czeste przepalanie sie swiec zarowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pablo4300
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 05, 2009 20:49
Lokalizacja: JĘDRZEJÓW

czeste przepalanie sie swiec zarowych

Post autor: pablo4300 » czw mar 05, 2009 21:11

witam

mam problem ze zbyt czestym przepalaniem sie siwec zarowych.
moim zdaniem swiece sa dogrzewane zbyt czesto i za dlugo (chyba) zalozylem dodatkowa diode bezposredni od listwy swiec dla upewnienia sie kiedy pracja

1. swiece zaczynaja byc podgrzewane po otwarciu i zamknieciu drzwi kierowcy mimo iz kluczyk nie jest wlazony do stacyjki

2. po uruchomieniu silnika (przy silniu zimny a przy cieplym nie zawsze) swiece sa podgrzewane okol 3 minut podczas jego pracy

przekaznik do swiec zarowych jest dobry



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw mar 05, 2009 21:56

To normalne , tak ma byc, przy czym świece zarowe działaja do temp. 64 st lub przez 2,5 min od odpalenia zimnego silnika, w zaleznosc co bedzie szybciej- czy silnik osiagnie te 64 st lub minie 2,5 min zanim osiagnie te 64 st to wtedy swiece sie rozłączaja. Nie moga grzac powyzej 64 st silnika- wtedy kontrolka po przekreceniu kluczyka nie powinna sie swiecić- td I d. jezeli tak to i swiece czesto sie przepalaja to masz padniety moduł komfortu który podłączony jest do czujnika drzwiowego. Nowy to 800zł ale sa zaminniki które go http://www.demm.mironet.pl/demm_1s4vw.pdfzastepuja



Svey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob lip 26, 2008 20:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Svey » czw mar 05, 2009 22:03

pablo4300 pisze:mam problem ze zbyt czestym przepalaniem sie siwec zarowych.
W serwisówce jest określony moment dokręcenia świecy żarowej, podobno za mocno dokręcone szybciej się zużywają a nawet moga zostać mechanicznie uszkodzone.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
mikrus99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:45
Lokalizacja: WWE
Kontakt:

Re: czeste przepalanie sie swiec zarowych

Post autor: mikrus99 » czw mar 05, 2009 22:12

pablo4300 pisze:witam
moim zdaniem swiece sa dogrzewane zbyt czesto i za dlugo (chyba)
a ile trwa grzanie świec, chodzi mi tu o palenie się zółtej kontrloki na zimnym silniku?



pablo4300
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 05, 2009 20:49
Lokalizacja: JĘDRZEJÓW

Post autor: pablo4300 » czw mar 05, 2009 23:18

nie zwrocilem dokladnie uwagi ale nie jest to taki sam czas za kazdym razem, czasem trwa to okolo 20 sekund a czasami zaraz gasnie po przekreceniu kluczyka w stacyjce
Ostatnio zmieniony czw mar 05, 2009 23:19 przez pablo4300, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt mar 06, 2009 12:31

Problem ze zbyt długo grzejącymi i często przepalającymi się świecamia temat rzeka.Sposoby na naprawę są dwa.Pierwszy ,czasami dość kosztowny :wymienić to co się zepsuło.Drugi ,tani i skuteczny :zrobić sobie ręczne grzanie i zapomnieć o przepalających się świecach ,przekażnikach ,modułach itp.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

arwam

Post autor: arwam » sob mar 07, 2009 18:12

ewentualnie zmień sobie przekaźnik na taki o nr 60.
Ja mam i sobie chwalę.
fakt że po włączeniu zapłonu grzeje około 30s ale tuż po odpaleniu grzeje około 5s po czym rozłącza zasilanie świec.
jak dla mnie to jest rewelacja ( ale zaznaczem że DLA MNIE bo mi po odpaleniu zimnego silnika nigdy nigdzie się nie śpieszy)
po nagrzaniu sinika nie grzeją świece



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » sob mar 07, 2009 18:24

A może czasami warto dać 50 zeta za świece BERU czy NGK lub podobne markowe niż kupować ISKRA za 20 zeta i wymieniać co 2 miechy (oczywiście ceny od 1 szt)



arwam

Post autor: arwam » sob mar 07, 2009 19:53

S1BART1 pisze:A może czasami warto dać 50 zeta za świece BERU czy NGK lub podobne markowe niż kupować ISKRA za 20 zeta i wymieniać co 2 miechy (oczywiście ceny od 1 szt)
u mnie w białym golfie ISKRY grzeją już piąty rok i dopiero ostatnio coś zaczoł przebierać na zimnym tuż po odpaleniu ale nawet w -20*C palił na dotyk

gorsze natomiast doświadczenia mam ze świecami CHAPMION po 2 tyg do wymiany raz na gwarancji i iraz już z własnej kieszeni i wtedy wymieniłem na ISKRY które chodzą do tej pory



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » sob mar 07, 2009 20:04

U mnie znów odwrotnie ,z doświadcznia zauwarzyłem że częściej lecą iskry a bardzo dobrze grzeją NGK i BERU
A kolega może trafił na świece ze środka tygodnia, bo te z poniedziałku to nieudane bo to przecież poniedziałek i komu sie chce a i pod koniec tygodnia też lipa bo już myśli się o weekendzie :P:P:P Także wychodzi że w środę produkują najlepsze i na takie pewnie trafiłeś
;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: ThoMass i 68 gości