problem z dymieniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz mar 15, 2009 23:29

Michaś_1977 pisze:To by chyba kopcił z wydechu,a nie spod pokrywy zaworów.
No przeca napisała:
elica1 pisze:ade do mechanika i mowie ze mi kopci z rury
A co do kopcenia z korka wlewu oleju,to zawsze bedzie coś kopciło.Nawet w nowym samochodzie.

[ Dodano: Nie Mar 15, 2009 22:31 ]
elica1, tak jak powiedziałem,ciężko coś na odległość stwierdzić ze stuprocentową pewnością.Ja bym zawiózł auto do mądrego mechanika który pożądnie je zdiagnozuje,bo te machery do dupy są i tyle :blush:



elica1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt lis 25, 2008 13:33
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: elica1 » ndz mar 15, 2009 23:39

Wiem ze do dupy.Dlatego zastanawiam sie zmienic mechanika i wołac rachunek za naprawe.(Wtedy bede miała powod do zadania zwrotu kosztow naprawy)Poniewaz te 4tys jakie wydałem (dostałam gwarancje ze samochd ma byc całkowicie sprawny)

A mysle ze to nie jest kwota niska na pierdoły jakie mi wymienili.No ale powiem tyle ze jutro rano wzywam lawete sama a płaci firma w ktorej naprawiałam samochod.

Wiem tez ze nikt mi nie potrafi napisac jednoznacznie co to moze byc usterka.Ale wie ktos chyba za co jest odpowiedzialne to i co innego.

Widze ze moga to byc pierscienie lub turbo.

I czy to bedzie jedyna zecz ktora jest odpowiedzialna ze az takie kopcenie.+Warkot przy dodawaniu gazu.?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 15, 2009 23:40

Tak napisała na początku:
elica1 pisze:Jade do mechanika i mowie ze mi kopci z rury
A później:
Dymi mi z pokrywy zaworow (a dokładnie jak odkrece pokrywe od oleju)
I jeszcze:
On kopci z wydechu.Ale dodaje ze tez z zaworow -do oleju.I i ten warkot jak dodaje gazu.
W związku z tym wnioskuję,że bierze olej i kopci z wydechu,a przedmuchy na pierścieniach powodują to,że spaliny walą w kadłub silnika i kopci spod pokrywy zaworów.Ot,co...

Dodam jeszcze,że jeśli moja sugestia się potwierdzi,to nie wiem czy będziesz w stanie jednoznacznie udowodnić im winę,bo przy pierścieniach to oni chyba nie grzebali.
Chyba,że weźmiesz pod uwagę tą zamianę oleju i użyjesz jako argument.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony ndz mar 15, 2009 23:51 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



elica1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt lis 25, 2008 13:33
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: elica1 » ndz mar 15, 2009 23:50

Witam jeszcze raz ja.Nie bierze mi oleju.(Tzn nie bralo przed wizyta u mechanika.)Ale teraz po wymianie sporo zeczy:(Nie mam pojecia)

Wiec co to mogło spowodowac w tak szybkim terminie.Poniewaz nigdy tego nie mialam wczesniej.Fak ze kopcił ale z mały stopniu.Na czarno-bialo.Dopiero po wymianie twryskow tlumikow całych rur widac ze smoli.Na czarno.A po usterce to wywala smołe.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn mar 16, 2009 00:00

No to może tak jak napisałem w poprzednim poscie.Zamiana oleju.
Różne dziwy się zdarzają.
Skoro piszesz:
elica1 pisze:co to mogło spowodowac w tak szybkim terminie
więc wielkich ubytków w oleju też nie zauważysz.
Tak,czy siak coś schrzanili i niech poprawiają.
Ostatnio zmieniony pn mar 16, 2009 00:02 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



elica1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt lis 25, 2008 13:33
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: elica1 » pn mar 16, 2009 00:06

Moze im nie udowodnie tego ze to ich wina jesli sie potwierdzi ale wiem ze cos robili mi w silniku(podnosili cała miske olejowa i wydzierali zawory poniewaz wczesniej nic nie ciekło a jak odbierałam samochod to widziałam ze cos sie leje i zakładali uszczelki-roskrecajac wszystko)

No i jeszcze to ze w piatek mechanik zrobił nim okolo 40 km i powiedział ze samochod jest w bardzo dobrym stanie i napewno nic nie..... .

Wiec teraz jesli wyjdzie ze to te pierscienie to wymiana oleju i rozkrecenie silnika chyba ma cos do tego.?:)

No nic jesli ktos ma jakis pomysł to prosze o odpowiedz wejde jutro na forum rano.


Pozdrawiam



Awatar użytkownika
tede TD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw cze 05, 2008 23:29
Lokalizacja: PABIANICE
Kontakt:

Post autor: tede TD » pn mar 16, 2009 00:15

kopci-na jaki kolor??może skasowali cie za wymiane wtrychów a nic nie zrobili i leją
głośna praca-przedmuch w okolicach kolektora wydechowego lub turba,mimo ze wymienili cały układ wydechowy
a czy czasem te silniki nie były zalewne 15 w 40?? :chytry:
proponuje jeszcze sprawdzić stan turbiny i jak kolega wyżej napisał pompe wtryskową.



elica1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt lis 25, 2008 13:33
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: elica1 » pn mar 16, 2009 00:22

Witam!!

Co do wtryskow to nie mam pojecia powiedzieli ze wymienili na boscha bo tak kazałam

Papieru nie dali mowiac ze gdzies zgubili.

Jesli chodzi o dym to czarny (dosłownie smoła)

Co do oleju 15 w 40 tp był taki wlewany ale ja miałam zawsze LOTOS DIESEL a nigdy MINERAL.poniewaz zawsze jechałam tylko na takim.

No i jeszcze jedno co moge powiedziec to to ze przed wizyta u mechanika samochodzik spalił 5l na 100 km a teraz spali mi 7l.

Szlak mnie trafi na takich ludzi.

No i jak odstawiałam samochod to widziałam ze cos kapie (olej lub co innego)Ale za ciemno aby sprawdzic ale ładny pasek w ciagu wylalo.

Pozdr.
Jutro odpisze na dalsze pytania.



Awatar użytkownika
tede TD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw cze 05, 2008 23:29
Lokalizacja: PABIANICE
Kontakt:

Post autor: tede TD » pn mar 16, 2009 00:33

Jak napisałem jechać do mądrego pompiarza,sprawdzić wtryski i wyregulować pompe wtryskową.Skoro piszesz że coś ci kapie sprawdził bym szczelność układu paliwowego(podkładki pod wtryskami,przelewy,przewody paliwowe)pozdrawiam :chytry:
lotos diesel jest olejem mineralnym
Ostatnio zmieniony pn mar 16, 2009 00:34 przez tede TD, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pn mar 16, 2009 10:40

co do twardej pracy silnikato mogły sie wtryskiwacze zawiesić nagrzej silnik i przejedź się nim dynamicznie na wysokich obrotach. w zasadzie wystarczy go pociągnąć na pierwszych trzech biegach do 4500rpm.

jak nie pomoże to jedź do pompierza i niech sprawdzi wtryskiwacze i kąt wtrysku.
jak z rana odpala po odebraniu samochodu od mechaników?
jaki jest kolor dymu z wydechu po odpaleniu silnika?
w z pod korka mniejsze czy większe przedmuchy są zawsze bo to diesel jest i jeśli ma czysty filtr powietrza to korek położony na wlewie będzie podskakiwał.

olej zmień koniecznie z lotosa bo to jest najgorszy syf jaki jest u nas na rynku nie licząc podrabianych olejów
Polecam z mineralnych MOBIL 15W40 SUPER DIESEL M
lub z syntetycznych MOBIL 5W50

a jeśli to sięnagle podczas jazdy stało to na bank są zawieszone wtryski ; pogoń go na pierwszych trzech biegach do max obrotów powinno pomóc

elica1, s kąd jesteś? jeśli można wiedzieć
i ceny to mają kosmiczne
Po wymianie wtryskiwaczy zdarza się że zatną się wtedy pedał w podłogę żeby silnik zawył tylko nie próbuj rozbujać go na 4 czy 5 do wysokich obrotów.
ja jestem z pod sandomierza i jak nie masz daleko do tego miasta to możesz podjechać do mnie.

Olej będzie czarny tuż po wymianie bo to diesel jest a nie benzyna gdzie okolr oleju zmienia sie bardzo wolno więc nie sądzę że cię oszukali że nie wymienili.
ewentualnie niech następnym razem robią przy tobie pod twoim czujnym okiem.
bongo pisze:Michaś_1977 napisał/a:
ale nie zmienia to faktu,że jeśli kopci z silnika,to pierścienie siadły.

Ciekawa teoria
A może turbo się wysypało,może dolot nieszczelny,może pompa rozregulowana
bongo, kolegaMichaś_1977 dobrze mówi , ze jeśli z pod korka oleju kopci i dmucha dość mocno to ewidętnie wina pierścieni
tak się składa że obydwaj z MICHAŁEM jesteśmy mechanikami

[ Dodano: 16 Mar 2009 09:47 ]
elica1 pisze:Papieru nie dali mowiac ze gdzies zgubili.
skoro tak mówią to podeślij im na kark SKARBÓWKĘ
jak to jest zakład zarejestrowany to mo obowiązek na wszystko paragony ewentualnie faktury wystawiać.
naj pierw postrasz a jak nie pomoże to im podęslij jak im przewrócą wszystko do góry nogami to się nauczą.
a mi ich nie szkoda by było bo jak się warsztat zakłada to się klientów nie olewa
a dymienie oczywiście nie nadmierne w kolorze czarnym jest jak najbardziej normalne w dieslu zwłaszcza z większym przebiegiem

[ Dodano: 16 Mar 2009 09:50 ]
a za te 4tys zł to ja bym Ci dwa takie silniki sprzedał jak mój + ewentualnie niewielka dopłata jeśli w całości z opsrzętem ale silnik jest po remoncie i teraz jeszcze wał korbowy zmieniam na TDI i już będą wyeliminowane wady fabryczne tych silników
i jaeszcze jedno pasek rozrządu Ci zmieniali



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn mar 16, 2009 11:14

Ja się kręcę, ale cię koleżanką skasowali za te naprawy, ja za taką kwotę to bym zrobił kapitalny remont swojego silnika i jeszcze by pewnie coś zostało ;)

Moim zdaniem, olej wymienili, ale ja bym zalał jednak 10W40, bo turbosprężarka nie lubi gęstych olejów, zwłaszcza mineralnych...
Ciekawe czy jak wymieniali końcówki wtrysków to je dokładnie wyregulowali je na stole... No i rozrząd, kąt początku wtrysku, bo coś mi tu podpada, że źle ustawiony...

Jaki rocznik autka, silnik był już kiedyś remontowany ??



elica1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt lis 25, 2008 13:33
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: elica1 » pn mar 16, 2009 15:03

Czesc

Samochod zpstal dostarczony laweta (40km)na koszt firmy

Dodam tez ze dopiero teraz mechanik powiedzial ze bedzie musial zabrac sie za pasek rozrządu .Bo przez moje 5 wizyt po 2-3 dni zostawiania samochdu nie mial czasu.

Dymi na czarno ale przez cala jazde.

I jeszcze jedno dzisiaj rano jak przegladal mechanik to samochod sie nie uruchomił.

Jestem Z Rzeszowa.

Powiem jedno wtryski wymienili (podobno)ale gdzies zapodziali rachunki.

No i jeszcze jedna sprawa po ich naprawach samochod spalił mi ponad 7 litrow ropy.

Przed wymiana 5

Wiem by sprawdzalam na tej samej trasie i taka sama predkoscia.(Przed palil 5 nawet mniej)a teraz ponad 7 litrow.

Jeszcze mnie wk....wili bo powiedzieli ze dopiero dzisiaj zabiora sie za generalny silnika.

Wiem ze wymieniali mi uszczelke ta co przychadza zawory (zapomnialam jak to sie nazywa od wlewu do oleju)

Pozdr.

Napewno napisze co jest grane i co wymienia wlasnie wychodze na warsztat.



arwam

Post autor: arwam » pn mar 16, 2009 15:16

tylko dopilnuj żeby Cię nie obciązyli za remont silnika bo Ty podstawiłaś im samochód do czynności serwisowych a odebrałaś w gorszym stanie niż był więc powinni zrobić na własny koszt



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn mar 16, 2009 15:33

tylko dopilnuj żeby Cię nie obciązyli za remont silnika bo Ty podstawiłaś im samochód do czynności serwisowych a odebrałaś w gorszym stanie niż był więc powinni zrobić na własny koszt
Szczera racja...nabroili to niech teraz robią na swój koszt, dopilnuj to !!!

Tak od siebie, jak już uporają się z twoim autkiem, to zmieniaj zakład, bo ten twój to jakiś śmiech na sali...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości