Wysoka temperatura silnika??? co jest

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

buzok

Wysoka temperatura silnika??? co jest

Post autor: buzok » pt gru 23, 2005 22:45

Mam problem ostatnio mam bardzo wysoka temp. pracy silnika 90-100-110 jak jeżdze w trasie co sie dzieje!!! weze nie sa napuchniete itp. co to moze byc...prosze o podpowiec
dzieki z gory i czy mozna na tym jechac....

zauwazylem tez dziure w wezu odchodzacym od gaznika do pokrywy klawiatury co moze sie z tym dziac jak tak bedzie...
mam VW passata kombi 1,8 w GT



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt gru 23, 2005 23:00

Jeżeli chodzi o temperature to pewnie termostat zakończył swój żywot. Co do dziury w wężu to auto pewnie więcej pali i ma nierówne wolne obroty bo tą dziurą zasysa sobie lewe powietrze.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt gru 23, 2005 23:38

myślę tak jak taz że w pierwszej kolejności termostat do wymiany - prawdopodobnie do końca sie nie otwiera


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob gru 24, 2005 07:36

taz pisze:Jeżeli chodzi o temperature to pewnie termostat zakończył swój żywot
Bardzo prawdopodobne ( jakieś 99%), ale możliwa jest też awaria czujnika. Wymieniłem u siebie czujnik - i............na wskaźnieku jest ok. 100st., dokładnie niw wiem bo cyferek nie ma, ale wskazówka jest blisko ostatniej kreski.Ale nic się nie gotuje, dalej też nie idzie.Czujnik pewnie jakis do ...wiesz do czego



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Koledzy ......

Post autor: Razal » sob gru 24, 2005 10:33

proponuję jeszcze sprawdzić czujnik załączenia wentylatora na chłodnicy !!

Czujnik jest umiejscowiony w dolnej części chłodnicy na przeciw skrzyni biegów ....

Jak miałem kiedyś MkII miałem ten sam problem (temperatura dochodziła do trzeciej kreski 3/4 pola i chociaż nigdy nie udało mi się go zagotować to była stanowczo za wysoka!!)....

Różne rzeczy wymieniałem poczynając od termostatu skończywszy na czujniku który przekazuje temp. na zegary :hmm: - Wszystko na NIC !!

Wydawało się, że z wentylatorem jest wszystko OK, ale było tak tylko w 50% bo nie załączał się drugi bieg wentylatora i wtedy wskazówa przekraczała zanacznie połowę zakresu wskaźnika :hmm: ...

Wyeliminowałem tą usterkę w 5 minut zakładając nowy czujnik (2 pozimowej pracy wentylatora) na nowy i odrazu było wszystko OK - temperatura pokazywała w okolicy połowy pola wskaźnika :bigok:

Oczywiście mogą być też inne przyczyny.... Jednak warto spróbować z tym czujnikiem... ja osobiście w tym przypadku na termostat bym nie stawiał (prędzej wtedy gdy jest ciężko zagrzać samochód :hmm: )

Pozdroooooo....


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » sob gru 24, 2005 10:47

a jak sie wymienia ten czujnik to sie spuszcza plyn chlodzacy?



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re... czujnik

Post autor: Razal » sob gru 24, 2005 10:58

Kapibara pisze:a jak sie wymienia ten czujnik to sie spuszcza plyn chlodzacy?
Nie ma takiej konieczności - wystarczy wyciągnąć wtyczkę, podstawić jakąś miskę pod ten czujnik (mieć przygotowany nowy + klucz podajże 17-19 oczkowa np.) szybko wykręcić stary, żeby jak najmniej cieczy wypłyneło i wkręcać nowy ( na początek wprowadź go ręcznie w gwint, a potem noramlnie kluczem i po kłopocie - ubytek płynu trzeba uzupełnić -włożyć wtyczkę i po robocie) :bigok:

Uważaj żeby nie był zagorący płyn ja będziesz spuszczał ( a najlepiej na zimnym) co byś sobie rączek nie oparzył :hehe:

pozdroooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » sob gru 24, 2005 11:49

Razal pisze:Uważaj żeby nie był zagorący płyn ja będziesz spuszczał ( a najlepiej na zimnym) co byś sobie rączek nie oparzył

oj dziekuje ze sie tak martwisz ehehe dzieki za info



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » sob gru 24, 2005 11:54

Kapibara pisze:
Razal pisze:Uważaj żeby nie był zagorący płyn ja będziesz spuszczał ( a najlepiej na zimnym) co byś sobie rączek nie oparzył

oj dziekuje ze sie tak martwisz ehehe dzieki za info
NO PROBLEM :bigok: :rotfl:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » sob gru 24, 2005 13:16

Witam !!!
Przykleje sie to tego tematu... Bo mam ten sam problem tylko za ja mam Golfa 2 GTD
1,6. I kurde czasem jak juz widze ze mu jest Cieplo :) to daje ogrzewanie na max i sie gotuje ale temperatura silnika spada. Myslisz ze to ten czujnik ??


Pozdrawiam MiChI



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » sob gru 24, 2005 16:04

michi pisze:Witam !!!
Przykleje sie to tego tematu... Bo mam ten sam problem tylko za ja mam Golfa 2 GTD
1,6. I kurde czasem jak juz widze ze mu jest Cieplo :) to daje ogrzewanie na max i sie gotuje ale temperatura silnika spada. Myslisz ze to ten czujnik ??


Pozdrawiam MiChI
Odbierasz poprostu ciepło silnika do wnętrza samochodu i temperatura spada - ale to jest coś na zasadzie "Jak się dziecko źle uczy to cza mu kupić inny tornister ;)"

Czujnik włączenia wentylatora jest tu oczywiście jedną z możliwych opcji, jednak trudno na odległość to potwierdzić, równie dobrze może być coś innego (począwszy od bezpiecznika - skończywszy na zużytej pompie wody)

Warto napewno sprawdzić ten czujnik :hmm:

pozdroooo....


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » ndz gru 25, 2005 14:10

ok kupuje go za raz i wymieniem i powiem co jest czy pomogło czy nie
THX i do usłyczenia w tym temacie nie bawem hehe :)

Pozdrawiam MiChI



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 117 gości