Jaki silnik w VW 1.8 KAT
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki silnik w VW 1.8 KAT
Witam wszystkich
Mam taki problem , nie wiem jaki mam typ silnika w moim VW.
Jest to golf 1.8 KAT (dokładnie 1781 ccm) z 87r na pełnym jednopunktowym wtrysku.
Zaczęły mi strasznie falować obroty i chcem troche w tym pogrzebać (nie sam bo jestem elektronikiem a nie mechanikiem) ale musze mieć jakąś intrukcje i do tego potrzebuje typu silnika.
z góry dziękuje
Mam taki problem , nie wiem jaki mam typ silnika w moim VW.
Jest to golf 1.8 KAT (dokładnie 1781 ccm) z 87r na pełnym jednopunktowym wtrysku.
Zaczęły mi strasznie falować obroty i chcem troche w tym pogrzebać (nie sam bo jestem elektronikiem a nie mechanikiem) ale musze mieć jakąś intrukcje i do tego potrzebuje typu silnika.
z góry dziękuje
modio pisze:Jest to golf 1.8 KAT (dokładnie 1781 ccm) z 87r na pełnym jednopunktowym wtrysku
No to albo pelny (wielopunktowy) albo jednopunktowy wtrysk
Stawiam ze masz silnik o oznaczeniu RP - czyli jedyny silnik na jednopunkcie w mk2 o tej pojemnosci - co do obrotow to sadze ze wyzional ducha silniczek krokowy..
to masz wtrysk wielopunktowy (pełny) czy jednopunktowy (mono) , najprościej sprawdź sobie piersze 2 litery z poczatku numeru silnika, jest on w dobrze widocznym miejscu, z przodu bloku silnika w okolicach 4-tego cylindra - poniżej świecy na 4-tym cylindrze, jest tam na bloku kawałek zeszlifowanej płaskiej płaszczyzny na której punktowo jest wybity pełny numer silnika, ale z tego co piszesz to chyba masz wtrysk monojetronic czyli silnik 1.8 RP , produkowany w latach: sierpień 86-wrzesień 91. A falowanie obrotów to naprawdopodobniej jak pisza koledzy wina silnika krokowego - dość "popularna" usterka w tych silnikach!
- Mariusz Z.
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 22:34
- Lokalizacja: Łask
Na pewno nigdzie nie masz numeru? Ani na silniku, ani w karcie pojazdu, ani w dowodzie, ani na naklejce we wnęce koła zapasowego? Oznaczenie silnika to te 2 literki na początku nr silnika. Stawiam na RP. Innych 1.8, na jednopunkcie i z katem nie wstawiali. Co rozumiesz przez pełny jednopunkt - jednopunktowy wtrysk, ale z komputerem i sondą lambda (mono-jetronic)? (czasem niektórzy tak to nazywają, w odróżnieniu od mechanicznego rozpylacza).
Ostatnio zmieniony śr gru 21, 2005 19:45 przez czyś, łącznie zmieniany 1 raz.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
To pytanie było raczej do modio, bo trochę namieszał, że ma pełny jednopunkt.SToRM pisze:czyś pisze:Pełny jednopunkt = z komputerem i sondą lambda?
Niekoniecznie Np:
PB - na digifancie 1,8 112 KM bez sondy lambda
Że 1.8 112 KM bez lambdy, wielopunkt (digifant), to PB to wiem, ba, o ile wiem, to nawet mówi się że to wtrysk "mechaniczny"
Skorygowałem pytanie dla jasności.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
czyś pisze:Że 1.8 112 KM bez lambdy, wielopunkt (digifant), to PB to wiem, ba, o ile wiem, to nawet mówi się że to wtrysk "mechaniczny"
Nie, nie Digifant jest wtryskiem polsekwencyjnym elektronicznym
K-jetronic i KE-jetronic jest wtryskiem wielopunktowym mechanicznym wystepujacym z sonda lamda lub bez (GX, 9A, PL, KR itd)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 332 gości