Wysoka temperatura silnika??? co jest
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wysoka temperatura silnika??? co jest
Mam problem ostatnio mam bardzo wysoka temp. pracy silnika 90-100-110 jak jeżdze w trasie co sie dzieje!!! weze nie sa napuchniete itp. co to moze byc...prosze o podpowiec
dzieki z gory i czy mozna na tym jechac....
zauwazylem tez dziure w wezu odchodzacym od gaznika do pokrywy klawiatury co moze sie z tym dziac jak tak bedzie...
mam VW passata kombi 1,8 w GT
dzieki z gory i czy mozna na tym jechac....
zauwazylem tez dziure w wezu odchodzacym od gaznika do pokrywy klawiatury co moze sie z tym dziac jak tak bedzie...
mam VW passata kombi 1,8 w GT
Bardzo prawdopodobne ( jakieś 99%), ale możliwa jest też awaria czujnika. Wymieniłem u siebie czujnik - i............na wskaźnieku jest ok. 100st., dokładnie niw wiem bo cyferek nie ma, ale wskazówka jest blisko ostatniej kreski.Ale nic się nie gotuje, dalej też nie idzie.Czujnik pewnie jakis do ...wiesz do czegotaz pisze:Jeżeli chodzi o temperature to pewnie termostat zakończył swój żywot
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Koledzy ......
proponuję jeszcze sprawdzić czujnik załączenia wentylatora na chłodnicy !!
Czujnik jest umiejscowiony w dolnej części chłodnicy na przeciw skrzyni biegów ....
Jak miałem kiedyś MkII miałem ten sam problem (temperatura dochodziła do trzeciej kreski 3/4 pola i chociaż nigdy nie udało mi się go zagotować to była stanowczo za wysoka!!)....
Różne rzeczy wymieniałem poczynając od termostatu skończywszy na czujniku który przekazuje temp. na zegary
- Wszystko na NIC !!
Wydawało się, że z wentylatorem jest wszystko OK, ale było tak tylko w 50% bo nie załączał się drugi bieg wentylatora i wtedy wskazówa przekraczała zanacznie połowę zakresu wskaźnika
...
Wyeliminowałem tą usterkę w 5 minut zakładając nowy czujnik (2 pozimowej pracy wentylatora) na nowy i odrazu było wszystko OK - temperatura pokazywała w okolicy połowy pola wskaźnika
Oczywiście mogą być też inne przyczyny.... Jednak warto spróbować z tym czujnikiem... ja osobiście w tym przypadku na termostat bym nie stawiał (prędzej wtedy gdy jest ciężko zagrzać samochód
)
Pozdroooooo....
Czujnik jest umiejscowiony w dolnej części chłodnicy na przeciw skrzyni biegów ....
Jak miałem kiedyś MkII miałem ten sam problem (temperatura dochodziła do trzeciej kreski 3/4 pola i chociaż nigdy nie udało mi się go zagotować to była stanowczo za wysoka!!)....
Różne rzeczy wymieniałem poczynając od termostatu skończywszy na czujniku który przekazuje temp. na zegary

Wydawało się, że z wentylatorem jest wszystko OK, ale było tak tylko w 50% bo nie załączał się drugi bieg wentylatora i wtedy wskazówa przekraczała zanacznie połowę zakresu wskaźnika

Wyeliminowałem tą usterkę w 5 minut zakładając nowy czujnik (2 pozimowej pracy wentylatora) na nowy i odrazu było wszystko OK - temperatura pokazywała w okolicy połowy pola wskaźnika

Oczywiście mogą być też inne przyczyny.... Jednak warto spróbować z tym czujnikiem... ja osobiście w tym przypadku na termostat bym nie stawiał (prędzej wtedy gdy jest ciężko zagrzać samochód

Pozdroooooo....
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re... czujnik
Nie ma takiej konieczności - wystarczy wyciągnąć wtyczkę, podstawić jakąś miskę pod ten czujnik (mieć przygotowany nowy + klucz podajże 17-19 oczkowa np.) szybko wykręcić stary, żeby jak najmniej cieczy wypłyneło i wkręcać nowy ( na początek wprowadź go ręcznie w gwint, a potem noramlnie kluczem i po kłopocie - ubytek płynu trzeba uzupełnić -włożyć wtyczkę i po robocie)Kapibara pisze:a jak sie wymienia ten czujnik to sie spuszcza plyn chlodzacy?

Uważaj żeby nie był zagorący płyn ja będziesz spuszczał ( a najlepiej na zimnym) co byś sobie rączek nie oparzył

pozdroooo

Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
NO PROBLEMKapibara pisze:Razal pisze:Uważaj żeby nie był zagorący płyn ja będziesz spuszczał ( a najlepiej na zimnym) co byś sobie rączek nie oparzył
oj dziekuje ze sie tak martwisz ehehe dzieki za info


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Odbierasz poprostu ciepło silnika do wnętrza samochodu i temperatura spada - ale to jest coś na zasadzie "Jak się dziecko źle uczy to cza mu kupić inny tornistermichi pisze:Witam !!!
Przykleje sie to tego tematu... Bo mam ten sam problem tylko za ja mam Golfa 2 GTD
1,6. I kurde czasem jak juz widze ze mu jest Cieploto daje ogrzewanie na max i sie gotuje ale temperatura silnika spada. Myslisz ze to ten czujnik ??
Pozdrawiam MiChI

Czujnik włączenia wentylatora jest tu oczywiście jedną z możliwych opcji, jednak trudno na odległość to potwierdzić, równie dobrze może być coś innego (począwszy od bezpiecznika - skończywszy na zużytej pompie wody)
Warto napewno sprawdzić ten czujnik

pozdroooo....
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości