Dźwięk wydechu.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » śr mar 11, 2009 22:43

Ok więc zabiegi dodające rasowości brzmienia:

1. stożek, ogólnie
2. katalizator out, tłumik środkowy out
3. tłumik końcowy przelot

Pytanie.. czy to nie będzie wieśniacko głośne wszystko..?


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » śr mar 11, 2009 22:43

ale zobacz co się wtedy dzieje po za autem jak np ktoś inny startuje twoim autem na maxa

[ Dodano: 11 Mar 2009 21:46 ]
D1_PITER pisze:Ok więc zabiegi dodające rasowości brzmienia:

1. stożek, ogólnie
2. katalizator out, tłumik środkowy out
3. tłumik końcowy przelot

Pytanie.. czy to nie będzie wieśniacko głośne wszystko..?
mała poprawka ostatni tłumik pozbawiasz tylko przegród
jeśli będziesz jechał w sposób cywilizowany to nie będzie głośno co innego jak wdepniesz do końca



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » śr mar 11, 2009 23:02

Ale nie chce, żeby było mnie słychać zanim widać. O taka zasada.. nawet jak bym deptał. Dlatego VR jest piękny pod tym względem, bo jak się depnie to słychać, że to nie przelewki i jest WRRRRR ale nie ma wiochy w tym ani trochę. Boję się, że tak mocno przelotowy układ jaki proponujesz będzie właśnie wioską, zajeżdżał.. Dla mnie VR6 wzorem :bigok:


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » śr mar 11, 2009 23:43

D1_PITER pisze:Ale nie chce, żeby było mnie słychać zanim widać. O taka zasada.. nawet jak bym deptał. Dlatego VR jest piękny pod tym względem, bo jak się depnie to słychać, że to nie przelewki i jest WRRRRR ale nie ma wiochy w tym ani trochę. Boję się, że tak mocno przelotowy układ jaki proponujesz będzie właśnie wioską, zajeżdżał.. Dla mnie VR6 wzorem :bigok:
taki mod nie jest typu wieśtuning.pl tylko brzmi to jak cztero cylindrowa rzędówka na 6500rpm i nie mówię ile lepiej auto jedzie ale nie jest to też jakiś super grzmot



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » czw mar 12, 2009 16:47

Wiadomo Vr rządzi, ale pomruk filtra w puszce jest dla mnie wystarczający... :bigok:
Tak to wygląda
niestety film nie oddaje pełnego efektu :crazy:
A co do przelotu, to przez tydzień jeździłem (środkowy przelot i końcowy przelot). Fajnie ryczało, ale dla mnie za głośno :helm:



arwam

Post autor: arwam » czw mar 12, 2009 23:44

GarageBoy pisze:A co do przelotu, to przez tydzień jeździłem (środkowy przelot i końcowy przelot). Fajnie ryczało, ale dla mnie za głośno
masz silnik benzynowy i w dodatku wolnossący.
To całkowicie inna sprawa bo w TD turbina ma zwężkę w częsci gorącej i dzięki niej jest głośno tylko wtedy gdy jedziesz z maksymalnym obciążeniem



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » pt mar 13, 2009 20:47

arwam, ja od począdku mówiłem, że chodzi mi o benzynkę :bigok:



arwam

Post autor: arwam » sob mar 14, 2009 00:05

GarageBoy,

no to już ciągnij podwójny wydech od głowicy po sam tył nie zapomnij wyprowadzić je z dala od siebie naj lepiej po obydwóch stronach tyłu



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » sob mar 14, 2009 02:13

arwam, które cylindry parować do jednej rurki? środkowe razem i te zewnętrzne też do jednej (drugiej)?

Jakie średnice rur? Takie, żeby pich przekrój poprzeczny był o połowę mniejszy? Czy to może nie ma znaczenia?

I dlaczego po obydwu stronach? Kryje się za tym coś więcej niż względy estetyczne?


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » sob mar 14, 2009 09:39

D1_PITER pisze:arwam, które cylindry parować do jednej rurki? środkowe razem i te zewnętrzne też do jednej (drugiej)?

Jakie średnice rur? Takie, żeby pich przekrój poprzeczny był o połowę mniejszy? Czy to może nie ma znaczenia?

I dlaczego po obydwu stronach? Kryje się za tym coś więcej niż względy estetyczne?
1i4 oraz 2i3

odległość ma wbrew pozorom spore znaczenie nie mówię o walorach estetycznych
Ostatnio zmieniony sob mar 14, 2009 10:21 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » śr mar 25, 2009 23:50

arwam, mam pytanko. Widzę, że się dobrze na tym znasz. Zakupiłem golfa 1,6PN. I będę teraz robił wydech nowy. Powiedz mi jakiej średnicy dać rurę wydechową? Chcę wywalić katalizator i tłumik środkowy, zostanie jedynie końcowy. Może dać większą średnicę rury wydechowej niż seryjnie to dźwięk się poprawi? I jaki dać tłumik końcowy? Może od 1,8? Wszystko ma na celu uzyskanie dźwięku rasowego ale bez wiochy.


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » czw mar 26, 2009 09:07

D1_PITER pisze:arwam, mam pytanko. Widzę, że się dobrze na tym znasz. Zakupiłem golfa 1,6PN. I będę teraz robił wydech nowy. Powiedz mi jakiej średnicy dać rurę wydechową? Chcę wywalić katalizator i tłumik środkowy, zostanie jedynie końcowy. Może dać większą średnicę rury wydechowej niż seryjnie to dźwięk się poprawi? I jaki dać tłumik końcowy? Może od 1,8? Wszystko ma na celu uzyskanie dźwięku rasowego ale bez wiochy.
na początku przy samych cylindrach daj taką średincę lub troszkę większą jak ma kolektor wydechowy wewnątrz poszczególnych przewodów.
możesz dać przelot i tylko na końcu zastosować puszkę rezonansową co pozwoli CXi wyciszyć pracę silnika przy małych wysileniach ale ważne żeby byl przelot bo nie będzie go dławić



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » ndz mar 29, 2009 20:16

Kolektor wydechowy postanowiłem zostawić w spokoju. Chcę zrobić nową rurę od kolektora do tłumika końcowego. Jakiej średnicy ma to być rura? Taka jak jest seryjnie? Czy wstawienie rury o większej średnicy obniży moc?


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pn mar 30, 2009 08:47

D1_PITER pisze:Kolektor wydechowy postanowiłem zostawić w spokoju. Chcę zrobić nową rurę od kolektora do tłumika końcowego. Jakiej średnicy ma to być rura? Taka jak jest seryjnie? Czy wstawienie rury o większej średnicy obniży moc?
a jaki masz kolektor wydechowy?
wrzuć foto ale jeśli krótki to jak dasz większą średnicę to wtedy może Ci spaść moment obrotowy ale moc powinna coś podskoczyć ale będą to przyrosty symboliczne



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 352 gości