wykres AHF + 216 + turbo AWX/ARL
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Ceglarz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 643
- Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
- Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
- Kontakt:
wykres AHF + 216 + turbo AWX/ARL
Witam
Na początku, napiszę że auto jest kolegi z forum, ja miałem naskrobać tylko post.
Dobra do rzeczy.
Pacjent: MK4 TDI AHF seria 116KM
Mody:
-wybity katalizator
-wtryski 216 z mojej produkcji
-turbo AWX/ARL
-FMIC czeka na montaż
-kolektor będzie niebawem
-całość ładnie wystroił Goodhope
Seria z 216tkami i "cudownym" turbem 133KM.
Niestety wykonawca nie przyłożył się do turba... w złym miejscu była zamontowana gruszka, która wręcz siłowała się z geometria, albo działała albo nie...
Oto i wykresy:
Na początku, napiszę że auto jest kolegi z forum, ja miałem naskrobać tylko post.
Dobra do rzeczy.
Pacjent: MK4 TDI AHF seria 116KM
Mody:
-wybity katalizator
-wtryski 216 z mojej produkcji
-turbo AWX/ARL
-FMIC czeka na montaż
-kolektor będzie niebawem
-całość ładnie wystroił Goodhope
Seria z 216tkami i "cudownym" turbem 133KM.
Niestety wykonawca nie przyłożył się do turba... w złym miejscu była zamontowana gruszka, która wręcz siłowała się z geometria, albo działała albo nie...
Oto i wykresy:
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 09:28 przez Ceglarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
- Ceglarz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 643
- Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
- Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
- Kontakt:
krzys-jeruzal, Niestety turbo ma małego laga, a wszelakie podlewanie z dołu skończyłoby się zbyt dużym dymieniem przy rozpędzaniu w dolnej partii obrotów. Obecnie na hamowni jest taki bardzo lekki odkurz. Właścicielowi chyba się podoba, pogoda na testy nie za bardzo więc sobie nie potestował.
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 01:09 przez Ceglarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]
Coś mi się ten wykres nie podoba , toż to wstaje jak BIG turbo .... no i moc maksymalna
przy 3200 ... kolego Goodhope wypadało by auto doprowadzić do serii przed podjęciem się
modyfikacji. Te sprężarki wstają tak jak seryjne , a tu jest jakiś dupny lag...
przy 3200 ... kolego Goodhope wypadało by auto doprowadzić do serii przed podjęciem się
modyfikacji. Te sprężarki wstają tak jak seryjne , a tu jest jakiś dupny lag...
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 03:42 przez _mumin_, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ceglarz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 643
- Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
- Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
- Kontakt:
_mumin_, Turbo zostało źle zbudowane, a że było z trzeciej już ręki, mimo iż nieużywane, jakiekolwiek prawa do rękojmi nie istniały. Problem tkwi w źle dobranej sztandze, oraz jej złym zamocowaniu, na miejscu została max przepchnięta w stronę silnika.
Przed tym zabiegiem, były ciągłe notalufy lub niedoładowania.
Co do wykresu... Moc jest dostępna przy 3400obr, a nie jak piszesz 3200, od wspomnianych 3200 do 4200 jest praktycznie na zbliżonym poziomie.
Przed tym zabiegiem, były ciągłe notalufy lub niedoładowania.
Co do wykresu... Moc jest dostępna przy 3400obr, a nie jak piszesz 3200, od wspomnianych 3200 do 4200 jest praktycznie na zbliżonym poziomie.
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 10:06 przez Ceglarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]
gdybym chciał doprowadzić to auto do serii...z pewnością wywalił bym tą sprężarkę i wsadził najzwyklejszego asz-ta. Na niekombinowanym gt17 z pewnością bym się mnie utruł niż na tej "hybrydzie".
Ponoć miało być p&p
Nie wiem co autor takich słów miał na myśli.
Nie wnikam kto tą sprężarkę konstruował. Ale ją przekonstruował.
pomimo przechylenia gruszki w stronę kolektora wydechowego, ciągle miała problem z pełną regulacją kierownic. Wszystko z racji złego kąta ustawienia sztangi do ramienia.
Wcześniej, nie regulowała nimi właściwie w ogóle.
Przed tym zabiegiem, opcje były dwie...albo lag do 3100 obr... albo dobry dół i koniec zakresu pomiaru ciśnienia już przy 3 tyś obr i usterka przeładowania.
Doprowadzić do serii...ależ oczywiście ...jestem podobnego zdania ...ale...
Jak to zrobić, kiedy właściciel ma 400km do domu i 12 godzin co najwyżej przeznaczone na ogarnięcie auta, a ty nie masz na stanie potrzebnych części ani odpowiednich sobotnich sił przerobowych ?
Nie jestem jakoś szczególnie zadowolony z tej modyfikacji. Właściwie nie ma się czym tak na prawdę chwalić.
O tyle jestem zadowolony, że teraz jakoś da się tym jeździć.
Padł wykres, trudno, trzeba się od niego odnieść.
Moc przy 3400 obr ?
Miała być przy 4100 ?
nie ma sprawy, była ...ale tym się jeździć najzwyczajniej nie dało.
Zresztą widać dokładnie, jak silnik walczy o paliwo powyżej punktu uzyskania mocy maksymalnej.
Jako że sprzęgło było już pod tą modyfikację przygotowane, postawiłem na rozwiązanie, moc maksymalna skoro będzie niska, to niech będzie w jak największym zakresie.
Większej mocy z tego pakietu na zdrowym poziomie nie uzyskałbym. Barierę stanowi wątpliwej już jakości z racji wieku 10mm.
Potwornie zdrową serię, okazało się, podczas modyfikacji, zawdzięczał, (jak potem pokazało stanowiący kulę u nogi), przepływomierzowi pierburga z mercedesa cdi.
Tak jak przepływka podczas pomiaru serii zachowywała się ponad wzorowo, tak po modyfikacji auto dostawało czkawki, z racji zbyt dużych wskazań przepływki i finalnie zwarciu sygnału do plusa.
Skończyło się montażem nowego 055. Działa jak należy
Tak wyglądają mało przyjemne doznania stosowania zbyt mocnej przepływki w modzonym aucie
Tak wyglądają wykresy, przy modzie, przy ręcznym przestawieniu sztangi "na mocny dół", które na hamowni nie nadążały, ale na drodze powodowały przeładowania.
Dlatego darujcie sobie wszelkiej maści uszczypliwości.
Jedyne co zdołałem zrobić, to sprawić, by to jakoś przyjemnie jeździło na drodze.
Zachowuje się ostatecznie tak jak się zachowuje większość hybryd, które do 2000obr, jadą właściwie jak seria.
Właścicielowi zarzucić zresztą też niewiele można, bo sam kierowany rekomendacją userów tego forum, wykonał taki zakup a nie inny.
Ponoć miało być p&p
Nie wiem co autor takich słów miał na myśli.
Nie wnikam kto tą sprężarkę konstruował. Ale ją przekonstruował.
pomimo przechylenia gruszki w stronę kolektora wydechowego, ciągle miała problem z pełną regulacją kierownic. Wszystko z racji złego kąta ustawienia sztangi do ramienia.
Wcześniej, nie regulowała nimi właściwie w ogóle.
Przed tym zabiegiem, opcje były dwie...albo lag do 3100 obr... albo dobry dół i koniec zakresu pomiaru ciśnienia już przy 3 tyś obr i usterka przeładowania.
Doprowadzić do serii...ależ oczywiście ...jestem podobnego zdania ...ale...
Jak to zrobić, kiedy właściciel ma 400km do domu i 12 godzin co najwyżej przeznaczone na ogarnięcie auta, a ty nie masz na stanie potrzebnych części ani odpowiednich sobotnich sił przerobowych ?
Nie jestem jakoś szczególnie zadowolony z tej modyfikacji. Właściwie nie ma się czym tak na prawdę chwalić.
O tyle jestem zadowolony, że teraz jakoś da się tym jeździć.
Padł wykres, trudno, trzeba się od niego odnieść.
Moc przy 3400 obr ?
Miała być przy 4100 ?
nie ma sprawy, była ...ale tym się jeździć najzwyczajniej nie dało.
Zresztą widać dokładnie, jak silnik walczy o paliwo powyżej punktu uzyskania mocy maksymalnej.
Jako że sprzęgło było już pod tą modyfikację przygotowane, postawiłem na rozwiązanie, moc maksymalna skoro będzie niska, to niech będzie w jak największym zakresie.
Większej mocy z tego pakietu na zdrowym poziomie nie uzyskałbym. Barierę stanowi wątpliwej już jakości z racji wieku 10mm.
Potwornie zdrową serię, okazało się, podczas modyfikacji, zawdzięczał, (jak potem pokazało stanowiący kulę u nogi), przepływomierzowi pierburga z mercedesa cdi.
Tak jak przepływka podczas pomiaru serii zachowywała się ponad wzorowo, tak po modyfikacji auto dostawało czkawki, z racji zbyt dużych wskazań przepływki i finalnie zwarciu sygnału do plusa.
Skończyło się montażem nowego 055. Działa jak należy
Tak wyglądają mało przyjemne doznania stosowania zbyt mocnej przepływki w modzonym aucie
Tak wyglądają wykresy, przy modzie, przy ręcznym przestawieniu sztangi "na mocny dół", które na hamowni nie nadążały, ale na drodze powodowały przeładowania.
Dlatego darujcie sobie wszelkiej maści uszczypliwości.
Jedyne co zdołałem zrobić, to sprawić, by to jakoś przyjemnie jeździło na drodze.
Zachowuje się ostatecznie tak jak się zachowuje większość hybryd, które do 2000obr, jadą właściwie jak seria.
Właścicielowi zarzucić zresztą też niewiele można, bo sam kierowany rekomendacją userów tego forum, wykonał taki zakup a nie inny.
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 10:57 przez goodhope, łącznie zmieniany 2 razy.
ja cos nie jarze, jak to hybryda AWX/ARL do AHF-a gdzie jest turbo z kolektorem ?goodhope pisze:sam kierowany rekomendacją userów tego forum, wykonał taki zakup a nie inny.
taka hybryda jest OK do aut z dzielonym kolektorem czyli np wzdłużne i poprzeczne AFNy
przeca tu az sie prosiło kupić uzywke z ARL-a i smigać
pierwsza z brzegu 850 PLNCeglarz pisze:Niestety, dostać w dobrej kasie, dobrą turbinę ARLowatą było ciężko.
http://www.allegro.pl/item571035756_tur ... o_arl.html
700 PLN
http://www.allegro.pl/item574775266_tur ... i_arl.html
BTW: to w takim razie jak to zostało zamontowane do AHF ? został zainstalowany dzielony kolektor ?
- Kaktus_dj
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: wt paź 03, 2006 22:25
- Lokalizacja: Zamość
- Kontakt:
i trzeba jakoś z tym żyć. mialo być ładnie pięknie ale jest jak jest. Turbo się nie popisało, być może trafiłem na minę i ktoś sobie sztangę zmienił bądź fakt faktem tak została zrobiona konstrukcyjnie. Nie wnikam juz, jakiś czas kupiona reklamacji nie ma, wyniki też wg mnie nie powalają i szkoda że nie ma dobrego dołu ale chociaż dojechałem do domuCeglarz pisze:Wyszło jak wyszło,
Z mojej strony należą się jedynie wielkie podziękowanie dla Goodhopa za cierplowość nad ogrnięciem tego wszystkiego
Cowboy Tak, turbinę dostałem z kolektorem
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 12:32 przez Kaktus_dj, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ceglarz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 643
- Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
- Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
- Kontakt:
cowboy, wiem, wiem że teraz są, ale wtedy gdy kaktus szukał było trudno. Poniżej 1300-1500zł, nie występowały. Sam przecież kupiłeś początkowo nówkę od 130tki, która odleciała, a następnie kupiłeś hybrydę... niekiedy człowiek uczy się na błędach.
Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]
no tak ale ja za tą nówke dałem 900 PLN a odleciała nie dlatego że była źle dobrana tylko ją zabiłem pałowaniem w czasie upałów 220 km/h na zamknietym obrotomierzu (4600 rpm)Ceglarz pisze:Sam przecież kupiłeś początkowo nówkę od 130tki, która odleciała, a następnie kupiłeś hybrydę... niekiedy człowiek uczy się na błędach.
to w końcu co to za "cudo" było - macie jakies fotexy ? bo ja juz nie wiem nic z tegoKaktus_dj pisze:turbinę dostałem z kolektorem
z kolektorem zintegrowane czy zakupione ?
moja rada kupić ori ARL, a to cudo zrobić jako AWX i sprzedać komuś do AFN-a
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Cowboy turbo zamontowali z dzielonym kolektorem najprawdopodobniej.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości