jakie objawy padnietych koncowek drązkow kierowniczych ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

jakie objawy padnietych koncowek drązkow kierowniczych ?

Post autor: falla_x » sob mar 14, 2009 22:12

witam powiedzcie mi jakie sa objawy padnietych drazkow kierowniczych?? czy wydobywa sie jakies pukanie ? czym jeszcze sie to objawia ? drzy kierownica ?

chcial bym sie dowiedziec trudno sie wymienia tuleje metalowo gumowe wahacza ? trzeba wyjmowac caly wahacz ? ciezko sie te tuleje nabija ? sa na allegro takie zestawy http://allegro.pl/item574006575_tuleje_ ... b_c79.html moze by odrazu kompleskowo wymienic wszystko ? samamu da sie to zrobic w garazu ?

czym sie objawia padniety lacznik stabilizatora ?

bede wdzieczny za wszelka pomoc :pub:


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob mar 14, 2009 22:21

Ad1. Tak jak kolega napisał, drży kierownica(ale to może być objaw innych usterek też) stuka. Wahacz trzeba wyjmować , tuleje najlepiej się wciska prasą- ale jak znam życie to koledzy mają jakieś garażowe metody też :chytry: - Najlepiej wymieniać wszystkie tuleje, tak przynajmniej powinno się to robić :bajer:
Wszystko niemal da się samemu w garażu zrobić jak się ma sprzęt i wiedzę jak to zrobić :hmm:
Ad2. Stabilizator też stuka- wyrabiają się gumy na łączeniach :satan:
temat o montażu tulei wahacza:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=21836
Ostatnio zmieniony sob mar 14, 2009 22:30 przez italiano_83, łącznie zmieniany 2 razy.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » ndz mar 15, 2009 00:17

Będziesz wyczuwać drżenie na nierównościach. Szczególnie pzred skrzyżowaniami gdzie są wgłębienia od kół w asfalcie. Do wymiany tulei wahacza met-gum trzeba zdjąć cały wahacz a potem ustawić geometrię auta. :bigok:


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » ndz mar 15, 2009 11:38

lasot pisze:Będziesz wyczuwać drżenie na nierównościach. Szczególnie pzred skrzyżowaniami gdzie są wgłębienia od kół w asfalcie. Do wymiany tulei wahacza met-gum trzeba zdjąć cały wahacz a potem ustawić geometrię auta. :bigok:
przy wymianie tulei wachacza trzeba geometrie robić?? coś mi się wydaje, że to niekonieczne


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 15, 2009 12:31

Na pionowej tulei wahacza są kreski lub nawet strzałki,które trzeba ustawić do kierunku jazdy.
Ktoś kto nie jest w temacie zakłada "na pałę",a później się dziwi,że musi je wymieniać 2-3 razy w roku.Śruby dokręca się na opuszczonym samochodzie (musi stać na kołach)
Jeżeli chodzi o geometrię to na pewno nie zaszkodzi,bo jak wcześniej była robiona na lekko wyhuśtanych tulejach,to teraz na pewno się zmieni,ale nie wiele.



Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » ndz mar 15, 2009 18:23

przy wymianie tulei wachacza trzeba geometrie robić??
Trzeba. Teraz wóz jak nowy się prowadzi. :bigok:


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Awatar użytkownika
Maniek71
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 516
Rejestracja: pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Kontakt:

Post autor: Maniek71 » ndz mar 15, 2009 20:36

najlepiej wachacz zdjac wybic stare a nowe można założyc na duzym imadle i nasadce klucza o takiej srednicy tzn 30 w wzwyż ju ż nie pamiętam dokładnie ale taki sposób jest ok i później geometria


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2795486#2795486 Zapraszam do oceny

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 120 gości