Dźwięk wydechu.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt mar 10, 2009 22:04

arwam pisze:baran wnosi i to sporo do zmian ciśnienia w kolektorze wydechowym
a widzisz podobieństwo w tym co napisałem
CSR_GTI pisze:średnica rur wprowadza zmiany
:bigok:

kolektora 4w2w1 ani 4w1 bym nie nazwał baranem... baran to typ bardziej zaginanego - wtedy gazy zupełnie inaczej przepływają :bigok: Zaokrąglenia w kolektorze przyspieszają przepływ gazów


18K4F inside... RWD car :)

arwam

Post autor: arwam » wt mar 10, 2009 22:14

inaczej brzmi kolektor 4w1 a już kompletnie inaczej 4w2w1 i nie tylko średnica ma znaczenie ale też długość poszczególnych przewodów i pojemność takiego kolektora



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt mar 10, 2009 22:21

arwam pisze:inaczej brzmi kolektor 4w1 a już kompletnie inaczej 4w2w1
masz racje różni się...


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt mar 10, 2009 22:24

inaczej.. inaczej.. ale JAK?


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » wt mar 10, 2009 22:35

D1_PITER pisze:inaczej.. inaczej.. ale JAK?
jak nie usłyszysz to się nie dowiesz ale naj większa słyszalna róznica jest w wysokich obrotach rzędu 5000rpm



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt mar 10, 2009 22:40

A ten taki dźwięk co ma VR6 taki "rrrrrrr" to z czego się bierze? Na takim czymś mi zależy..


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » śr mar 11, 2009 09:25

D1_PITER pisze:A ten taki dźwięk co ma VR6 taki "rrrrrrr" to z czego się bierze? Na takim czymś mi zależy..
tego raczej nie uzyskasz choć mogę się mylić bo ten dźwięk jest spowodowany tym że suwy pracy w tym silniku są co 120* obrotu wału korbowego
możesz tylko spróbować pociagnąć dwa osobne przewody z dwóch cylindrów osobno ale to wiąże się z układem biturbo



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » śr mar 11, 2009 09:58

a czy nawiercenie końcówek wydechu da jakikolwiek efekt?
i potem nałożyć na to ozdobne koncówki o wiekszej średnicy niż te oryginalne nawiercone :?:


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » śr mar 11, 2009 13:09

Quatro7 pisze:a czy nawiercenie końcówek wydechu da jakikolwiek efekt?
i potem nałożyć na to ozdobne koncówki o wiekszej średnicy niż te oryginalne nawiercone :?:
możesz spróbować ale nie sądzę żeby to jakiś efekt dało.
Ja polecam inny mod:
wyciąć nawet spawarką przegrody w tłumiku tak aby było widać na przelot nie ruszając całej reszty wtedy na wysokich obrotach na zewnątrz jest dźwięk podobny do tedo jaki daje strumienica ale w przeciwieństwie do niej nie uszkadza turbiny bo jest od niej oddalony i we wcześniejszych częściach układu wydechowego nie masz tych rezonansów
bo powstają one dopiero na końcowym odcinku wydechu i nie zwiększa się głośność w aucie



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » śr mar 11, 2009 14:51

arwam pisze:tego raczej nie uzyskasz choć mogę się mylić bo ten dźwięk jest spowodowany tym że suwy pracy w tym silniku są co 120* obrotu wału korbowego
A w rzędowej czwórce jak jest? Co ile stopni?

A czy jak by były dwa osobne układy wydechowe dla każdej pary cylindrów to jak by to chodziło? Dwururka od kolektora aż do końca..

Moim zdaniem fajny rasowy dźwięk daje wycięcie katalizatora oraz tłumika środkowego. Tłumik końcowy zostawić seryjny. Słyszałem, że wtedy końcowy się bardziej męczy, ale dźwięk jest fajny moim zdaniem i nie buczy - nie lubie buczenia :P


Obrazek

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » śr mar 11, 2009 15:55

D1_PITER pisze:A w rzędowej czwórce jak jest? Co ile stopni?
180'


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » śr mar 11, 2009 20:16

D1_PITER pisze:A ten taki dźwięk co ma VR6 taki "rrrrrrr" to z czego się bierze? Na takim czymś mi zależy..
Takie coś uzyskasz wycinając puchę od filtra (nie jest to związane z wydechem :grin: ).
Albo wstawiasz filtr stożkowy i zakładasz na to puchę (ja tak mam :helm: i pięknie mrrrruczy). Mowa o benzynie of corse :bigok:



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » śr mar 11, 2009 22:36

Tak tak tylko, że taka modyfikacja to raczej buczy cicho.. Nie to co wściełke ryczenie VRa :helm:


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » śr mar 11, 2009 22:41

D1_PITER pisze:Tak tak tylko, że taka modyfikacja to raczej buczy cicho.. Nie to co wściełke ryczenie VRa :helm:
To spróbuj tak jak ci napisałem zrobić przelot do ostatniego tłumika a jego samego pozbawić bebechów wtedy będzie dawałwrażenie że wkręca się na 6500-7000rpm



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 339 gości