Czy ktoś wie lub może sprawdzić w silniku z 2 sondami:
napięcie sondy przed katem grupa 36 pole 1 np na nagrzanym silniku.
Nie wiem czy prawidlowa jest wartość wskazywana u mnie 0,460V w zasadzie cały czas z niewielkimi odchyłkami +-0,010V
Sonda lambda przed katem napięcia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Sonda lambda przed katem napięcia
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Grupy i pola to są odczyty robione za pomocą interfejsu VAG.
Np. Grupa 30 w polu 1 i 2 pokazuje stan pracy sondy przed i po katalizatorze.
Każde pole składa się z 3 bitów (1 działa, 0 nie działa)
kazde pole to: pierwszy bit - grzanie sondy, 2bit - sensor gotowy do pracy, 3bit aktywna kontrola (praca czujnika)
Wiekszość jest ustandaryzowana i podobna w autach grupy VAG, ale niektore pola zależą od wersji auta i silnika.
Grupa o którą pytałem na początku pokazuje napięcie (1) i wartość % (2) korekcji z pierwszej sondy przed katem.
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/
Tu mam szerokopasmowa sondę, pokazuje ona inne wartości niz druga za katem mająca zadania bardziej diagnostyczne i pracująca przy dużym obciążeniu silnika.
Ta druga zachowuje się dokładnie jak pisałeś, napięcia oscylują w dużym zakresie. Przy tej pierwszej LZA11-V4 te wachania napięcia są minimalne.
Uczepiłem się zapisu, że jeżeli napięcie jest stałe w okolicach 0,45 to świadczy o przerwie w sondzie lub okablowaniu, że może jest już na wykończeniu, ale to chyba nie to bo komputer błędów nie zgłasza.
Np. Grupa 30 w polu 1 i 2 pokazuje stan pracy sondy przed i po katalizatorze.
Każde pole składa się z 3 bitów (1 działa, 0 nie działa)
kazde pole to: pierwszy bit - grzanie sondy, 2bit - sensor gotowy do pracy, 3bit aktywna kontrola (praca czujnika)
Wiekszość jest ustandaryzowana i podobna w autach grupy VAG, ale niektore pola zależą od wersji auta i silnika.
Grupa o którą pytałem na początku pokazuje napięcie (1) i wartość % (2) korekcji z pierwszej sondy przed katem.
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/
Tu mam szerokopasmowa sondę, pokazuje ona inne wartości niz druga za katem mająca zadania bardziej diagnostyczne i pracująca przy dużym obciążeniu silnika.
Ta druga zachowuje się dokładnie jak pisałeś, napięcia oscylują w dużym zakresie. Przy tej pierwszej LZA11-V4 te wachania napięcia są minimalne.
Uczepiłem się zapisu, że jeżeli napięcie jest stałe w okolicach 0,45 to świadczy o przerwie w sondzie lub okablowaniu, że może jest już na wykończeniu, ale to chyba nie to bo komputer błędów nie zgłasza.
Ostatnio zmieniony pn mar 16, 2009 10:33 przez Jacek75, łącznie zmieniany 2 razy.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Co by temat zakończyć, informacje jakie znalazłem w sieci wskazują iż sonda szerokopasmowa jest zasilana napięciem 0,45V w trakcie gotowości do pracy. W skrócie zmiana składu mieszanki powoduje zmianę prądu przepływającego przez sondę i to jest parametr sterujący silnikiem. Niewielkie odstępstwa od tego napięcia wynikają ze zwiększenia prądu, co musi skompensować sterownik silnika i czasem nie nadąża.
Aby sprawdzić jej działanie należałoby podpiąć amperomierz a nie woltomierz.
http://www.airfuelmeter.com/german/lsu4_ge_sensor.htm
Aby sprawdzić jej działanie należałoby podpiąć amperomierz a nie woltomierz.
http://www.airfuelmeter.com/german/lsu4_ge_sensor.htm
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 245 gości