mk II 1.6 TD
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
mk II 1.6 TD
Witam wszystkich uzytkownikow
Jestem nowy ,jezdze golfem II 1.6 TD z dolozonym intercoolerem
Mam z nim delikatny problem. Podejzewam ze mam uszkodzona turbine ,czy istnieje mozliwosc zastosowania turbiny z innego VW oczywiscie najlepiej bez zadnych przerobek
Jestem nowy ,jezdze golfem II 1.6 TD z dolozonym intercoolerem
Mam z nim delikatny problem. Podejzewam ze mam uszkodzona turbine ,czy istnieje mozliwosc zastosowania turbiny z innego VW oczywiscie najlepiej bez zadnych przerobek
wiemy wiemy zacytuję tu Twój post :
Problem polega na tym ze w zaleznosci jak samochod jest zaparkowany strasznie kopci na niebiesko (czyli olejem) przy zapalaniu.Gdy autko jest ustawione silnikiem w dol kopci strasznie ,prawie jak T55 a jesli silnik jest podniesiony do gory delikatnie tylko przykopci.
Autko wzasadzie oleju nie bieze(wszystko jest w normie)Podejrzwam ze co jest uszkodzone w turbinie(byc moze w stanie spoczynku walek turbiny opada i olej dostaje sie do kolektora wydechowego i wzaleznosci jak samochod jest ustawiony zlewa sie do glowicy lub bezposrednio do ukladu wydechowego)Mysle ze jesli byly uszkodzone pierscienie lub uszczelniacze na zaworach to kopcil by non stop a on tylko przykopci przy zapaleniu i gora jasz sie lekko rozgrzeje lub az przepali caly ten olej.Pozniej wszystko jest ok.Po uruchomieniu silnika gdy doda sie gazu i patrze na obrotomierz to widac ze turbina wlancza sie dopiero przy okolo 2200 obr/min a po chwili(kiedy dodam pare razy gazu) turbina wlancza sie normalnie czyli okolo 1700 obr/min Wydaje mi sie ze jest to uszkodzona turbina
Jesli ktos z was spotkal sie z podobna usterka prosze o jakies podpowiedzi
Jesli jest opcja zastosowania wiekszej turbiny bez przerobek(lub minimalnych)rowniez prosze o pomoc
dziekuje
P.S. Problem dotyczy golfa II 1.6 TD z dolozonym intercoolerem oznaczenie silnika 1V
Wiem ze ten silnik nie nalezy w kategori diesla do najmocniejszych ale autko naprawde chodzi super ,ma bardzo specificzna prace silnika(zblizona do TDI) i jest bardzo zywe
Autko kupilem juz takie ,kontaktowalem sie z poprzednimi uzytkownikami samochodu ale kazdy z nich twierdzi ze nie przerabial nic w silniku. Ja sadze inaczej, w silniku napewno bylo cos robione tylko niewiem co
Problem polega na tym ze w zaleznosci jak samochod jest zaparkowany strasznie kopci na niebiesko (czyli olejem) przy zapalaniu.Gdy autko jest ustawione silnikiem w dol kopci strasznie ,prawie jak T55 a jesli silnik jest podniesiony do gory delikatnie tylko przykopci.
Autko wzasadzie oleju nie bieze(wszystko jest w normie)Podejrzwam ze co jest uszkodzone w turbinie(byc moze w stanie spoczynku walek turbiny opada i olej dostaje sie do kolektora wydechowego i wzaleznosci jak samochod jest ustawiony zlewa sie do glowicy lub bezposrednio do ukladu wydechowego)Mysle ze jesli byly uszkodzone pierscienie lub uszczelniacze na zaworach to kopcil by non stop a on tylko przykopci przy zapaleniu i gora jasz sie lekko rozgrzeje lub az przepali caly ten olej.Pozniej wszystko jest ok.Po uruchomieniu silnika gdy doda sie gazu i patrze na obrotomierz to widac ze turbina wlancza sie dopiero przy okolo 2200 obr/min a po chwili(kiedy dodam pare razy gazu) turbina wlancza sie normalnie czyli okolo 1700 obr/min Wydaje mi sie ze jest to uszkodzona turbina
Jesli ktos z was spotkal sie z podobna usterka prosze o jakies podpowiedzi
Jesli jest opcja zastosowania wiekszej turbiny bez przerobek(lub minimalnych)rowniez prosze o pomoc
dziekuje
P.S. Problem dotyczy golfa II 1.6 TD z dolozonym intercoolerem oznaczenie silnika 1V
Wiem ze ten silnik nie nalezy w kategori diesla do najmocniejszych ale autko naprawde chodzi super ,ma bardzo specificzna prace silnika(zblizona do TDI) i jest bardzo zywe
Autko kupilem juz takie ,kontaktowalem sie z poprzednimi uzytkownikami samochodu ale kazdy z nich twierdzi ze nie przerabial nic w silniku. Ja sadze inaczej, w silniku napewno bylo cos robione tylko niewiem co
CYTAT KOLEGI Z FORUM:
-------------------------------------------------------------------------------
Moim zdaniem to nie padnięta turbina bo jak sam piszesz oleju nie bierze. Skoro zalezne jest to od kąta ustawienia samochodu - obejrzyj intercooler czy faktyvcznie zaolejony jest, po2 - pomiędzy pompą paliwa a wejściem do kolektora jestwęzyk podciśnienia który reguluje ilość dawki - może on się przytyka i to powoduje kopcenie. Jesli by faktycznie padała turbina to dawała by olej nie w stanie spoczynku tylko właśnie pod obciążeniem . A i nie otwieraj nowego wątku tylko pisz w starym
m:
[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 21:29 ]
ok Poprawie sie
U mnie niema wezyka od kolanka do pompy wtryskowej (silnik 1v)a intercooler sam dokladalem pozatym olej zlewa sie od strony kolektora wydechowego (tak mi sie wydaje)
[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 21:16 ]
od strony zasysania powietrza turbina jest delikatnie mokra ale kazda turbina jest zawsze mokra z oleju
[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 21:21 ]
a z ciekawosci jaka mozna zastosowac turbine z innego vw (oczywiscie mocniejsza) bez zadnych przerobek. Czy pasuje moze z mk III 1.9 TDi?
[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 21:23 ]
Jestem z zawodu mechanikiem ale ostatnio pracuje w firmie bdowlanej (na szczescie jako kierowca)i niestety z biegiem czasu duzo rzeczy sie zapomina
-------------------------------------------------------------------------------
Moim zdaniem to nie padnięta turbina bo jak sam piszesz oleju nie bierze. Skoro zalezne jest to od kąta ustawienia samochodu - obejrzyj intercooler czy faktyvcznie zaolejony jest, po2 - pomiędzy pompą paliwa a wejściem do kolektora jestwęzyk podciśnienia który reguluje ilość dawki - może on się przytyka i to powoduje kopcenie. Jesli by faktycznie padała turbina to dawała by olej nie w stanie spoczynku tylko właśnie pod obciążeniem . A i nie otwieraj nowego wątku tylko pisz w starym
m:
[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 21:29 ]
ok Poprawie sie
U mnie niema wezyka od kolanka do pompy wtryskowej (silnik 1v)a intercooler sam dokladalem pozatym olej zlewa sie od strony kolektora wydechowego (tak mi sie wydaje)
[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 21:16 ]
od strony zasysania powietrza turbina jest delikatnie mokra ale kazda turbina jest zawsze mokra z oleju
[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 21:21 ]
a z ciekawosci jaka mozna zastosowac turbine z innego vw (oczywiscie mocniejsza) bez zadnych przerobek. Czy pasuje moze z mk III 1.9 TDi?
[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 21:23 ]
Jestem z zawodu mechanikiem ale ostatnio pracuje w firmie bdowlanej (na szczescie jako kierowca)i niestety z biegiem czasu duzo rzeczy sie zapomina
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
tu masz napisane jakie byly seryjnie: http://members.chello.nl/y.timmer1/ mozna dopasowac cos innego tylko po co? Wiekszego cisnienia nie napompujesz jesli chcesz autem na codzien jezdzic a tylko laga bedziesz mial duzego. W 1.6 male turbiny sie szybciej wkrecaja i daja odpowiednie cisnienie, podobno nawet na k24 juz jest wiekszy lag
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
po co tyle takich samych postów ? walnięta turbina bije olejem pod obciążeniem. dymiłby na czarno po góre i takie tam. pozatym nie włącza sie, tylko kręci cały czas. natomiast przed 2 tysiące powinno być wyraźnie czuć ze ciśnienie daje, ale tylko podczas jazdy. na postoju możesz sobie dawać gazu i nic to w zasadzie nie da bo nie ma obciążenia i energia spalin jest za mała a silnik nie potrzebuje tyle luftu
natomiast że leci niebieskie...coś z wtryskami możesz mieć nie tak, albo z zapłonem. raczej tu bym szukał a nie w turbinie. i zobacz czy nie puszcza czi gdzieś powietrza z węża albo coolera. turbo z tdi sie nie sprawdza bo ma sterowanie podciśnieniem i z tym jest problem. najlepiej założyć KKK albo gareta którego da sie podkręcić
ale jak ci silnik chodzi fajnie to szkoda kombinować za bardzo bo moze go szlag trafić, to w końcu tylko 1V


Ostatnio zmieniony pn gru 26, 2005 20:33 przez Cinek, łącznie zmieniany 1 raz.
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
ja ją poprostu slysze przy takich obrotach Misiu Ptysiu
A turbina nie kopci pod gore i pod obciazeniem wiec moze mi powiesz co to moze byc?
[ Dodano: Pon Gru 26, 2005 19:35 ]
Niebieskie dymienie to cos z wtryskami
A jesli bylby przestawiony zaplon to chyba kopcil by non stop (jak pislem kopci tylko przy zapalaniu niewzane czy jest cieply czy zimny wystarczy dziesiec minut silnik w dol i zakopci jak T55
A turbina nie kopci pod gore i pod obciazeniem wiec moze mi powiesz co to moze byc?
[ Dodano: Pon Gru 26, 2005 19:35 ]
Niebieskie dymienie to cos z wtryskami

A jesli bylby przestawiony zaplon to chyba kopcil by non stop (jak pislem kopci tylko przy zapalaniu niewzane czy jest cieply czy zimny wystarczy dziesiec minut silnik w dol i zakopci jak T55
jak ty ładnie przy świętach do mnie mówisz
ja osobiście bym stawiał na układ paliwowy, coś z nim nie jest tak do końca. też aktualnie sie borykam z tym problemem
turbaffka jakby była szmelc to nie nadążyłbyć zmywać z tyłu sadzy i dolewać oleju


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Jak zakopci to tak dym jestczarno niebieski (z przewaga niebieskiego) i strasznie smirdzi spalonym olejem Zreszta tak jak pisalem slysze turbine jak wlancza sie przy 2200 a po chwili jak przygazuje kilka razy to slysze ja jak wlancza sie przy 1600-1700
[ Dodano: Pon Gru 26, 2005 19:44 ]
w trakcie jazdy juz nie kopci chyba ze go wykrecam na maxa ale wtedy wali na czarno
[ Dodano: Pon Gru 26, 2005 19:44 ]
w trakcie jazdy juz nie kopci chyba ze go wykrecam na maxa ale wtedy wali na czarno
nie bardzo rozumiem...znaczy sie nie zgadzasz z tym ? czy zgadzaszS1BART1 pisze:Niebieskie dymienie to cos z wtryskami
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Niebieskie dymienie to spalony olej
[ Dodano: Pon Gru 26, 2005 19:47 ]
Bialy to zle ustawiony zaplon (bodajrze za wczesny)
Czarny leja wtryski albo zle ustawiony zaplon
U mnie zaplon jest ok sprawdzalem mam przyzad
[ Dodano: Pon Gru 26, 2005 19:50 ]
Sorry nie bialy (bialy to raczej by bylo cos nie tak zglowica albo uszczelka pod nia -porostu spala by ciecz chlodzaca)
chodzi bardziej o taki siwawy i czuc wtedy niespalona rope
[ Dodano: Pon Gru 26, 2005 19:53 ]
Ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie.............POMOZCIE
[ Dodano: Pon Gru 26, 2005 19:47 ]
Bialy to zle ustawiony zaplon (bodajrze za wczesny)
Czarny leja wtryski albo zle ustawiony zaplon
U mnie zaplon jest ok sprawdzalem mam przyzad
[ Dodano: Pon Gru 26, 2005 19:50 ]
Sorry nie bialy (bialy to raczej by bylo cos nie tak zglowica albo uszczelka pod nia -porostu spala by ciecz chlodzaca)
chodzi bardziej o taki siwawy i czuc wtedy niespalona rope
[ Dodano: Pon Gru 26, 2005 19:53 ]
Ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie.............POMOZCIE
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości