turbina w AFN wyje niemiłosiernie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
turbina w AFN wyje niemiłosiernie
Witam
Grzebie przy aucie w poszukiwaniu "zdechłych koni", zaznacze ze logi są ok, wklejałem parokrotnie i nikt się do niczego nie przyczepił
Zakłądając że elektronika nie wykazauje niedomagań zaczęłem grzebać w częsci mechanicznej silnika mojego AFN. Na początek poszły wtryski - są ok ciśnienie otwarcia 190-195bar. Dalej obstawiłem zapchany katalizator, żeby to wykluczyć odkrciłem wydech od turbiny i się przejechałem. I tu zaczęły się dziwne rzeczy: otóż na wolnych obrotach słychać ze turbina się kręci niby ok, ale przy ok 2,5-3tys obr to WYJE jak diabli, nawet nie gwiżdże tylko prawie harczy. Zdjąłem rure od powietrza i się okazało że wirnik ma luz poprzeczny okolo 1-2mm, bardzo dobrze wyczuwalny, wzdłużny też ma ale bardzo mały, parwie niewyczuwalny. A dziwne jest to że ciśnienie wymagane przy logu dynamicznym jest osiągane. Jak tłumik jest założony wtedy wszystko jest wyciszone i nie słychać tego wycia. Czy tak "rozklekotana" turbina może być przyczyną braku paru koni? Nie mam już pojęcia sam, bo auto sie buja najwyżej 160km/h, a ciśnienie na turbinie niby ok. Co o tym myślicie, bo ja już chyba do końca zaraz zgłupiej, a przecież to AFN!!!
Grzebie przy aucie w poszukiwaniu "zdechłych koni", zaznacze ze logi są ok, wklejałem parokrotnie i nikt się do niczego nie przyczepił
Zakłądając że elektronika nie wykazauje niedomagań zaczęłem grzebać w częsci mechanicznej silnika mojego AFN. Na początek poszły wtryski - są ok ciśnienie otwarcia 190-195bar. Dalej obstawiłem zapchany katalizator, żeby to wykluczyć odkrciłem wydech od turbiny i się przejechałem. I tu zaczęły się dziwne rzeczy: otóż na wolnych obrotach słychać ze turbina się kręci niby ok, ale przy ok 2,5-3tys obr to WYJE jak diabli, nawet nie gwiżdże tylko prawie harczy. Zdjąłem rure od powietrza i się okazało że wirnik ma luz poprzeczny okolo 1-2mm, bardzo dobrze wyczuwalny, wzdłużny też ma ale bardzo mały, parwie niewyczuwalny. A dziwne jest to że ciśnienie wymagane przy logu dynamicznym jest osiągane. Jak tłumik jest założony wtedy wszystko jest wyciszone i nie słychać tego wycia. Czy tak "rozklekotana" turbina może być przyczyną braku paru koni? Nie mam już pojęcia sam, bo auto sie buja najwyżej 160km/h, a ciśnienie na turbinie niby ok. Co o tym myślicie, bo ja już chyba do końca zaraz zgłupiej, a przecież to AFN!!!
turba typu VNT po zdjęciu kolektora wydają takie dziwne dźwięki nawet jak przelot założysz
ja też z początku się wystraszyłem że z moją coś nie teges ale jak życie pokazało z nią było wszystko okey
ale jak u ciebie są luzy to radzę poszukać już innej bo jak mój przedmówca napisał skutki rozszczelnienia turbiny bywają tragiczne dla silnika
ja też z początku się wystraszyłem że z moją coś nie teges ale jak życie pokazało z nią było wszystko okey
ale jak u ciebie są luzy to radzę poszukać już innej bo jak mój przedmówca napisał skutki rozszczelnienia turbiny bywają tragiczne dla silnika
adasiek, Zobacz czy przepływka nie zaniża, sprawdź czy jest regulacja dynamiczna kąta wtrysku i dawkę paliwa na wolnych obrotach, wskazania czujników temperatury i ciśnienia atmosferycznego.
Turba nie ma co się czepiać jak dmucha tyle co ma być, a to że ma luzy to się nie przejmuj bo one wszystkie maja, aby olejem za bardzo nie pluła i nie wyła jak tramwaj.
Turbina ma wytwarzać wymagane ciśnienie i tyle
Turba nie ma co się czepiać jak dmucha tyle co ma być, a to że ma luzy to się nie przejmuj bo one wszystkie maja, aby olejem za bardzo nie pluła i nie wyła jak tramwaj.
Turbina ma wytwarzać wymagane ciśnienie i tyle
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Co do turbiny. Zdejmij dolny wąż od interkulera i zobacz czy jest tam olej.
Jeśli będzie go dużo to znaczy że turbina zaczyna już się kończyć i puszcza olej do dolotu -czas już pomalutku myśleć o wymianie, a jeśli będzie go tam troszeczke (a jest zawsze) to znaczy że wszystko jest OK.
Tak z własnego doświadczenia.
Jak kupiłem mojego XX jahre trzy lata temu (pierwsza czyność serwisowa to było czyszczenie kierownic turbo i wywalenie kata) to turbina również miała luz poprzeczny na wirniku ok 1 - 2 mm, ale sie tym nie przejmuje i przejechałem już od tego czasu 60 000 km. a ona nadal dmucha jak szalona.
Przy okazji każdej wymiany oleju zdejmuje dolny wąż od interkulera i sprawdzam czy nie gromadzi się tam olej. Za każdym razem jest tam troszkę oleju (bardzo minimalna ilość) ale wycieram to do sucha i śmigam dalej.
Taka kontrola co 10 000 km pozwala mieć pewność (wiadomo nie 100%) że turbinka jeszcze jest OK. i nie walnie olejem na bok.
Jeśli będzie go dużo to znaczy że turbina zaczyna już się kończyć i puszcza olej do dolotu -czas już pomalutku myśleć o wymianie, a jeśli będzie go tam troszeczke (a jest zawsze) to znaczy że wszystko jest OK.
Tak z własnego doświadczenia.
Jak kupiłem mojego XX jahre trzy lata temu (pierwsza czyność serwisowa to było czyszczenie kierownic turbo i wywalenie kata) to turbina również miała luz poprzeczny na wirniku ok 1 - 2 mm, ale sie tym nie przejmuje i przejechałem już od tego czasu 60 000 km. a ona nadal dmucha jak szalona.
Przy okazji każdej wymiany oleju zdejmuje dolny wąż od interkulera i sprawdzam czy nie gromadzi się tam olej. Za każdym razem jest tam troszkę oleju (bardzo minimalna ilość) ale wycieram to do sucha i śmigam dalej.
Taka kontrola co 10 000 km pozwala mieć pewność (wiadomo nie 100%) że turbinka jeszcze jest OK. i nie walnie olejem na bok.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
Logi ok, napisałem wcześniejZobacz czy przepływka nie zaniża, sprawdź czy jest regulacja dynamiczna kąta wtrysku i dawkę paliwa na wolnych obrotach, wskazania czujników temperatury i ciśnienia atmosferycznego.
Dawka 3,4-3,6 mg/R
Po 100k km było tam pół szklanki oleju, ostatnio znowu zdejmowałem wąż po 20k km skapło z 50ml, nie więcej.Zdejmij dolny wąż od interkulera i zobacz czy jest tam olej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości