Jaka jest kolejnosc podlanczania swiec do kopulki????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Grotu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: śr gru 22, 2004 19:17
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Jaka jest kolejnosc podlanczania swiec do kopulki????

Post autor: Grotu » czw gru 22, 2005 13:43

Potrzebuje jak najszybciej pomocy vw golf III 1.8i silnik typ ABS 90KM,w jakiej kolejnosci jest prawidlowe podlaczenie swiec w kopulce i od ktorego miejsca patrzac???


Golf III 1.8 90KM,Golf IV 1.9 TDI 90KM

Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » czw gru 22, 2005 20:03

Obrazek



Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » czw gru 22, 2005 22:50

Generalnie to:

Cylindry (świece) liczy się od paska rozrządu.
Czyli:
Pasek rozrządu, 1-cyl, 2-cyl, 3-cyl, 4-cyl.

Jeśli chodzi o kolejność zakładania przewodów z kopułki na świece, to sprawa jest banalnie prosta.
Wyprowadzenia na kopułce są ponumerowane. Numer przy wyprowadzeniu świadczy o tym, na którą świecę (wg powyższej numeracji) mamy założyć przewód.
Jeśli nie ma opisów na kopułce, to 1-cyl GMP w suwie pracy (oba zawory zamknięte) i wtedy po zdjęciu kopułki palec rozdzielacza pokaże nam wyprowadzenie kopułki nr 1 , a potem to: 1-3-4-2 (kolejnośc zapłonu).

[ Dodano: Czw Gru 22, 2005 22:07 ]
Pozwoliłem sobie wykorzystać rysunek kolegi i na jego bazie dodać trochę informacji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob gru 24, 2005 00:39

no artysci normalnie


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
krystian
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt paź 12, 2004 00:53
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: krystian » sob gru 24, 2005 11:11

w 1.3 jest tak samo?



slimgm

Post autor: slimgm » sob gru 24, 2005 20:14

Tak, jak podłączysz źle to będzie strzelał w gaznik, wtedy będziesz wiedział że miało być inaczej :) (przerabiałem to u siebie, myślałem że jest 1,3,2,4)



Awatar użytkownika
bolek78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt sie 02, 2005 21:14
Lokalizacja: bedzin
Kontakt:

Post autor: bolek78 » sob gru 24, 2005 20:24

tak jak w kazdym silniku benzynowym 4 cylindrowym 1-3-4-2



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » sob gru 24, 2005 21:06

Lecąc zgodnie z róchem wskazówek zegara strojąc frontem do kopułki to jest 1-2-4-3


Obrazek

Awatar użytkownika
bolek78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt sie 02, 2005 21:14
Lokalizacja: bedzin
Kontakt:

Post autor: bolek78 » ndz gru 25, 2005 14:41

tauka pisze:Lecąc zgodnie z róchem wskazówek zegara strojąc frontem do kopułki to jest 1-2-4-3

chyba ci sie cos pomylilo zawsze kolejnosc jest taka sama 1-3-4-2



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » ndz gru 25, 2005 16:42

Ja mam tak podłączone. I tak było przed wymiana.

[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 15:52 ]
bolek78 pisze:hyba ci sie cos pomylilo zawsze kolejnosc jest taka sama 1-3-4-2

No i z ciekawości poszedłem sprawdzić. U ojca w pasku 1.6 rzeczywiście jest tak jak napisałeś. Napomiast u mnie w Golfie 1.3 NZ jest tak jak ja napisałem 1-2-4-3. Przy twoim podłączeniu silniczek nie chce chodzić.


Obrazek

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz gru 25, 2005 18:40

tauka pisze:Ja mam tak podłączone. I tak było przed wymiana.

[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 15:52 ]
bolek78 pisze:hyba ci sie cos pomylilo zawsze kolejnosc jest taka sama 1-3-4-2

No i z ciekawości poszedłem sprawdzić. U ojca w pasku 1.6 rzeczywiście jest tak jak napisałeś. Napomiast u mnie w Golfie 1.3 NZ jest tak jak ja napisałem 1-2-4-3. Przy twoim podłączeniu silniczek nie chce chodzić.
w nz jest 1-3-4-2 tyle ze stojac frontem do kopulki musisz "myslec" w lewo. albo inaczej mowiac popatrz na aparat zaplonowy tam jest strzalka i zgodnie z ta wskazówka musisz patrzec


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » ndz gru 25, 2005 20:39

No patrząc przeciwnie do ruchu wskazówek zegara to jest 1-3-4-2

Ale jak pisałem wcześniej
tauka pisze:ecąc zgodnie z róchem wskazówek zegara strojąc frontem do kopułki to jest 1-2-4-3
więc miałem rację patrząc zgodnie z ruchem wskazówek zegara. A przeciwnie jest tak jak piszecie1-3-4-2.
Pozdro


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 304 gości