Ciśnienie oleju w 1.4 16V
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ciśnienie oleju w 1.4 16V
Witam !!!
Prośba o pomoc w sprawie. Miałem to "szczęście" peknietego paska rozrządu w 1,4 16V i uszkodzenia głowicy. poleciały zawory. Głowica została naprawiona tzn . wymiana zaworów i uszczelniaczy, dotarcie gniazd, planowanie głowicy. Jednak po pierwszym uruchomieniu " zacięły " się regulatory-popychacze tzn pozostały wysuniete i nie opadały. Po wielokrotnych próbach kręcenia autko odpaliło i byłobydobrzre gdyby nie coś nowego. Po rozgrzaniu silnika zaczeła zapalać sie lampka oleju / brak cisnienia 2 bar przy 1800obrotów. Rozebrany dół silnika wszystko w porządku , jednak dodatkowo profilaktycznie wymiana panewek korbowodowych , sworzni tłoka i tulejek. Zero poprawy, wymiana oleju na Mobil1, nic nowego pomiar manometrem, w celu wyeliminowania uszkodzenia czujnika, po rozgrzaniu ledwo na wysokich obrotach 2,5 bara na niskich około 0,5. Co może być przyczyną takiego nagłego spadku ciśnienia, przed robotą głowicy nie było z tym problemów, autko brało olej jednak ciśnienie było ok. Prośba o sugestje , podpowiedzi, czy mogły ulec uszkodzeniu popychacze i gubią ciśnienie ??? Jak je sprawdzić ???
Prośba o pomoc w sprawie. Miałem to "szczęście" peknietego paska rozrządu w 1,4 16V i uszkodzenia głowicy. poleciały zawory. Głowica została naprawiona tzn . wymiana zaworów i uszczelniaczy, dotarcie gniazd, planowanie głowicy. Jednak po pierwszym uruchomieniu " zacięły " się regulatory-popychacze tzn pozostały wysuniete i nie opadały. Po wielokrotnych próbach kręcenia autko odpaliło i byłobydobrzre gdyby nie coś nowego. Po rozgrzaniu silnika zaczeła zapalać sie lampka oleju / brak cisnienia 2 bar przy 1800obrotów. Rozebrany dół silnika wszystko w porządku , jednak dodatkowo profilaktycznie wymiana panewek korbowodowych , sworzni tłoka i tulejek. Zero poprawy, wymiana oleju na Mobil1, nic nowego pomiar manometrem, w celu wyeliminowania uszkodzenia czujnika, po rozgrzaniu ledwo na wysokich obrotach 2,5 bara na niskich około 0,5. Co może być przyczyną takiego nagłego spadku ciśnienia, przed robotą głowicy nie było z tym problemów, autko brało olej jednak ciśnienie było ok. Prośba o sugestje , podpowiedzi, czy mogły ulec uszkodzeniu popychacze i gubią ciśnienie ??? Jak je sprawdzić ???
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 00:16 przez Lidka99, łącznie zmieniany 1 raz.
wina leży w pompie oleju badz w panewce oporowej wału korbowego,jest ona wyrobiona(ma za duzy luz) i poprostu tam silnik gubi ciśnienie oleju.to newralgiczny punkt w tych silnikach wiec proponuje to sprawdzić .jezeli będzie słabe ciśnienie oleju to hydropopychacze będą miekkie ,i brak ciśnienia napewno nie jest ich winą.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 235 gości