zawieszenie, wymiary - prosba o pomoc

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

zawieszenie, wymiary - prosba o pomoc

Post autor: Demoniq » pt mar 20, 2009 14:21

Witam

Coraz czesciej zastanawiam sie nad zmiana swojego zawieszenia na nowe. Ostatnio blizej przyjrzalem sie swojemu golfow i stwierdzilem, ze odleglosci od asfaltu sa jakies dziwne ;) A z racji tego, ze rozwazam tez zakup sportowych sprezyn np. Eibach -30mm, to przyznam, ze nei mam pojecia czego moge sie spodziewac. W sensie jakiego efektu i jakiego obnizenia auta.
Na dole umiescilem obrazek z wymiarami (w milimetrach). To sa wymiary na kolach 195/65/15 i standardwoym zawieszeniu Golfa z przebiegiem 180tys km.. Jedynie chyba tylne sprezyny byly wymieniane na nowe jakis rok temu.

Czy mozecie podzielic sie ze mna swoimi wymiarami i opisem na jakich oponach, felgach oraz zawiasach jezdzicie ?

Obrazek

[ Dodano: 20 Mar 2009 13:28 ]
Odleglosci B i C liczylem od dolu samego progu a nie od tej szyny miedzy ktora wklada sie fabryczny lewar przy zmianie kola ;)
Ostatnio zmieniony pt mar 20, 2009 14:26 przez Demoniq, łącznie zmieniany 1 raz.


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

gumiś19xt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt mar 20, 2009 15:42
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: gumiś19xt » pt mar 20, 2009 16:06

same sprezyny wiele nie daja jezeli nie masz sportowych amortyzatorow. i do tego jezdzac po naszych fatalnych polskich drogach amortyzatory moga ci sie szybko wytluc bo sprezyny sa krotsze i amortyzator bardziej jest dobijany. tylko ze ja mam golfa II tak wiec moge sie mylic bo ja tez kupilem same sprezyny i jeszcze musialem je ciac bo roznicy prawie nie bylo widac



Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » pt mar 20, 2009 16:41

Ach, no to zeby byla jasnosc - jesli juz bede wyeminial to kompletne zawieszenie

gumiś19xt:
No dobra, ale jakie kupiles sprezyny ? Normalne czy obnizajace ? A jesli te drugie to o ile ?
I dodatkowo jaki zawias miales poprzednio ? Fabryczny ? Ile mial przebiegu ?

Mi chodzi o dokladne opisanie co na co sie zmienilo (albo chociaz co sie ma teraz) i jaki efekt to przynioslo (wymiary). Bo takie tam gadanie, ze "ja wstawilem sportowe i sie nawet troche obnizylo", absolutnie nic mi nie daje i nadal nie wiem czego moge sie spodziewac.

Pozdro
Ostatnio zmieniony pt mar 20, 2009 17:20 przez Demoniq, łącznie zmieniany 2 razy.


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

gumiś19xt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt mar 20, 2009 15:42
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: gumiś19xt » pt mar 20, 2009 21:09

no to moje zwieszenie juz troche przekulalo i orginalne bylo. normalne sportowe sprezyny kupowalem no ciezko mi podac w centymetrach ile usiadl no troche napewno. kolesiowi do hyundaia zakladalem to byla widoczna roznica jakies -30mm tylko ze takie obnizenie nie rzuca sie prawie w oczy i on tez kupowal zwykle sportowe sprezyny tylko ze z tylu chcial zebym mu ucial o jeden zwoj pojezdzil z dwa miesiace i juz z tylu ma wybite. tylko ze jak zalozysz tylko sprezyny to jest taki plus ze samochod nie bedzie twardy tak jak na calym zawieszeniu. ja w sumie w golfie jak mam te sprezyny to nie wybilo mi amorow no ale na tyl nie zakladalem tych sprezyn no i teraz juz kupilem cale zawieszenie sportowe bo ja chcialem tak minimum -60 tylko ze przy takim to juz jest bardzo sztywno, telepie troche no i trzeba uwzac gdzie sie wjezdza zeby nic nie zgubic :D . i jezeli bedziesz kupowal cale zawieszenie sportowe to siadzie tyle ile jest w parametrach tego zawieszenia
Ostatnio zmieniony pt mar 20, 2009 22:06 przez gumiś19xt, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » sob mar 21, 2009 07:30

No dobra - mowisz, ze siadzie tyle ile jest w parametrach...

Ale to sa parametry podane w porownaniu do seryjnego NOWEGO zawieszenia. A moje ma juz 180 tys km i patrzac po tych wymiarach, widac, ze jest zurzyte - i to chyba nierowno.
Bo z tego co wiem to wraz ze zuzyciem auto mocniej siada. Zatem wymiana sprezyn na np. -30mm nie powinna przyniesc az takiego obnizenia. ( w ostatnim "motorze" zalozyli eibachy -30 do toyoty kombi z przebiegiem 180 tys. Auto zamiast usiasc to podnioslo sie o 2mm !!! )

Dlatego wlasnie pytam jak jest u Was, bo jakbym sobie porownal co kto ma i z jakim przebiegiem to bylbym mniej wiecej w stanie stwierdzic, o ile spadnie jak wstawie to u siebie...
Ostatnio zmieniony sob mar 21, 2009 07:33 przez Demoniq, łącznie zmieniany 1 raz.


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

gumiś19xt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt mar 20, 2009 15:42
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: gumiś19xt » sob mar 21, 2009 19:37

jezeli chcesz miec widoczna glebe to musisz zalozyc tez sportowe amory. bo nawet jesli te sprezyny dadza ci -30mm od tej wysokosci co masz to nie ma rewelacji gleba fajnie wyglada jak jest -60mm nizej jest jeszcze lepiej ale to juz nie na nasze drogi dwoch kolesi ma w golfieIII -60mm i naprawde ladnie to wyglada. no ale ja mam taki gust ze lubie jak jest nisko



Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » sob mar 21, 2009 20:15

Ale sek w tym, ze ja nie chce nisko...

najbardziej zalezy mi, aby auto bylo sztywniejsze w zakretach - bo teraz to lata na boki i ogolnie jest zenada. No ale sztywniejszego auta i dobrego trzymania w zakretach raczej nei uzyskam bez obnizania...
Po to podalem te wymiary, bo gdyby przod mialby mi jeszcze bardziej usiasc to w ogolee mija sie z celem. Juz teraz jest problem z wiechaniem do garazu (stromy spad) czy podjechaniem pod sredni kraweznik. Ale gdyby po zalozeniu tych sprezyn -30, siadl jedynie tyl to jeszcze byloby do przyjecia. I dlatego prosilem o jakies wymiary waszych zawieszen (odleglosc od ziemii), zeby mogl przynajmniej mniej wiecej stwierdzic o ile zejdzie auto...
No ale ogolnie chetnych do pomocy nie widac... :otepienie:


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
Kaktus_dj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: wt paź 03, 2006 22:25
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kaktus_dj » wt mar 24, 2009 21:31

kolego postaram sie to jutro sprawdzić i sam dla ciekawości porównam z innymi mk4 w tdi bo myslę że u mnie jest o wiele niżej niż -30mm



Awatar użytkownika
Dawca_Nerek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1887
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
Lokalizacja: F1 DAWCA

Post autor: Dawca_Nerek » wt mar 24, 2009 23:08

gumiś19xt pisze:same sprezyny wiele nie daja jezeli nie masz sportowych amortyzatorow. i do tego jezdzac po naszych fatalnych polskich drogach amortyzatory moga ci sie szybko wytluc bo sprezyny sa krotsze i amortyzator bardziej jest dobijany. tylko ze ja mam golfa II tak wiec moge sie mylic bo ja tez kupilem same sprezyny i jeszcze musialem je ciac bo roznicy prawie nie bylo widac
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeee panie :bajer: tego nie bierz pod uwagę :helm:

Eibach silnik TDI 115Km
Auto siedzi tak :dol:

Wysokość przód
Obrazek

Wysokość tył
Obrazek

[ Dodano: Wto Mar 24, 2009 22:09 ]
Demoniq pisze: najbardziej zalezy mi, aby auto bylo sztywniejsze w zakretach - bo teraz to lata na boki i ogolnie jest zenada
Dokładnie !!! Przed zmianą miaęm takie samo odczucie! Strasznie bujało, jak amerykańcem :P teraz jest idealnie !!!


Obrazek
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » śr mar 25, 2009 00:12

Dawca_nerek:

Dzieki za info :)
Ale sporo osob twierdzi, ze sprezyny "musza sie ulozyc" i po przejechaniu odpowiedniego dystansu, auto obniza sie jeszcze bardziej.

Czy u Ciebie tez tak jest ? Moglbys looknac, czy auto nie opadlo Ci jeszcze nizej ?


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

gumiś19xt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt mar 20, 2009 15:42
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: gumiś19xt » śr mar 25, 2009 21:26

no ja nie mowilem ze nic nie pojdzie w dol ale jezeli dobrze widze to tam jest tylko 1,5cm a mnie takie obnizenie by nie satysfakcjonowalo



Awatar użytkownika
Dawca_Nerek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1887
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
Lokalizacja: F1 DAWCA

Post autor: Dawca_Nerek » śr mar 25, 2009 23:23

gumiś19xt, to jest przód i tył a nie przed i po :chytry:
Auto zeszło idealnie 40mm
Demoniq pisze:Czy u Ciebie tez tak jest ? Moglbys looknac, czy auto nie opadlo Ci jeszcze nizej ?
Wiesz co jutro luknę jeszcze raz bo mam takie wrażenie rzeczywiście że dziś siedzi troszkę niżej :bajer:


Obrazek
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Post autor: owcy2 » czw mar 26, 2009 10:01

Kolego ja mam założony sportowy kit Lowtec (jakaś niemiecka firma, taki już kupiłem...) chyba coś koło -40/40 (35?) i siedzi tak jak u Ciebie. Mam od ziemi do rantu błotnika 64cm z przodu i tak samo z tyłu.



gumiś19xt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt mar 20, 2009 15:42
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: gumiś19xt » czw mar 26, 2009 19:17

no ok zwracam honor;) widocznie lipne moze sprezyny kupilem bo to byly no name



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości