SWAP PF--->2E

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

kaereczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 01, 2008 22:52
Lokalizacja: z nienacka
Kontakt:

SWAP PF--->2E

Post autor: kaereczek » pn mar 16, 2009 23:53

Witam
Robimy z kumplem przekładke 2E z Passka B3 do Mk2 z PF-em... Mam kilka wątpliwości i byłbym wdzięczny gdyby Ktoś znający sie na rzeczy wytłumacz mi to...
A mianowicie:
1. Do przekładki idzie silnik ze skrzynia, nic nie bedzie rozpinane, wyczytałem gdzieś na forum, że mocowania każdego silnika w Mk2 i Mk3 były takei same (bodajże z wyjątkiem VR-a). Czy to prawda? Nie trzeba przerabiać łap??
2. Druga sprawa, czy flansze w GTI(mowa o MK2), są takei same co w GTI w Mk3?? Chodzi konkretnie o 2E, ADY nie ABFa bo to prawdopodobnie będzie się różnić...
3. Elektryka, a dokładnie wiązka silnika... PF jest z 91r więc po zmianie elektryki w 89...Czy wiązka głowna z 2E podejdzie bez rzeźby do skrzynki z Mk2???
4.Co ze sprzęgłem?W Passku jak wiadomo na linki, lepiej zostawić tak jak jest i wszystko przełożyc do MK2 czy może spiąć to ze skrzynią i sprzęgłem oryginalnym z PF-a?
5.Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę podczas Swapu, czemu się szczególnie przyjrzec:) Jest to nasza pierwsza przekładka, dlatego będe wdzięczny za wszelkie informacje...pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 02:23 przez kaereczek, łącznie zmieniany 1 raz.


VTEC rulezz..

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 17, 2009 08:37

Ad 1. Mocowania silnika są takie same z wyjątkiem łapy tylnej od strony rozrządu. Albo sam wózek przełóżcie z lepszą według chyba wszystkich poduszką, albo odkręćcie łapę od silnika z MK2 i załóżcie ją zamiast tej z passata.
Ad 2. PF powinien mieć flansze 100mm, tak jak i ABF, ADY czy 2E.
Ad 3. Elektryka będzie pasować idealnie ale pamiętaj o zmianie przekaźników lub dołożeniu brakujących ze skrzynki z passata.
Ad 4. Skrzynię zepnijcie tą z PFa bo będzie krótsza, a sprzęgło 210mm i tak sobie z tym poradzi. Jeżeli chce wam się dłubać to zawsze możecie montować skrzynię na linki ale albo kupicie wysprzęglik mechaniczny z transportera lub ibizy albo przekładacie hydro sprzęgło z paska i rzeźbicie pedały i dziurę w grodzi na pompkę sprzęgła.
Ad 5. Zwróć uwagę na lakier żebyście go nie poobijali :grin: Ewentualnie jeszcze posprawdzaj wszystkie śruby drugi raz żeby mieć pewność.



kaereczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 01, 2008 22:52
Lokalizacja: z nienacka
Kontakt:

Post autor: kaereczek » wt mar 17, 2009 08:53

TAZ, wielkie dzięki za fachowe wytłumaczenie i pomoc...O takie coś mi właśnie chodziło...Wielkie dzięki, punkcik poleciał.
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 08:53 przez kaereczek, łącznie zmieniany 1 raz.


VTEC rulezz..

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt mar 17, 2009 10:42

TAZ pisze:Mocowania silnika są takie same z wyjątkiem łapy tylnej od strony rozrządu. Albo sam wózek przełóżcie z lepszą według chyba wszystkich poduszką, albo odkręćcie łapę od silnika z MK2 i załóżcie ją zamiast tej z passata
Albo kupić dobrą poduszke pasującą pod sanki z MkII :bigok:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 17, 2009 12:22

Tylko ta poduszka jest dość droga i nawet taniej wyjdzie dać wózek z passata.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt mar 17, 2009 12:35

Taniej tak ale czy szybciej i łatwiej :chytry:



kaereczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 01, 2008 22:52
Lokalizacja: z nienacka
Kontakt:

Post autor: kaereczek » wt mar 17, 2009 20:24

Witam ponownie, dziękuję za porady, znalazłem jeszcze ciekawy temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=221998 , czyli identyczną sytuacje jak moja....Zainteresowało mnie, czy faktycznie moge zostawic oryginalna wiazke i kompa z mojego PFa??Bedzie to działało poprawnie??


VTEC rulezz..

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr mar 18, 2009 15:19

Będzie działało poprawnie. Trzeba tylko porzezbić z krańcówkami przy przepustnicy. 2E ma inną przpeustnicę. Trzeba zdjąć krańcówki z przpeustnicy z PFa i zamontować je na przpeustnicy z 2E.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
zeton88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr maja 06, 2009 09:52
Lokalizacja: Krośniewice
Kontakt:

SWAP PF--->2E

Post autor: zeton88 » pt sie 12, 2011 16:20

Przy 2E na przepsutnicy jest kostka na 3piny a w PF na 2 wiec co zrobić zeby przepustnica działała ?



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: SWAP PF--->2E

Post autor: spawacz » pt sie 12, 2011 17:21

Juz sobie bulgaton zamontowales, 2E ma TPS , krancowek nie ma wogule! Chyba ze dorobisz, zeby sobie oszczdzic przerobki , mozesz lekko przerobic przepustnice z abf gdzie owa krancowka jest... , lub zalozyc org. kolektor ssacy PF bo pasuje na 2E. A te 3 piny to jest wlasnie TPS , a FP na 2 pinowa krackowe ktora dziala przy 0 i max gaz.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
zeton88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr maja 06, 2009 09:52
Lokalizacja: Krośniewice
Kontakt:

SWAP PF--->2E

Post autor: zeton88 » sob sie 13, 2011 09:52

Czyli moge założyc kolektor od PF'a bedzie pasował i działał poprawnie? bo z tego co wyczytałem nie da rady podepjąc przepustnicy przy 2E na instalacji z PF'a



slonek69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn mar 27, 2006 18:14
Lokalizacja: WWL

SWAP PF--->2E

Post autor: slonek69 » sob sie 13, 2011 17:29

spawacz, możesz mi powiedzieć w jaki sposób chcesz założyć kol. z PF`a do 2E, jest srobna różnica w głowicach która to skutecznie uniemożliwia. możesz zmajstrować sobie przejściówkę pod kolektor z 2E i przepustnicę PF. w PF i PB gniazda wtryskiwaczy są wkręcane w głowice a w 2E w kolektor dolotowy :kac:



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: SWAP PF--->2E

Post autor: bugalon » pn sie 15, 2011 21:35

spawacz pisze:Juz sobie bulgaton zamontowales, 2E ma TPS , krancowek nie ma wogule! Chyba ze dorobisz, zeby sobie oszczdzic przerobki , mozesz lekko przerobic przepustnice z abf gdzie owa krancowka jest... , lub zalozyc org. kolektor ssacy PF bo pasuje na 2E. A te 3 piny to jest wlasnie TPS , a FP na 2 pinowa krackowe ktora dziala przy 0 i max gaz.
Czytaj uważnie co napisałem - trzeba porzeźbić, p&p nie pasuje. Ściagasz TPS, ośke zostawiasz, dorabiasz krzywke mocując ją na ośce. Mocujesz krańcówki i ustawiasz je tak żeby je krzywka odpalila. Dokładnie w taki sposób mam zamontowane krzywki z digiego w przepustnicy z audi S2.

A kolektora ssący z PF nie podejdzie do 2E, chyba że zrobisz w nim otwory na gniazda wtryskiwaczy :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
zeton88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr maja 06, 2009 09:52
Lokalizacja: Krośniewice
Kontakt:

SWAP PF--->2E

Post autor: zeton88 » wt sie 16, 2011 08:51

Panowie a komp z PF'a nie bedzie wchodził w tryb awaryjny po odpaleniu silnika mapy sa takie same ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości