Zbyt niska temperatura pracy silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zbyt niska temperatura pracy silnika
Witam,
To moj pierwszy post w dziale Technicznym, wiec pozwolicie, ze sie z Wami przywitam odpowiedno .
Do rzeczy.
Po raz pierwszy mam doczynienie zarowno z golfem jak i silnikiem diselowskim. Obawiam sie czy temperatura silnika nie jest zbyt niska.
Podczas 500km jazdy (parwie caly czas 100km/h) i temp otoczenia ok 0st, wskaznik temp silnika pokazywal caly czas ponizej 70st. W zasadzie w granicach 60-70. Zadne lampki dodatkowo nie migaly ani nic nie brzeczalo wiec :
Czy to jest normalne, czy trzeba sie tym martwic?
Srodek skali to 90.
Pozdrawiam
T.
To moj pierwszy post w dziale Technicznym, wiec pozwolicie, ze sie z Wami przywitam odpowiedno .
Do rzeczy.
Po raz pierwszy mam doczynienie zarowno z golfem jak i silnikiem diselowskim. Obawiam sie czy temperatura silnika nie jest zbyt niska.
Podczas 500km jazdy (parwie caly czas 100km/h) i temp otoczenia ok 0st, wskaznik temp silnika pokazywal caly czas ponizej 70st. W zasadzie w granicach 60-70. Zadne lampki dodatkowo nie migaly ani nic nie brzeczalo wiec :
Czy to jest normalne, czy trzeba sie tym martwic?
Srodek skali to 90.
Pozdrawiam
T.
Ostatnio zmieniony pt mar 02, 2007 13:39 przez Thor, łącznie zmieniany 1 raz.
- j_jasiu
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
- Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
- Kontakt:
Najprawdopodobniej termostat do wymiany bo walnięty. Wymień i zobacz czy się poprawiło, jak nie to być może masz problem z pompą wodną lub czujnik poziomu temp. jest walnięty. Zerknij na dzisiejszy Auto-Świat tam jest opis jakie są objawy przy padniętym termostacie.
Pozdrawiam
Jasiu II
Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
Jasiu II
Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
a moze jednak ok?
Rozmawialem ze znajoma wlasicielka Astry na Dieselu.
Okazuje sie, ze u niej od "nowosci" temperatura silnika nie osiaga polowy skali. Normalnie a szczegolnie w zimie trzyma sie na lewej stronie lub prawie wogole sie nie dzwiga.
Jedynie latem dochodzi w skali do 1/4 ale nigdy do polowy.
Moze wiec taki objaw jest calkowicie naturalny tylko ja lama nie wiem ze to normalne?
Pozdrawiam
T.
Okazuje sie, ze u niej od "nowosci" temperatura silnika nie osiaga polowy skali. Normalnie a szczegolnie w zimie trzyma sie na lewej stronie lub prawie wogole sie nie dzwiga.
Jedynie latem dochodzi w skali do 1/4 ale nigdy do polowy.
Moze wiec taki objaw jest calkowicie naturalny tylko ja lama nie wiem ze to normalne?
Pozdrawiam
T.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
osobiscie mialem podobny problem wskaznik pokazywal nie wiecej jak 70 stopni
wymienilem termostat i po wymianie wskaznik zatrzymuje sie dokladnie w 1/2 skali czyli 90 stopni
u kolegi bylo to samo po wymianie temp podniasla sie do 90 stopni wiec wymieniaj termostat koszt zaden ja dalem 35 zl a wymianilem sam potrzebny do tego jest kanal
wymienilem termostat i po wymianie wskaznik zatrzymuje sie dokladnie w 1/2 skali czyli 90 stopni
u kolegi bylo to samo po wymianie temp podniasla sie do 90 stopni wiec wymieniaj termostat koszt zaden ja dalem 35 zl a wymianilem sam potrzebny do tego jest kanal
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Re: REQ: Zbyt niska? Temperatura pracy silnika [mk3 1.9 TD]
Mialem to samo. Problemem byl termostat. Wymienilem na francuzki zamiennik (30zl) i jest cool. Stala 90C.Thor pisze:Obawiam sie czy temperatura silnika nie jest zbyt niska.
Podczas 500km jazdy (parwie caly czas 100km/h) i temp otoczenia ok 0st, wskaznik temp silnika pokazywal caly czas ponizej 70st. Czy to jest normalne, czy trzeba sie tym martwic?
Srodek skali to 90. Pozdrawiam
T.
Pozdro
Gitner
Ok... cel -> termostat. Wszystko jasne a teraz pytanie dodatkowe, czy musze natychniast to zrobic, czy moge jeszcze kilka dni pojezdzic bez obaw ze cos tam popsuje na maxa?BruceLee30 pisze:osobiscie mialem podobny problem wskaznik pokazywal nie wiecej jak 70 stopni
wymienilem termostat i po wymianie wskaznik zatrzymuje sie dokladnie w 1/2 skali czyli 90 stopni
u kolegi bylo to samo po wymianie temp podniasla sie do 90 stopni wiec wymieniaj termostat koszt zaden ja dalem 35 zl a wymianilem sam potrzebny do tego jest kanal
Pozdrowionka
T.
mam dokladnie taki sam objaw. juz kupilem termostat - ciezko to sie wymiania? bo nie mam pojecia od czego zaczac..BruceLee30 pisze:osobiscie mialem podobny problem wskaznik pokazywal nie wiecej jak 70 stopni
wymienilem termostat i po wymianie wskaznik zatrzymuje sie dokladnie w 1/2 skali czyli 90 stopni
u kolegi bylo to samo po wymianie temp podniasla sie do 90 stopni wiec wymieniaj termostat koszt zaden ja dalem 35 zl a wymianilem sam potrzebny do tego jest kanal
Moze jest na necie jakas instrukcja/etc? Moze byc w jez. ang.
THX
ja mam 70 stopni w benzynie i olewalem to do tej pory!
tez powinienem wymienic termostat? czy to jest wymiana nagla, czy moge sobie pojezdzic do nowego roku? (jest zimno, przeciez jakos super nie bedzie sie grzal, nie?)
chyba zaczne produkowac te termostaty - wszystkim sie psuja!
tez powinienem wymienic termostat? czy to jest wymiana nagla, czy moge sobie pojezdzic do nowego roku? (jest zimno, przeciez jakos super nie bedzie sie grzal, nie?)
chyba zaczne produkowac te termostaty - wszystkim sie psuja!
Just passing trough...
- j_jasiu
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
- Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
- Kontakt:
Uszkodzić to nic nie uszkodzisz jedynie będziesz miał niedogrzany silnik co będzie skutkowało większym zużyciem paliwa. U mnie 1.8 RP (benzyna i LPG) zużycie LPG wzrosło z 12 do 15 L/100 i było chłodnawo, dotego rozgrzewał się rano bardzo długo. Teraz po wymianie ciepełko mam już po 2-5 minutach, i spalanko wróciło do normy (czyli 11-12 L LPG)Thor pisze:Ok... cel -> termostat. Wszystko jasne a teraz pytanie dodatkowe, czy musze natychniast to zrobic, czy moge jeszcze kilka dni pojezdzic bez obaw ze cos tam popsuje na maxa?BruceLee30 pisze:osobiscie mialem podobny problem wskaznik pokazywal nie wiecej jak 70 stopni
wymienilem termostat i po wymianie wskaznik zatrzymuje sie dokladnie w 1/2 skali czyli 90 stopni
u kolegi bylo to samo po wymianie temp podniasla sie do 90 stopni wiec wymieniaj termostat koszt zaden ja dalem 35 zl a wymianilem sam potrzebny do tego jest kanal
Pozdrowionka
T.
Pozdrawiam
Jasiu II
Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
Jasiu II
Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
- j_jasiu
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
- Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
- Kontakt:
W pompie wodnej jest taki plastikowy króciec, odkręcasz, wylatuje termostat i płyn wsadzasz nowy + nową uszczeklę i zakręcasz i jeździsz z dobrym termostatem. Tak jest przynajmniej w MK II. Tylko trzeba podnieść autko na podnośniku aby się zabardzo nie namęczyć z leżeniem pod autkiem.spawmaker pisze:
mam dokladnie taki sam objaw. juz kupilem termostat - ciezko to sie wymiania? bo nie mam pojecia od czego zaczac..
Moze jest na necie jakas instrukcja/etc? Moze byc w jez. ang.
THX
Pozdrawiam
Jasiu II
Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
Jasiu II
Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
- j_jasiu
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
- Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
- Kontakt:
Będzie lepiej grzał bo będzie miał większą temp. A stać to ci się nic nie stanie poza tym że będzie silniczek niedogrzany i będzie więcej palił.jazel pisze:ja mam 70 stopni w benzynie i olewalem to do tej pory!
tez powinienem wymienic termostat? czy to jest wymiana nagla, czy moge sobie pojezdzic do nowego roku? (jest zimno, przeciez jakos super nie bedzie sie grzal, nie?)
chyba zaczne produkowac te termostaty - wszystkim sie psuja!
Pozdrawiam
Jasiu II
Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
Jasiu II
Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 234 gości