Diesel - licznik ibiza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Diesel - licznik ibiza

Post autor: dzikusek99 » pt gru 23, 2005 15:41

Witam. Niedawno zakupilem po kozystnej cenie licznik od Ibizy. Koles twierdzil ze od diesla ale okazuje sie ze od TDI ( w ibizie to nazywa sie chyba SDi)> problem polega na tym ze wariuje obrotomierz. Pozostale funkcje licznika wydaja sie byc sprawne. Wrocmy do obrotomierza. W momencie uruchomienia silnika obroty wariuja i wedruja po za skale. Wedlug obrotomierza elektronicznego jest 7830 obr/min - czyli o jakies 7000 obr za duzo> mam pytanie czy odwolywac sie u goscia z allegro (aby odzyskac kase) czy jest to ktos w stanie zrobic aby wskazywal poprawnie ( mam na mysli jakiegos elektornika najlepiej z W-wy). A moze domowym sposobem jestem w stanie pozbyc sie tego problemu. Pozdrawiam i licze na wasza madrosc



djset

Post autor: djset » pt gru 23, 2005 17:35

pewnie nie bedą pasowac te liczniki ;/
ale niech sie ktos wypowie jeszcze...
aha, wlacz sobie cyfrowy obrotomierz i sprawdz jaki obroty pokazuje



Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dzikusek99 » pt gru 23, 2005 23:13

Czyli pupa , nie dobrze bo bardzo fajny ten licznik :(



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » pt gru 23, 2005 23:55

To zalezy...trzeba by bylo dokladnie zobaczyc na jakiej podstawie zliczaja liczniki...o ile dobrze kojarze w TD nie ma impulsow tylko jest napiecie z alternatora...jezeli w TDi sa impulsy to nic sie nie zrobi (niby tez mozna- przetwornik napiecie-> czestotliwosc ale to kupa zabawy)...jezeli napiecie to mozna przeskalowac zakladajac kilka rezystorow...

Jezeli wskazuje maksa...to przeczuwam jednak ze w TDi liczone sa impulsy i jak dostaje stale napiecie to czuje sie jakby dostawal sygnal z bardzo wysoka czestotliwoscia i dlatego glupieje...

Jak chcesz moge poszukac i znalezc schemat takiego przetwornika...nie powinno to byc drogie ale trzeba bedzie sie troche pobawic...

Jest jeszcze jedno wyjscie- wymyslec sposob na zliczanie obrotow silnika...z tym ze w TD nie ma zadnej elektroniki i sposob z nawijaniem cewki dookola przewodow zaplonowych odpada...



djset

Post autor: djset » sob gru 24, 2005 01:41

dukem pisze:dostaje stale napiecie to czuje sie jakby dostawal sygnal z bardzo wysoka czestotliwoscia i dlatego glupieje
napiecie stale to napiecie o czestotliwosci 0Hz ;) czyli tak jakby nie dostawal impulsow wogole... ;)
a wskazanie na max to wynika z potencjału (wartosci napiecia) i moze sie cos spalic...
mysle ze przez rezystor to chyba takze nic nie da :(



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » sob gru 24, 2005 02:35

Nie koniecznie...zalezy od rodzaju zliczania...w zaleznosci co liczy- impulsy, zbocza dodatnie czy ujemne...moze roznie reagowac na stale napiecie...moze elektronika glupiec bo jako 0Hz przyjmuje napiecie rowne 0 czyli potencjal masy...a jezeli ma napiecie stale to wchodzi w stan ktory nie powinien nigdy nastapic...i wydaje mu sie ze poprostu nienadaza zliczac...

Jezeli tam jeszcze dodatkowo jest obrotomierz cyfrowy to napewno nie jest zalezeny od napiecia tylko wlasnie od czestotliwosci...

Jezeli byloby napieciowe to dobierajac dzielnik napiecia mozna dowolnie wyskalowac taki licznik (np jezeli maksem jest 12V a ma byc 6V to wstawiasz szeregowo dwa jednakowe rezystory i licznik wpinasz na pomiar napiecia na jednym z nich itd.) bez ryzyka spalenia...ale tutaj raczej nie bedzie to takie proste i faktycznie wskazanie na maksa napewno nie jest zdrowe dla ukladu...



djset

Post autor: djset » sob gru 24, 2005 11:58

dukem pisze:faktycznie wskazanie na maksa napewno nie jest zdrowe dla ukladu...
tak! i to wlasnie moze uszkodzic licznik, wiec moze lepiej nie kombinowac i kupic odpowiedni...



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » sob gru 24, 2005 12:38

Nie zawsze jest taka mozliwosc...ja stawiam ze tam siedzi mikroprocesor (chociazby ze wzgledu na cyfrowy obrotomierz)...trzeba by tylko znalezc kawalek dokumentacji i do momentu w chwili nie przekroczy sie znamionowego napiecia sygnalu to wszystko bedzie w porzadku...

Z tym ze tuatj raczej sie przekracza bo z alternatora leci do 15V a elektronika z reguly jest 5 voltowa...

Bez opisu sie nic z tym nie zrobi...a szkoda zepsuc...



Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dzikusek99 » sob gru 24, 2005 21:11

trovhe sie gubie w tym co mowicie. Na elektronicznym wyswietlaczu po odpaleniu silnika wyswietla mi 7830 obr/min. Jak przygazuje to skacze na 9999 obr/min. Na obrotomierzu analogowym wskazowka wychylona na maxa i ani drgnie. Czy te informacje cos pomoga??



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » sob gru 24, 2005 22:26

Rosnie mowisz?

Hmm...to moze byc sprawa tylko przeskalowania napiecia...np z 12V na 5V...ze analog sie nie wychyla to norma bo nie ma juz gdzie sie wychylic...ale jezeli cyfrowy rosnie to znaczy ze rodzaj sygnalow pasuje i tylko voltarz za duzy...

Hm mozna by bylo np zlokalizowac przewod idacy do obrotomierza i sprobowac podlaczyc baterie o okreslonym napieciu...jezeli da mniejsze wychylenie to znaczy ze wystarczy obnizyc napiecie i bedzie ok...najlepiej by bylo podpiac do zegarow najpierw zasilacz regulowany a potem ewentualnie generator...to by dalo pewnosc co do rodzaju sygnalow...ale wg mnie to da sie zrobic...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości