dziwny problem z vacum??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

dziwny problem z vacum??

Post autor: grinio » wt mar 17, 2009 23:30

Witam
Mam taki dziwny problem związany chyba z pompą vacum. Więc po kolei;
1. hamulec po 3-4 krotnym wciśnięciu traci wspomaganie ( tak było od kupna)
2. po włączeniu AC po chwili słychać jak turbina przyspiesza i obroty wzrastają do 1000- 1100 (myslałem że to przez obciążenie ale teraz już nie jestem pewny)
i najlepsze
3. podnosze obroty do 1700-2300, lewą nogą wciskam kilka razy hampel, a tu obroty nagle spadają do 1100?!?!?!? i jak hampel będzie wciśnięty to się nie podniosą nawet jak dam do dechy gazu!! a jak puszcze hampel to po 1-2sek wracają do poprzedniego stanu.
Co to może być????
Zmierzyłem podciśnienie, jest ok 0,8atm (3-4 wciśnięcia ham. spada do 0 i powoli rośnie)
Sprawdziłem zaworki, wężyki, vag- żadnych błedów, to samo przy odpiętej instalacji podciśnieniowej sterowania turbo i EGR. Co może mieć wpływ że auto po straceniu podciśnienia traci kontrole nad sterowaniem pompy?
Ma ktoś jakies pomysły??

Pozdrawiam grinio



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr mar 18, 2009 01:33

Chodź specjalistą od tdi nie jestem, mogę Ci poradzić, żebyś sprawdził wszystkie wężyki, ponieważ w twoim silniku podciśnienie jest dosyć istotne, odpowiada za sterowanie turbosprężarką i EGR, powinno być większe, jak dobrze pamiętam ok -1.0



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » śr mar 18, 2009 01:44

grinio pisze:3. podnosze obroty do 1700-2300, lewą nogą wciskam kilka razy hampel, a tu obroty nagle spadają do 1100?!?!?!? i jak hampel będzie wciśnięty to się nie podniosą nawet jak dam do dechy gazu!! a jak puszcze hampel to po 1-2sek wracają do poprzedniego stanu.
Co to może być????
hmm tak sobie myślę, że mógłbyś sprawdzić czujnik światła stop pod pedałem hamulca.. czy przypadkiem nie ma jakiegoś zwarcia, przebicia.. czy nie dostała się w te okolice woda i czy jakoś to nie wpływa na potencjometr pedału gazu..
wtedy wyjaśniłoby się mniej więcej czemu auto nie reaguje na ruch pedału gazu przy wciśniętym hamulcu



daro1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 21:26
Lokalizacja: płock

Post autor: daro1976 » śr mar 18, 2009 08:09

odepnij czujnik stopu i będzie dobrze, ale dla sprawdzenia co jest, diesel tak ma, że jezeli stop jest wcisnity tak się dzięje, u mnie nie odbijał pedał hamulca, czyli czsami świeciły się swiatła jak zatrzymałem pojazd i odczuwałem brak mocy , jakby brakowało mu paliwa, u ciebie powinno być tak samo, póżniej obroty schodzą powoli, posłuchaj czy nie ma jakiegoś syczenie w pobliżu serwa, zaworu zwrotnego, no i wspaniałe wężyki...........powodzenia



grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » śr mar 18, 2009 09:25

Witam
Dzięki za zainteresowanie. Spróbuje dzisiaj z tym czujnikiem stopu choć nie przypuszczam żeby to on robił problemy ponieważ nie za każdym razem się tak dzieje , wyraźnie wtedy jak zejdzie podciśnienie z układu ( słychać wyraźnie jak klapa od klimy opada po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca) aha zauważyłem również że jak spadną obroty ( sytuacja z pierwszego postu) i nie ma reakcji na wciskanie gazu to wystarczy ze odpuszcze gaz i dodam go ponownie to silnik zaczyna się zbierać tylko strasznie mulasto i po chwili już jest wszystko ok.
Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 211 gości