Problem z pompą wtryskową?? MK3 TD Każdy mówi co innego..
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z pompą wtryskową?? MK3 TD Każdy mówi co innego..
Witam ALL! Jestem tu nowy postaram sie nie przynudzać.. Kupiłem wymarzonego MK3 1.9 TD 75 KM wszystko było ok choć silnik miał słaby rozruch (trzeba było go ze 3-4 razy pomęczyć zanim odpalił).Za namową znajomego wymianiłem świece. I tu zaczynaja się problemy.. Mechanikiem nie jestem i zeby sie dostac do swiec odkręciłem przewody od pompy do wtrysków i wymieniłem co potrzeba, skręciłem wszytko dobrze i tragedia! Po odpaleniu silnik zaczął stukać (metalicznie) ale tylko jak dodaje gazu, na wolnych obr. chodzi równo.Nie ma w nim mocy ledwo rusza z miejsca.1 specjalista stwierdził że to końcówki wtrysków sie zapiekły.. (wymieniłem).Nadal to samo..2 spec stwieredził że to pompa wtryskowa, została 2 razy sprawdzana ma bdb ciśnienie 3000 MPA mówią że to jest dobrze..powiedziano mi że to muszę być zawory czy jakieś krzywki..silnik został rozebrany w drobny mak...wszytkto w nim jest ok.. ale nadal stuka i nie ma mocy.3 fachowiec stwierdził że to musi być złe paliwo! fakt silnik po wymienie paliwa w zbiorniku nie stuka ! ale i tak nie ma mocy dymi na siwo z rury i nie odpala jak nalezy! co robić ??Mowią jeszcze że jakis przyspieszacz w pompie prawie nie działa czy to może być przyczyna?? wydałem na to już 800 zł jestem spłukany!jeśli miał ktoś podobny problem to proszę pomóżcie bo mnie już ręce opadają ....
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
- dzikusek99
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
może ja coś nie kumam. Silnik źle palił - wykręciłeś przewody od wtrysków, nie ruszałeś pompy, tylko wymieniłeś świece żarowe - tak? Założyłeś z powrotem przewody i od tego momentu stuka? Wykręć te przewody - rurki - nie zapchałeś czasem jednej -stukanie czasem pojawia się przy zawieszeniu wtryskiwacza, włąśnie po zdejmowaniu przewodów, tylko dziwne bo jak po tym byłeś na ustawieniu wtrysków i wydajności pompy to przecież mechanicy by coś zauważyli. Druga ewnetualność - na pewno pompa to jest moment wtrysku jest dobrze ustawiony? Od tego zależy rozruch i moc. Ale jeśli nie ruszałeś pompy - zaraz sam wymieniałeś czy mechanik. Może on przestawił pompę i tu tkwi przyczyna.
Greg nie ruszalem pompy tylko odkrecilem przewody pozniej je przykrecilem i nie ruszalem absolutnie pompy bo sie na tym nie znam.Chyba sama sie nie mogla przestawic?? Co do brudu w rurkach to na pewno nie - za duzo razy byly sprawdzane. "specjalista" ktory wzial sporo $ mowil ze regulowal pompe na wszystkie sposoby i nadal to samo.chyba poszukam innej pompy i podmienie ją - zobacze czy to cos da..Arcturus moze cos pomieszalem juz nic nie czaje !
wiesz co - ustawinie kata wtrysku jest w porządku - tak czy tylko sprawdzali cisnienie a nie ustawili kąta. Jeśli tak - to ie kosztuje dużo a weź i sprawdź ustawienie, nie regulacja dawki tylko kąt. Skoro specjalista twierdzi że jest dobra to podmiana nie powinna nic zmienić za wyjątkiem jednego - przy podmianie właśnie będziesz ustawiał moment wtrysku.
No właśnie nic nie mówili mi o kącie wtrysku chyba nikt tego nie sprawdził, a ja nie wiedziałem ze cos takiego jest! dzieki panowie zrobie to po swietach i napisze czy to bylo to! Martin_GTD! wiem ze pompy nie trzeba wykrecac no i teraz juz tez wiem ze sa specjalne klucze..POZDRAWIAM ALL a szczególnie Grega ! I'll be back!
Więc kąt wtrysku reguleuje się na kole napędzanym przez pasek rozrządu - tam masz 3 śruby mocujące koło zębate na wałku pompy i po poluzowaniu ustawia się koło względem wałka. Poczatek wtrysku ustawia się za pomocą zegara. Jeśli faktycznie jest źle ustawione to zobaczysz to po zdjęciu osłony paska rozrządu na tym kole a właścicie na wałku masz w 1 miejscu takie zagłębienie, które tylko w 1 miejscu zgrywa się z otworem pod śrubę o ile pamiętam 6 - służy to do zablokowania koła podczas zdejmowania paska rozrządu. W tym czasie jak to własnie się będzie zgrywać +/- kilka stopni wał korbowy powinien być ustawiony w ZZ- co zobaczysz zdejmując korek na osłonie koła zamachowego. Jeśli róznica jest duża to nic innego jak do mechanika i ustawić - to naprawdę nie kosztuje dużo i krótko trwa.
Hej jestem z powrotem!! Dla zainteresowanych moim problemem oznajmiam że udało się już go rozwiązać. Przyczyną stukotu oraz braku mocy itd. były źle podlączone przewody wtryskowe - te rurki (nie we właściwej kolejności) ! Powiedziano mi że długość przewodów ma bardzo duże znaczenie, po zamienieniu silnik chodzi na prawdę dobrze. Aha jeszcze jedno słebe odpalanie - przyczyna zepsuty jakiś ORING i jakaś podkładka pod mechanizmem dodawania gazu (tam gdzie idzie linka od gazu i jest ta sprężyna) - z tamtąd ciekła troszkę ropa i się zapowietrzał! Dzięki wszystkim za rady! Może moje wyjaśnienie też się komus przyda! NARKA!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 225 gości