czujnik polozenia walka rozrzadu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

AdamR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt maja 29, 2007 10:03
Lokalizacja: Grajewo

czujnik polozenia walka rozrzadu

Post autor: AdamR » śr mar 11, 2009 20:07

witam
od jakiegos czasu mam problem z obrotami w moim mk3, tzn:
na benzynie obroty dochodza (przy nie nacisnietym pedale gazu) do 2tys i faluja tak ok 1600 - 2000 obr.
na benzynie obroty dochodza do 3tys ( czasami wiecej czasami mniej i tak sie trzymaja). jak na hama przyhamuje na wrzuconym biegu i zejde do 1tys obrotów i nacisne sprzeglo - wrzuce luz obroty spadaja do ok 800 i caly samochod drzy ( jak by chcial sie zadusic). Jak wcisne na troche i puszcze pedal gazu to obroty znowu wskakuja na ok 3000.

Badalem przed chwila samochod komputerem ( pozyczylem od qmpla AutoCom cdp pro i wskazalo mi dwa bledy - zwarcie masy czujnika lambda i blad czujnika polozenia walka rozzadu. po skasowaniu bledow blad polozenia walka pozostal.
i oto moje pytania:
1. gdzie znajduje sie ten czujnik polozenia walka
2. czy moze on byc sprawca mych klopotow
3. gdzie qpic taki czujnik
4. czy systemem garazowym przy podstawowej wiedzy mechanicznej moge go sam wymienic.
Ostatnio zmieniony śr mar 11, 2009 20:08 przez AdamR, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr mar 11, 2009 22:51

a czy odczyt błedów robiłes na zgaszonym silniku?? jeżeli tak wykasuj błędy na odpalonym silniku i sprawdz czy jest błąd czujnika ja myslę ze bedzie czysto
pozdraw2iam
Ostatnio zmieniony śr mar 11, 2009 22:53 przez GMS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr mar 11, 2009 23:15

czujnik wałka to jest to samo co czujnik halla w aparacie zapłonowym, raczej jest sprawny skoro silnik się kręci . Lepiej z ta sondą wyjaśnij sprawę, i poszukaj po forum o uszkodzeniu slniczka krokowego z TPS-em


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

AdamR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt maja 29, 2007 10:03
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: AdamR » czw mar 12, 2009 10:46

GMS pisze:a czy odczyt błedów robiłes na zgaszonym silniku?? jeżeli tak wykasuj błędy na odpalonym silniku i sprawdz czy jest błąd czujnika ja myslę ze bedzie czysto
pozdraw2iam
robilem na zgaszonym - ale dzisiaj podpialem jeszcze raz i juz tego bledu nie bylo.
ale obroty nadal szaleja.

Pojawily sie dzisiaj takie bledy :
281 - czujnik predkosci wlasnej pojazdu- brak sygnalu - staly
525 - sonda lambda- zwarcie z masa - nieciagly.

Ludzie pomozcie - co wreszcie padlo w moim goferku ?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony czw mar 12, 2009 20:14 przez AdamR, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 243 gości