Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
								zielu							
 
						- V.I.P.

 			
		- Posty: 5218
 		- Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
 		
		
																- Lokalizacja: Wieluń
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: zielu » pn mar 16, 2009 10:14
			
			
			
			
			jak odpalę samochód to spod maski dobiega dziwny pisk... ale na pewno nie jest to pasek.. dźwięk na pewno cichszych i mniej piszczący od paska... piszczy tak tylko chwile po starcie (około minuty ale czasami mniej czasami więcej), jak podniosę trochę obroty to piszczy bardziej..
jak podnosiłem maskę to dobiega gdzieś z okolic alternatora...
co to może być 

 
			
													
					Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 13:48 przez 
zielu, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
			
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
																			
								arwam							 
									
						
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: arwam » pn mar 16, 2009 11:04
			
			
			
			
			a jaki silnik masz?
to co piszesz to na 90% pasek alternatora lub tłumik drgań skrętnych na kole pasowym.
P.S. nie giba Ci się ono? bo ja właśnie ten temat przerabiam i wymieniam wał na TDI i wreszcię można będzie być spokojnym i nie czekać na ten "sądny" dzień w którym rozrząd zatrzyma się wcześniej niż wał borbowy
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								zielu							
 
						- V.I.P.

 			
		- Posty: 5218
 		- Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
 		
		
																- Lokalizacja: Wieluń
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: zielu » pn mar 16, 2009 12:29
			
			
			
			
			silnik 1,9TD - aaz...
pisałem ze to na pewno nie pasek bo dźwiek jest inny... i dobiega jakby z alternatora...
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								maroTdi							
 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 873
 		- Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
 		
		
											- Lokalizacja: Warszawa
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: maroTdi » pn mar 16, 2009 12:41
			
			
			
			
			Quatro7, a rolka napinajaca pasek alternatora? mi wlasnie to popiskuje jak pale na zimno.. jak sie rozgzeje jest lepiej..
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								mativw13							
 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 29
 		- Rejestracja: pn mar 16, 2009 12:09
 		
		
																- Lokalizacja: olszyny
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: mativw13 » pn mar 16, 2009 12:44
			
			
			
			
			witam, ten pisk to morze być albo pompa wody albo pompa wspomagania. 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								zielu							
 
						- V.I.P.

 			
		- Posty: 5218
 		- Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
 		
		
																- Lokalizacja: Wieluń
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: zielu » pn mar 16, 2009 13:31
			
			
			
			
			maroTdi, jak do tego dojść zeby sprawdzić czy to na pewno to 
 
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								maroTdi							
 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 873
 		- Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
 		
		
											- Lokalizacja: Warszawa
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: maroTdi » pn mar 16, 2009 13:37
			
			
			
			
			Quatro7, nie wiem.. ja sluchalem..na poczatku bylo cicho slychac.. teraz glosniej popiskuje(szczegolnie na zimnym) ale zrobilem na niej juz jakies 50tys i jakos jezdzi dalej..  

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								zielu							
 
						- V.I.P.

 			
		- Posty: 5218
 		- Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
 		
		
																- Lokalizacja: Wieluń
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: zielu » pn mar 16, 2009 14:02
			
			
			
			
			maroTdi, no włąsnie u mnie tez na początku było ciszej.. a teraz się podgłośniło...
a w którym miejscy jest ten napinacz?
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								mativw13							
 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 29
 		- Rejestracja: pn mar 16, 2009 12:09
 		
		
																- Lokalizacja: olszyny
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: mativw13 » pn mar 16, 2009 21:18
			
			
			
			
			najlepiej to weś ściągnij pasek od pompy wspomagania i odpal samochód w ten sposób zobaczysz czy to pompa wspomagania tak piszczy a jak nie to pompa wody,a jak pompa wody to dobrze by było odrazu rozrząd wymienić czyli pasek i rolke napinacza.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								zielu							
 
						- V.I.P.

 			
		- Posty: 5218
 		- Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
 		
		
																- Lokalizacja: Wieluń
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: zielu » wt mar 17, 2009 08:20
			
			
			
			
			dziś zauważyłem jedną rzecz która być moze wyjaśni o co chodzi...
a mianowicie rano jak odpaliłem i piszczało (jak już ruszyłem) to obrotomierz w sumie stał poniżej 1tys ale silnik pracował normalnie... a jak przestało piszczeć to był nagle taki skok obrotomierza na właściwą pozycję...
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								arwam							 
									
						
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: arwam » wt mar 17, 2009 09:50
			
			
			
			
			tak jak pisałem pasek alternatora się ślizga
jak nie masz napinacza to poluzuj alternator i go ponownie dokręć
 pod alternatorem masz sprężynę która po poluzowaniu mocowań alternatora zapewnia odpowiedni naciąg paska
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								smoku114							 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 42
 		- Rejestracja: śr sty 24, 2007 21:36
 		
		
											- Lokalizacja: Olsztyn
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: smoku114 » wt mar 17, 2009 12:53
			
			
			
			
			arwam pisze:tak jak pisałem pasek alternatora się ślizga
jak nie masz napinacza to poluzuj alternator i go ponownie dokręć
 pod alternatorem masz sprężynę która po poluzowaniu mocowań alternatora zapewnia odpowiedni naciąg paska
Dokładnie tak jak kolego napisał przerabiałem to parę razy klucz 13 i z dołu trzeba poluzować i z góry co trzyma alternator a sprężynka sama napnie pasek i dokręcić 

 
			
													
					Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 12:53 przez 
smoku114, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
			
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								zielu							
 
						- V.I.P.

 			
		- Posty: 5218
 		- Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
 		
		
																- Lokalizacja: Wieluń
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: zielu » wt mar 17, 2009 13:11
			
			
			
			
			i ze pasek za luźno trochę to obrotek by tak skakał 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								smoku114							 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 42
 		- Rejestracja: śr sty 24, 2007 21:36
 		
		
											- Lokalizacja: Olsztyn
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: smoku114 » wt mar 17, 2009 13:21
			
			
			
			
			Quatro7 pisze:i ze pasek za luźno trochę to obrotek by tak skakał 

 
tak dokładnie się dzieje bo jak pasek się nagrzeje to staje się bardziej "lepki" i przestaje piszczeć
Obroty silnika są mierzone na alternatorze 

 
			
													
					Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 13:22 przez 
smoku114, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
			
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości