Kompresja
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
nominalnie powinno być 32bary a minimalnie żeby w mrozy palił bez męczrni to 28barów
poniżej tej wartości silnik kwalifikuje się do wymiany pierścieni o ile jeszcze nie będzie trzeba głowicy reanimować.
planowanie głowicy tylko w ostateczności bo po każdo razowym planowaniu podnosi sięstopień sprężania a tego w silniku doładowanym nie polecam bo wtedy przy mniejszym ciśnieniu doładowania pojawiają się objawy przeładowania które ustępują odjęciu gazu i ponownym naciśnienięciu tyle że nie całkowitym
poniżej tej wartości silnik kwalifikuje się do wymiany pierścieni o ile jeszcze nie będzie trzeba głowicy reanimować.
planowanie głowicy tylko w ostateczności bo po każdo razowym planowaniu podnosi sięstopień sprężania a tego w silniku doładowanym nie polecam bo wtedy przy mniejszym ciśnieniu doładowania pojawiają się objawy przeładowania które ustępują odjęciu gazu i ponownym naciśnienięciu tyle że nie całkowitym
Każdy diesel w zimę prawdę powie. Wystarczy kilku stopniowy mróz i zaczyna się rozczarowanie. Samochody, które mają po 15 lat licznik wskazuje 200 tyś. i hak z tyłu a tak naprawdę mają nalatane o wiele więcej. Więc czemu się dziwić, że nie chce palić?
Ostatnio zmieniony pt mar 13, 2009 17:17 przez 77Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
to są dane dla silników typu TD z koncerny VOLKSWAGENA a nie TDIMajek666 pisze:skad takie dane ?arwam pisze:nominalnie powinno być 32bary a minimalnie żeby w mrozy palił bez męczrni to 28barów
Z książki AUDI 80 SAM NAPRAWIAM i w innych masz to samo.
W tdi wystarczą mniejsze ciśnienia bo są to silniki o niższym stponiu sprężania i wtrysku bezpośrednim
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Mi w zimę odpalał do ..... po zimie patrze uszczelka poszła pod głowicą , została zdjęta , patrze na każdym garze miała przedmuchy , założyłem nową uszczelkę erlinga i śmiga pali bezproblemowo , ale jakie miał kopyto z nową uszczelką nie poznałem silnika
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Dla AAZ (TD) minimalne cisnienei 26 barow stan normalny 34 bary a dla 1Z (TDI) minimalne cisnienei 19 barow stan normalny 25-31. Dane z Infotecha dla potwierdzenia sprawdzone w autodacie.arwam pisze:to są dane dla silników typu TD z koncerny VOLKSWAGENA a nie TDI
Z książki AUDI 80 SAM NAPRAWIAM i w innych masz to samo.
W tdi wystarczą mniejsze ciśnienia bo są to silniki o niższym stponiu sprężania i wtrysku bezpośrednim
żeby zrobić 34bary to musiałbyś silnik doprężyć porzez podmianę uszczelki na cieńszą;Majek666 pisze:Dla AAZ (TD) minimalne cisnienei 26 barow stan normalny 34 bary a dla 1Z (TDI) minimalne cisnienei 19 barow stan normalny 25-31. Dane z Infotecha dla potwierdzenia sprawdzone w autodacie.arwam pisze:to są dane dla silników typu TD z koncerny VOLKSWAGENA a nie TDI
Z książki AUDI 80 SAM NAPRAWIAM i w innych masz to samo.
W tdi wystarczą mniejsze ciśnienia bo są to silniki o niższym stponiu sprężania i wtrysku bezpośrednim
o ile nie zderzyłyby się tłoki z zaworami to nie miałbyś czym jechać bo taki silnik doprężony już na ciśnieniu 1,0 bara byłby przeładowany
Podaje ci dane z programow ktore ciesza sie duza popularnoscia i zaufaniem wsrod mechanikow chcesz powiedziec ze to sa zle dane ?arwam pisze:żeby zrobić 34bary to musiałbyś silnik doprężyć porzez podmianę uszczelki na cieńszą;
o ile nie zderzyłyby się tłoki z zaworami to nie miałbyś czym jechać bo taki silnik doprężony już na ciśnieniu 1,0 bara byłby przeładowany
[ Dodano: 14 Mar 2009 07:52 ]
Wlasnie otworzylem sobie ksiazke golf 3 sam naprawiam ktora polecales i pisze jak byk ze w aaz minimalme 2,6 mpa a znamionowe 3,4 mpa.arwam pisze:Z książki AUDI 80 SAM NAPRAWIAM i w innych masz to samo.
Mowimy o golfie 3 i silniku aaz otworz sobie ksiazke i przeczytaj. Podalem dane z 3 zrodel.adasko132 pisze:kolego weź książkę obsługa i naprawa audi 80 i tam są podane wszystkie silniki i ich parametry
[ Dodano: 15 Mar 2009 21:58 ]
zeby nie bylo niedomowien :
[ Dodano: 15 Mar 2009 22:00 ]
na czerwono zaznaczylem zebys nie przeoczyl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 85 gości