migajaca kontrolka oleju i niedziałający obrotomierz
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Witam. to mój pierwszy post na forum, więc proszę w razie czego nie krzyczec zbytnio;P miesiąc temu miałem identyczny problem, zapaliła się kontrolka oleju, brak ładowania leciutko się żarzył, obrotomierz najpierw skakał, pozniej całkowicie stanał na zerze. u mechanika okazało się, że chodzi o alternator, w którym skończyły się szczotki. jezeli Twój golf ma ok 250 000 przebiegu to najprawdopodobniej masz też komutator do wymiany, bo podobno dokładnie tyle wytrzymują.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: śr kwie 01, 2009 20:26
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Witam. Jeżeli jeszcze nie ugryzłeś problemu to zajrzyj tu:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226032. Identyczny problem. Pozdrawiam.
Witam, ja mam podobny problem otóż obrotomierz mi skaczę i nie reaguję na pedał gazu. Dzisiaj rozbierałem cały licznik do części pierwszych i chyba znalazłem winowajcę. Obrotomierz napędzany jest takim białym silniczkiem dolutowanym na płytkę, a w środku znajdują się malutkie zębatki. Nie jestem pewien, ale według mnie właśnie one ponoszą winę za ten problem, ponieważ już próbowałem trochę dociskać ten cały mechanizm do płytki i parę razy mi obrotomierz zaskoczył. Jutro będę jeszcze grzebał i napisze, co z tego wynikło.
Miałem taki sam problem, identyczny jadąc do Zakopanego zdechł mi obrotomierz i zaczął migać olej. Po przejechaniu jeszcze około 150 km. akumulator miałem wyssany prawie do zera co objawiało się tym, że przy wciskaniu hamulca jak zapalały się lampy to wskazówka od prędkościomierza opadała o kilka centymetrów. Po wymianie szczotek w alternatorze problem minął jak ręką odjął. Tak więc po mojemu to wina alternatora. A wariujący prędkościomierz może być spowodowany poborem prądu przez światła, zauważ czy prędkościomierz np. faluje razem z kierunkowskazami lub opada wskazówka po wciśnięciu hamulców. Przy padniętym alternatorze jeździsz na samym akumulatorze …. I jeśli nadal dobrze Ci kręci to znaczy, że mam mocny akumulator i dużo nie jeździsz.
Rozebrałem cały ten biały silniczek i wypadły mi z tego te wszystkie zębatki, poskładałem to wszystko do kupy i teraz raz mi zaskakuje obrotomierz, a raz nie. Myślę, że po prostu te zębatki mogą nie zawsze zaskakiwać jak powinny. Mam pytanko, czy ma ktoś może taki cały biały silniczek na sprzedaż? (oczywiście w 100% sprawny)
panowie ja jeszcze nie poradziłem sobie z problemem który przedstawiłem w poscie wina brak czasu ale powiem tyle ze auto zrobiło juz kilkanascie tyś kilometrów i nic sie nie dzieje alternator laduje czy moze byc jeszcze jakaś przyczyna oprócz alternatora i uszkodzonych zegarów??
[ Dodano: 12 Maj 2009 06:36 ]
wczoraj zlokalizowałem usterke umnie winny był przrwany przewód który idze z alternatora następnie połaczony jest kostką i dalej idzie do rozrusznika i właśnie we wtyczce od tej kostki byl przerwany przewód po połączeniu wszystko wrócilo do normy
[ Dodano: 12 Maj 2009 06:36 ]
wczoraj zlokalizowałem usterke umnie winny był przrwany przewód który idze z alternatora następnie połaczony jest kostką i dalej idzie do rozrusznika i właśnie we wtyczce od tej kostki byl przerwany przewód po połączeniu wszystko wrócilo do normy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 145 gości