glupie pytanie o kolizyjne silniki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

glupie pytanie o kolizyjne silniki

Post autor: DmX_81 » pt gru 23, 2005 18:00

co znaczy ze silnik jest kolizyjny i po co mi wiedziec czy moj jest czy nie?? a drugie glupie pytanie... jesli kolizyjny znaczy cos zlego.. to po co robia kolizyjne :okej:


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » pt gru 23, 2005 18:04

Jak byś użył magicznej funkcji "szukaj" to nie musiałbyś czekać teraz na odpowiedz a i forumowiczom byś oszczedził czasu na temat który już był maglowany.... duzo maglowany... naprawdę dużo....

Kolizyjny to znaczy, że jak ci strzeli pasek rozrządu to zawory się spotkają z tłokami i ci głowica silnika wyskoczy na maskę (to tak w drastycznym opisie :hmm: ). W każdym razie czeka cie wtedy kosztowny remont silnika.

Bezkolizyjny... no to juz się domysl...


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt gru 23, 2005 21:30

w zasadzie wszystko napisał Marihuana Man, można tylko innymi słowami że konstrukcyjnie tłok w GMP (górne martwe położenie) zachodzi na otwarty zawór, a konsekwencjie to bardzo różne ale.... same tragiczne


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt gru 23, 2005 23:13

Na szczęście twój silnik jest bezkolizyjny.



Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » sob gru 24, 2005 01:02

Na szczęście twój silnik jest bezkolizyjny.
Tylko że AUTODATA mówi, że się mylisz [-(
Obrazek


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » sob gru 24, 2005 01:04

to po co robia kolizyjne:P czemu wszystkie nie moga byc niekolizyjne.. lub bezkolizyjne :food: :food: a moze macie gdzies linka zeby zoabczyc jak to dokladnie dziala... jak tam pasek rozrzadu tym wszystkim rzadzi, ze jego przeskoczenie takie ma tragiczne skutki :panna: bo mechanik ze mnie zaden:) ale od czegos trzeba zaczac :satan:


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » sob gru 24, 2005 01:06

DmX_81 pisze:ze jego przeskoczenie takie ma tragiczne skutki panna
Nie przeskoczenie.... Ale zerwanie...


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob gru 24, 2005 01:11

To dlaczego w moich 1,5 JB i 1,8 GX nie stykają się tłoki z zaworami, a w tym silniku stykają się. Czyżby wszystko chodziło o np. 2mm (przykład). Wiem, że różnice są w średnicach zaworów, ale bez przesady, że aż tak się różnią.



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » sob gru 24, 2005 01:17

no to mam kolizyjny czy nie:P bo program pokazal co innego... czy wierzyc na slowo tam wyzej co napisane jest.... i kto wie jak przeczyscic gaznik hehe w innym poscie zapytalem:P ale nikt nie pomogl:( a mam problem...


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob gru 24, 2005 01:23

Gaźnik należy porozkręcać wymyś benzyną extrakcyjną i przedmuchać powietrzem sprężonym. Potem wszystko poskładać i wyregulować. No chyba, że będziesz wiedział jak wkręty regulacyjne były ustawione to bez regulacji się obejdzie.



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » sob gru 24, 2005 01:29

no nie bede wiedzial chyba... i nie bede umial nastawic, bo sie nie znam na tym:) wiec samemu sie nie brac za to?

[ Dodano: Sob Gru 24, 2005 00:31 ]
rozrusznika tez nie umiale zrobic.. ale mi wszystko wytlumaczyli.. gdzie co rozkrecic, co podlozyc... i jakos poszlo:]


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinM » sob gru 24, 2005 20:26

A 1,6 ABU w mk3 z '93 to jest kolizyjny czy bezkolizyjny?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz gru 25, 2005 15:01

MarcinM pisze:A 1,6 ABU w mk3 z '93 to jest kolizyjny czy bezkolizyjny?
koliyjny



tongpo22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob gru 31, 2005 11:04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tongpo22 » sob gru 31, 2005 11:29

ja tam mam ABU i narazie nienarzekam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 151 gości