wyciek oleju przy intercoolerze

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jste79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob paź 25, 2008 16:16
Lokalizacja: edinburgh

wyciek oleju przy intercoolerze

Post autor: jste79 » ndz mar 15, 2009 12:41

czesc.. mam maly problem zauwazylem wyciek oleju przy intercoo..mialem dwa miesiace temu wymieniony rozrzad uszczelke pod glowica i glowica byla planowana i szlifowana....zauwazylem wysunieta rore przy inte....i tamdedy wyciek oleju...pomozcie co to moze byc



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz mar 15, 2009 12:45

rurę załóż tak jak ma być.
mała ilość oleju w przewodach od ic jest dopuszczalna, ale jak olej cieknie z rury to turbinka puszcza już olej.
Ostatnio zmieniony ndz mar 15, 2009 12:45 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



jste79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob paź 25, 2008 16:16
Lokalizacja: edinburgh

Post autor: jste79 » ndz mar 15, 2009 12:50

to co mam wtedy z ta turbina



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14207
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 15, 2009 13:15

Sprawdź odmę,czy nie wali nią olej do rury dolotowej.Jeśli tak to pewnie pierścionki mówią dość.U mnie tak jest i na dniach muszę je wymienić,ale póki co odmę dłuższym wężem puściłem pod auto.
Tak więc,nie koniecznie musi to być wina turbo.



arwam

Post autor: arwam » pn mar 16, 2009 11:11

Michaś_1977, Próbowałeś wyczyścić odmę tak jak Ci mówiłem?



Awatar użytkownika
KanedA
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 687
Rejestracja: śr lip 09, 2008 12:13
Lokalizacja: RadzionkóVW
Kontakt:

Post autor: KanedA » pn mar 16, 2009 11:16

jste79 pisze:to co mam wtedy z ta turbina
Wtedy turbo do regeneracji, ewentualnie inne turbo trzeba będzie założyć...

Pozdro,
Ostatnio zmieniony pn mar 16, 2009 11:17 przez KanedA, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Audi A4 B9 CMYC - Daily drive
MK3 Variant ARL++ Daily Drive 23XKM4XXNm - był...
MK3 VR6 ABV Syncro US - był... ale już nie ma...

Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska #411

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14207
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn mar 16, 2009 13:43

arwam pisze:Michaś_1977, Próbowałeś wyczyścić odmę tak jak Ci mówiłem?
Tak,ale nic nie pomogło...



dudi_silesia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt sty 30, 2009 22:12
Lokalizacja: SD
Kontakt:

Post autor: dudi_silesia » śr mar 18, 2009 15:25

KanedA pisze:
jste79 pisze:to co mam wtedy z ta turbina
Wtedy turbo do regeneracji, ewentualnie inne turbo trzeba będzie założyć...

Pozdro,
Nie do końca... Znajomy spec zburzył u mnie podobną teorie gdy martwiłem się o stan swojego turbo.
"Jak wylejesz z intercoolera 50'kę oleju raz na rok, a w przewodach znajdziesz ślady po parach oleju to się nie przejmuj bo żadna turbina nie jest do końca szczelna. Zaczniesz sie martwić gdy zacznie nadmiernie świszczeć"
Odtłuść przewód, załóż, zaciśnij opaske i nie pękaj ;)

Dodam, że pojechałem specjalnie na pomiar ciśnienia do innego znajomka i stwierdził, że turbo pięknie dmucha i jedynie przepływomierz może być do wymiany w najbliższym czasie...
Ostatnio zmieniony śr mar 18, 2009 15:27 przez dudi_silesia, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » śr mar 18, 2009 19:49

Spoko, bez paniki...

Swoją drogą, wysunięta rura z ICka to nieźle musiał kopcić???? Chyba, że była minimalnie wysunięta i nastąpił delikatny spadek ciśnienia.....

A wracając do ubytku oleju. Na razie nie ma powodu do paniki. Jeżeli rura była wysunięta to był spadek ciśnienia w dolocie. Turbina kręciła jak głupia, a że nie jest nowa to puszczała wtedy więcej oleju....

Sprawdź ilość ubytku po uszczelnieniu dolotu. Jak będzie nadal źle (tzn. dużo ubędzie na bagnecie - jeżeli Tobie w ogóle ubywa dość dużo oleju, bo tego nie napisałeś).

A jak nie ubywa oleju a chodzi Ci tylko o te ślady oleju to nie powód do zmartwienia. Olej przez odmę może się dostawać, a jak masz np. bardzo brudny filtr powietrza to może wręcz "wsysać" olej przez odmę do dolotu....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 217 gości