Ukręcona, urwana śruba pokrywy zaworów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

matis3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn mar 16, 2009 19:21
Lokalizacja: Polska ;)

Ukręcona, urwana śruba pokrywy zaworów

Post autor: matis3 » pn mar 16, 2009 19:37

Witam.
Dzisiaj chciałem dokręcić śruby które mocują pokrywę zaworów w golfie III 1.6 benzyna (chodzi mi o te 3 śruby). Problem w tym, że podczas przykręcania przez przypadek jedną urwałem.
Śruba urwała mi się równo z głowicą przez co gwint został w bloku, a reszta odpadła czyli główka z częścią bez gwintu.
Co zrobić??
Pozdrawiam i proszę o porady.



Awatar użytkownika
Alvaro_
Niskopodłogowiec
Niskopodłogowiec
Posty: 1730
Rejestracja: pt sty 02, 2009 17:45
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Leon Fr
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: Alvaro_ » pn mar 16, 2009 19:52

na chłoposki rozum rozwiercic dziure i nagwintowac od nowa



Jetta sprzedana.

Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 16, 2009 19:56

ja jednak kupiłbym sobie wykrętak , tylko firmowy



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » pn mar 16, 2009 20:00

Spróbuj naciąć w niej rowek żeby zmieścił się tam śrubokręt, ale uważaj, żeby nie uszkodzić głowicy. Spróbuj później delikatnie wykręcić. Inny sposób to rozwiercenie w środku małym wiertłem, następnie należy do środka coś wbić i próbować wykręcić. Ostatecznie rozwiercić wiertłem o średnicy 0,5mm mniejszej od średnicy otworu, aby nie uszkodzić gwintu, resztki postarać się stamtąd jakoś wyjąć i wkręcić nową śrubę.

Co do dokręcania śrub, to nie ma potrzeby kręcić nie wiadomo jak mocno. Wystarczy umiejętnie dokręcić na przemian i będzie ok.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 16, 2009 20:08

tylko własnie jest problem wywiercic centrycznie , jak nie masz głowicy na wiertarce stołowej , naprawde najlepiej jest nawiercić nie dużo i wykręcić wykrętakiem powinno iść bezproblemowo



Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: zorro89 » pn mar 16, 2009 21:00

jak nawiercic to co z opiłkami ktore dostana sie do oleju?


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 16, 2009 21:02

zrób sobie z plasteliny naokoło wałeczek , taką zatoczke , potem odkurzacz



Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: zorro89 » pn mar 16, 2009 21:03

miś fazi, nie ja bo mi sie nic takiego nie stało tylko czytając tam sie zastanawiam ;)

:pub:


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » pn mar 16, 2009 23:33

zorro89 pisze:ak nawiercic to co z opiłkami ktore dostana sie do oleju?
Na logikę: zanim zabierzesz się do zrobienia czegoś takiego, to należy to tak zorganizować, żeby opiłki nie dostały się do oleju. Tutaj możesz wykazać się pomysłowością :bigok:



marcintju
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:07
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: marcintju » pn mar 16, 2009 23:45

nic musisz nawiercać, urwałem ostatnio tą śrubę co ty i jeszcze szpilkę głowicy wkręcaną w blok. Obie normalnie wykręciłem śrubokrętem- wiec radze spróbować. Pod kątem jak będziesz kręcić to na pewno się uda :) Jakby się nie udało to najlepiej migomatem przyłapać kawałek nakrętki i po prostu wykręcić.



jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: jagr14 » pn mar 16, 2009 23:52

marcintju, zdradz mi ta slodka tajemnice jak przylapiesz migomatem srubke urwana rowno z blokiem silnika???? :bigok:



Awatar użytkownika
dedus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: śr lut 04, 2009 02:45
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: dedus » wt mar 17, 2009 00:11

Ja tez tak zrobilem ostatnio w moim MK2 poprostu odkrec cala pokrywe i sciag ten element w ktorym jest ta zlamana śruba weź go do domu nawierc mały otwór wsadz tam śrubcyk zeby kontre zrobic i poprostu wykrec:)..poejdz kas na gielda kup nowa srube czy w aso i wkrec wszystko na nowo..


(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)¸.·*)
*No BaSs No FuN*
(¸.·´(¸.·* *·.¸)`·.¸)

Awatar użytkownika
krzysio1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: krzysio1985 » wt mar 17, 2009 01:26

wolfzan pisze:Spróbuj później delikatnie wykręcić. Inny sposób to rozwiercenie w środku małym wiertłem, następnie należy do środka coś wbić i próbować wykręcić.
wbijanie "czegos" do srodka prowadzi do rozpychania pozostalosci sruby i bardzo trudno to wykrecic....
jagr14 pisze:marcintju, zdradz mi ta slodka tajemnice jak przylapiesz migomatem srubke urwana rowno z blokiem silnika???? :bigok:
pasujesz nakretke centralnie i spawasz w srodku nakretki...mocny spaw i musi puscic.



marcintju
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:07
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: marcintju » wt mar 17, 2009 13:03

uwierz że da się to zrobić, wymaga nieco umiejętności, mały spaw tak żeby guz wystawał ponad blok, przykładasz nakrętkę odpowiedniego rozmiaru lub pręt (żeby przedłużyć). Ale zazwyczaj szpilka urwana w bloku da się spokojnie wykręcić w rękach ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 309 gości