wymiana łacznika stabilizatora mk3
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
wymiana łacznika stabilizatora mk3
więc tak roboty generalnie na max 40 min,posilę sie ty schematami bo anie miałem aparatu
a oto potrzebne narzędzia do naszej pracy
1;oczywiście sam łącznik jego nr (oryginał 191411315),ja zakupiłem kompletny febi za 18,40
2:lewarek,klucz grzechotka(płaski lub oczkowy)nr 13,klucz płaski nr 15,płaski śrubokręt i coś tłustego(ja użyłem troszkę smaru)
i tak podnosimy auto,odkręcamy koło i łącznik mamy na widoku wygląda on tak,fotka u góry
teraz bierzemy klucz plaski 15 i 13 (grzechotka,oczkowy jak komu wygodniej) i przystępujemy do odkręcenia łącznika,przy czym używamy kluczy w miejscu oznaczonym na fotce,po odkręceniu nakrętki,sam stabilizator(używając troszkę siły)dźwigamy do góry w celu wyciągnięcia łącznika(jeśli mamy go wywalonego zejdzie bez problemu).
Teraz przystępujemy do montażu tu przed założeniem proponuje posmarować stabilizator i wewnątrz gumkę łącznika smarem lub czymś tłustym,w celu łatwiejszego założenia łącznika
(nowy nie wybity będzie wchodził ciasno,po to należy posmarować),po jego założeniu na stabilizator,zakładamy górna gumkę(ta która będzie nad wahaczem)po założeniu jej ja posłużyłem sie płaskim śrubokrętem aby docisnąć łącznik w celu jego przykręcenia(miejsce włożenia śrubokręta zaznaczone na schemacie,jego końcem opieramy sie o półoś)i dociskamy przytrzymując jedna ręką,a druga zakładamy dolną gumkę(tą pod wahacz)oraz podkładkę i palcami przykręcamy nakrętke tak aby nam złapała gwint,gdy to zrobimy śrubokręt jest już zbędny.Teraz potrzebny będzie nam klucz 15 (miejsce użycia,fotka)i 13 w celu skręcenia,przykręcamy koło i po sprawie,nie przyjemne stuki pójdą w zapomnienie
a oto potrzebne narzędzia do naszej pracy
1;oczywiście sam łącznik jego nr (oryginał 191411315),ja zakupiłem kompletny febi za 18,40
2:lewarek,klucz grzechotka(płaski lub oczkowy)nr 13,klucz płaski nr 15,płaski śrubokręt i coś tłustego(ja użyłem troszkę smaru)
i tak podnosimy auto,odkręcamy koło i łącznik mamy na widoku wygląda on tak,fotka u góry
teraz bierzemy klucz plaski 15 i 13 (grzechotka,oczkowy jak komu wygodniej) i przystępujemy do odkręcenia łącznika,przy czym używamy kluczy w miejscu oznaczonym na fotce,po odkręceniu nakrętki,sam stabilizator(używając troszkę siły)dźwigamy do góry w celu wyciągnięcia łącznika(jeśli mamy go wywalonego zejdzie bez problemu).
Teraz przystępujemy do montażu tu przed założeniem proponuje posmarować stabilizator i wewnątrz gumkę łącznika smarem lub czymś tłustym,w celu łatwiejszego założenia łącznika
(nowy nie wybity będzie wchodził ciasno,po to należy posmarować),po jego założeniu na stabilizator,zakładamy górna gumkę(ta która będzie nad wahaczem)po założeniu jej ja posłużyłem sie płaskim śrubokrętem aby docisnąć łącznik w celu jego przykręcenia(miejsce włożenia śrubokręta zaznaczone na schemacie,jego końcem opieramy sie o półoś)i dociskamy przytrzymując jedna ręką,a druga zakładamy dolną gumkę(tą pod wahacz)oraz podkładkę i palcami przykręcamy nakrętke tak aby nam złapała gwint,gdy to zrobimy śrubokręt jest już zbędny.Teraz potrzebny będzie nam klucz 15 (miejsce użycia,fotka)i 13 w celu skręcenia,przykręcamy koło i po sprawie,nie przyjemne stuki pójdą w zapomnienie
oj popieram kolege wymieniałem ostatnio u siebie tylko nie wpadłem na pomysł żeby fotki porobić z dwiema pół dnia sie męczylem nie wspomne o straconych nerwach i pozdzieranych rękachtomcio pisze:przydała by się fotoporada o tych środkowych gumkach, tam to jest jazda.
[img]http://img503.imageshack.us/img503/8563/img1681ew7.jpg[/img][img]http://img503.imageshack.us/img503/6577/img1679ik0mn9.jpg[/img]
- bialko1991
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2995
- Rejestracja: wt lip 11, 2006 13:38
- Lokalizacja: Ciechanowiec Warszawa
- Kontakt:
Re:
wtct pisze:Czy czasem te gumki na końcówce stabilizatora nie powinny być odwrotnie niż w pierwszym poście? Stożkiem w strone wahacza?
Pozdrawiam
Wojciech
Właśnie, jutro zamierzam wymieniać te łączniki i kupiłem dokładnie te ze zdjęcia, z takim ustawieniem gumowych poduszek. Wydaje mi się, że gumki-poduszki powinny być odwrotnie - mniejszym obwodem (stożkiem) w stronę wahacza. Proszę żeby ktoś to potwierdził
Dodam jeszcze cytat z książki serwisowej:
"Łączniki są przykręcone od dołu do wahaczy nakrętkami (patrz rys. 6.2). Nad i pod wahaczem znajdują się tuleje gumowe z podkładkami.
Podczas wymontowania stabilizatora trzeba zwrócić uwagę na rozmieszczenie tych części. Stożek tulei gumowej znajduje się na przykład od strony podkładki blaszanej, która z kolei jest stroną wyobloną skierowana do tulei." - czyli dokładnie tak jak na zdjęciu łącznika FEBI.
Z kolei na zdjęciach łączników innych firm widzę, że te poduszki gumowe są ułożone w odwrotnym kierunku - stożek do wahacza (tylko w FEBI ma inaczej)
W aucie nie mam już oryginalnych łączników, w związku z czym ich ułożeniem nie mogę się kierować
- piotreldiablo
- Ma gadane
- Posty: 234
- Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
- Lokalizacja: Włocławek
Re: wymiana łacznika stabilizatora mk3
Gumy węższą stroną skierowane są ku wahaczowi z obu stron
PIOTR
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości