230 + pompa 10

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pt mar 06, 2009 19:18

g0trek, gratki :)



Awatar użytkownika
sebtdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: wt gru 26, 2006 23:56
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sebtdi » pt mar 06, 2009 20:12

cowboy pisze:ludzie chwalą tez turbo-bogdana
cowboy chodzi Ci o pana Bogdana Pląder z Mielca ??? Moje turbo AWX zostalo przez niego przerobione bezproblemowo dmucha 1,6bara



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt mar 06, 2009 20:57

cowboy pisze:moim zdaniem EMP zalezy nie tylko od przepływu przez turbo bo przy małym wydechu wzrasta cisnienie w całym układzie
tak, ale to by musialbyc ekstremalnie maly wydech. W przypadku gdy wydech jest odpowiedni to jednak mala turbina jest glowna przyczyna wysokiego EMP (główną, nie jedyną)
Ostatnio zmieniony pt mar 06, 2009 20:57 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Rogalotti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw lut 24, 2005 00:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rogalotti » pt mar 06, 2009 20:58

Wyniki na 10tce w skodzie były ładne bo skoda miała wtedy oryginalnego przebieg rzecu 70kkm. Nietsety wiekszosc bo jakies 80% pomp które przyjexdza maja realne przebiegi powyzej 200kkm a w takich silnikach to juz wszystko jest w pewnym stopniu wysłuzone.

Co do wykresów z hamowni to mi to kompletnie nie przeszkadza poniewaz oprogramowanie ma funkcje tzw. lupy w rozumieniu staje kursorem na danych obrotach wciskam jeden guzik i aplikacja pokazuje w dodatkowej wyskakujacej ramce ile przy danych obrotach jest PS/Nm itp itd. Ale faktycznie Wam jako patrzacym na finalny wykres moze to przeszkadzac.

Pozdrawiam


.:: MRMotors - W-WA UL. MINERALNA 26 - 0-694-046-807 ::..

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob mar 07, 2009 10:50

zaprzal pisze:tak, ale to by musialbyc ekstremalnie maly wydech. W przypadku gdy wydech jest odpowiedni to jednak mala turbina jest glowna przyczyna wysokiego EMP (główną, nie jedyną)
zgoda pierwszym wąskim gardłem jest przepływ przez wirnik turbiny i źle dobrana turbina powoduje wzrost EMP

ale zgodzisz się że np we wspomnianym 1.8 T seryjny wydech strasznie blokuje przepływ spalin na wysokich rpm ?

jeżeli za turbiną spaliny się blokuja to i przed turbiną siłą rzeczy wzrasta ciśnienie - po prostu wzrost jest w całym układzie

po zrobieniu wydechu auto odżywa :)

jeśli ktoś ma ochotę sobie troszkę teoretycznie zgłębić temat doboru turbin to wklejam zajebisty link

http://www.squirrelpf.com/turbocalc/

oprócz tego że wylicza nam sie wszystko co potrzeba to jeszcze mozna sobie wybrać turbinke i rysuje nam sie kreska na mapie kompresoera :)



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob mar 07, 2009 10:56

cowboy pisze:ale zgodzisz się że np we wspomnianym 1.8 T seryjny wydech strasznie blokuje przepływ spalin na wysokich rpm ?
oczywiscie, seryjny strasznie blokuje :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości