełączałem na LPG pare razy zgasl na poczatku ale lekka wprawa i było ok POWODZONKA



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pn mar 23, 2009 01:18

ja to robie tak ze z reguly zapominam gasic na pb i gasze go na lpg, a odpalam zawsze na pb, no chyba ze gasze na kilka minut przy rozgrzanym silniku, ale po nocy zawsze na pb odpalam



Awatar użytkownika
kili
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:16
Lokalizacja: GDAŃSK OSOWA
Kontakt:

Post autor: kili » pn mar 23, 2009 10:02

Ok, dzięki Panowie za wszelkie porady.
Ale rozumiem, że jak rano odpalam na gazie to się nic nie psuje ?


[b][size=117]Polo 86c Kombi Mat Rost, zabieram się za projekt..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=243089
[color=red][/size][/color][/b]

midland
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 27, 2009 22:16
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: midland » pn mar 23, 2009 13:05

jest jeszcze mankament jazdy na LPG zasiarczanie gaznika dlatego lepiej jest czasami autko przegonic na PB bo mozna potem miec wogole problemy z odpalaniem na PB (moja byla Mazda 323 jedzla podobno 4 lata tylko na LPG -naprawa gaznika -130 zl)lepiej dmuchac na zimne



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pn mar 23, 2009 13:27

kili pisze:Ale rozumiem, że jak rano odpalam na gazie to się nic nie psuje ?
szybciej zuzywasz membrany w parowniku, jesli sam sobie zregenerujesz reduktor to koszt ok 70-80zl, a jesli to komus dasz do roboty to 150zl to tak lekko sobie krzycza...

poza tym ja wychodze z zalozenia ze nie zbiednieje od porannego rozruchu na pb, a silnik nie jezdzi ciagle na suchym paliwie, zawsze to troche przesmaruje gniazda zaworowe, moze to i nie ma duzego wplywu, ale ja sie z tym lepiej czuje :bigok:



Awatar użytkownika
kili
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:16
Lokalizacja: GDAŃSK OSOWA
Kontakt:

Post autor: kili » pn mar 23, 2009 17:38

Super, to juz wszystko wiem.
Dzięki wielkie ! i pozdrawiam


[b][size=117]Polo 86c Kombi Mat Rost, zabieram się za projekt..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=243089
[color=red][/size][/color][/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 206 gości