Z mineralnego na półsyntetyczny.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zawa84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 12:51
Lokalizacja: 64-980
Kontakt:

Z mineralnego na półsyntetyczny.

Post autor: zawa84 » wt mar 10, 2009 20:44

Czeka mnie zmiana oleju. Chce wlać Mobil 10W40 zamiast Shella 15W40. Przebieg auta 202 000 tyś km stan silnika i turbiny ok. Brak ubytków oleju i oznak zużycia silnika. Autko przyjechało z Niemiec o od tamtej pory zrobiło 27 tyś na mineralnym. Czy mam się obawiać przejścia i w jaki sposób wykonać przejście na półsyntetyk czy muszę jakoś silnik przyzwyczaić do nowego oleju ??


Zawa 84

Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » wt mar 10, 2009 20:50

nie musisz przyzwyczajac tylko ja bym proponowal po takiej zmianie zmierzyc cisnienie oleju bo jezeli bedzie za male to lipa, raczej powinno sie zmieniac na gestrzy a nie odwotnie ale skoro silnik jest ok to mozesz zaryzykowac


the mechanic

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt mar 10, 2009 23:11

Ja zmieniłem na 10W40 przy 270 kkm. Teraz jest 310 i jest znacznie lepiej,szczególnie zimą.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt mar 10, 2009 23:18

zawa84, jeśli silnik nie był katowany ani przegrzany spokojnie możesz zmienić. Twój silnik chyba nawet był projektowany pod 10W40. Ja w zmieniłem w SB przy z mineralnego na pół syntetyk i mimo obaw jest znaczna poprawa: kontrolka oleju znacznie krócej miga przy odpalaniu, w zimie szybciej zaskakuje, krócej grają zawory, a co najważniejsze zużycie oleju wogóle nie wzrosło.



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » wt mar 10, 2009 23:33

Ja mam przebieg silnika 240 tyś, I tez pól roku temu zalewałem półsyntetykiem i auto śmiga bez problemów , w zimę jak były mrozy teraz auto paliło bardo ładnie.



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » wt mar 10, 2009 23:35

zmieniaj zmieniaj...ja tez mialem watpliwosci, a teraz same plusy,przelot w moim mk3 to 291kkm, 6kkm zmienilem i jest super...

zreszta silniki z turbo nie powinny latac na mineralnym, tak przewiduje producent



roro84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw sty 11, 2007 13:27
Lokalizacja: Kiełczy

Post autor: roro84 » śr mar 11, 2009 02:53

też zalałem ostatnio mobila 10w40, wcześniej na 15w40 smigał, i jak narazie wszystko ok, przebieg 260 tyś,



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr mar 11, 2009 03:15

Ja zmieniłem przy 240 na 10w40 GULF przy 245 uszczelka do wymiany i uszczelniacze juz jest 280 tys , oleju zawsze coś tam spali przed tem też brał ale więcej bo uszczelniacze miałem do wymiany , teraz tak 0,3 L na 10 tys km turbo śmiga ładnie zero luzu , zimą inna bajka i o drazu po zmianie jak cicho chodzi , jak miałem założoną osłonę pod silnikiem to wcale nie było słychać że to diesel jak już się nagrzał , wiadomo i pompa dłużej pośmiga m a lepszą wydajność , minerał potrzebuje 40 sec na dotarcie wszędzie w silniku a połsynetyk 10 sec.

http://hein-podesty.pl/oleje.pdf

Polecam lekturę


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

zawa84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 12:51
Lokalizacja: 64-980
Kontakt:

Post autor: zawa84 » śr mar 11, 2009 18:27

Dzięki za informacje w sobote zalewam Mobila 10W40 ? :):) Nie wierze w mity o plukaniu uszczelnien w sprawnym silniku .

[ Dodano: 11 Mar 2009 17:29 ]
Katowany nie był,choć czesem doswiadcza wkrecania sie powyżej 4000 :D


Zawa 84

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr mar 11, 2009 21:46

zawa84 kręcenie do wyższych obrotów jest dużo zdrowsze dla silnika niż mulenie do 2000 max. Oczywiście nie należy przesadzać: nie wchodzić na czerwoną skalę i pilnować temperatury gdy silnik jest pod sporym obciążeniem. A czasem dokręcenie do 4500 jest jak najbardziej wskazane :)



zawa84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 12:51
Lokalizacja: 64-980
Kontakt:

Post autor: zawa84 » pn mar 16, 2009 07:23

W Sobote była wymiana i :
- Kultura pracy silnika lepsza
- łatwiejszy rozruch
- szybsze wchodzenie na obroty przy obciążeniu
- silnik dłużej trzyma temperature na postoju lub to koniec zimy :)


jednak zauważyłem po przejechaniu 250 km delikatny wyciek spod klapy zaworów którego wcześniej nie było. Zrobie jeszcze 1000 km i cały silnik posprawdzam i się wypowiem.


Zawa 84

Awatar użytkownika
Bemo26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 09:00
Lokalizacja: Płońsk WPN

Post autor: Bemo26 » pn mar 16, 2009 08:44

zawa84 pisze:W Sobote była wymiana i :
- Kultura pracy silnika lepsza
- łatwiejszy rozruch
- szybsze wchodzenie na obroty przy obciążeniu
- silnik dłużej trzyma temperature na postoju lub to koniec zimy :)


jednak zauważyłem po przejechaniu 250 km delikatny wyciek spod klapy zaworów którego wcześniej nie było. Zrobie jeszcze 1000 km i cały silnik posprawdzam i się wypowiem.
Z klapy zaworów to najmniejszy problem, Sam to ogarniesz
A co do tematu ja mam przejechane 251 tys i śmigam na półsyntetyku mobila i nie narzekam
Jak ja zmieniałem Olej to od razu zmieniłem uszczelkę na zaworach i pod misa olejowa i mam spokój.


Nie mówię szeptem gdy mówię skąd jestem (L)

zawa84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 12:51
Lokalizacja: 64-980
Kontakt:

Post autor: zawa84 » czw mar 19, 2009 18:58

Uszczelka pod klapa była zużyta , a co do zmiany z mineralnego na półsyntetyk to nie spodziewałem się aż tak pozytywnej zmiany mam nadzieje ze długu długo nie bedę musiał wracać na stare mineralne śmieci :). Różnica właściowosci tych olejów jest bardzo duża i nie tylko w Tabelach odzwierciedla sie ona w rzeczywistosci. A co zawartości substancji myjących to w oleju mineralnym dobrej jakości jest jest ich wiecęj niż w półsyntetyku dobrej jakości.


Zawa 84

Awatar użytkownika
Kusiu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn cze 09, 2008 15:44
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: Kusiu » czw mar 19, 2009 19:05

jeszcze byłbyś bardziej miło zaskoczony jakbyś zalał olejem firmy MOTUL. Naprawde rewelacyjny olej, wycisza prace silnika, trzyma lepiej temperature i wogóle silnik jakoś lżej chodzi :bigok: Wcześniej jeździłem na mobil 10w40 teraz wlałem MOTUL-a 10w40 i różnica kolosalna na plus dla MOTULA :green_fuck:


MÓJ MKIII GTI :

Link: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2676008#2676008

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 222 gości