Ile wynoszą wolne obroty

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

80arturr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 11:59
Lokalizacja: Rybnik

Ile wynoszą wolne obroty

Post autor: 80arturr » śr mar 04, 2009 23:59

na jakim poziomie powinny być wolne obroty u mnie jest 903 obr/min cały czas i nic się nie zmienia nieważne czy silnik jest ciepły czy zimny



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw mar 05, 2009 00:04

Jest dobrze


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw mar 05, 2009 00:50

Tak powinno być. W TDI-ku obroty nie wzrasyają gdy silnik jest zimny, wzrasta tylko dawka paliwa na zimnym silniku co nie ma wpływu na wzrost obrotów.
czyli jest OK :bigok:



80arturr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 11:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: 80arturr » czw mar 05, 2009 00:53

to jak poznać czy ta dawka jest przełączana i przy jakiej temperaturze to się powinno odbyć



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw mar 05, 2009 14:33

Wchodzisz w VAG-u w bloki pomiarowe elrktroniki silnika i w bloku "000" lub "01" masz wielkość dawki. Odczytu dokonujesz na pracującym silniku.

Obrazek

Nie podałeś kodu literowego swojej motorowni w opisie więc wybrałem przykładowo dla silnika AHU.

I jeszcze jedno, może wiesz a może nie :wink:
Przy odczycie wartości dawki z bloków odczytuje się ją odwrotnie niż by podpowiadała logika. 9 to dawka najmniejsza, a 3 to dawka największa



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw mar 05, 2009 16:33

mariusz75 pisze:9 to dawka najmniejsza, a 3 to dawka największa
warto dodać , ze najmniejsza i największa z tolerancji ... równie dobrze może być 1, czy 2



80arturr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 11:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: 80arturr » czw mar 05, 2009 18:17

ale to wszystko zawiłe ale jutro się za to wezme bo dziś to nie dam rady chyba mój silnik to ALH czy te wartości są takie same ?? Chyba nie



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » czw mar 05, 2009 19:48

mariusz75 pisze:Tak powinno być. W TDI-ku obroty nie wzrasyają gdy silnik jest zimny, wzrasta tylko dawka paliwa na zimnym silniku co nie ma wpływu na wzrost obrotów.
czyli jest OK :bigok:
wtrace sie do rozmowy. Panowie u mnie jak jest jakies minus 10 stopni to obroty z minute wynoszą okolo 1150 (pokazywane na obrotomierzu) tak wiec moje pytanie czy z moim TDi (AHU) cos nie tak??



80arturr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 11:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: 80arturr » pt mar 06, 2009 22:36

Odczytałem dziś wartośći na biegu jałowym logów niestety nie umiem zrobić bo po wciśnięciu log wyskakuje komunikat :"Can't Open/Create that file!"

Oto odczyty na biegu jałowym :
Grupa 000

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
43 078 000 017 095 194 088 140 101 080

grupa 001


903 3,6 mg/R 1,7V 75,6


Aha czy po wyłączeniu silnika i zdjęciu jednego węźyka z zaworu N75 powinno zassać ciśnienie??


Proszę o opinie jeśli z tego wogóle coś można wywnioskować
Ostatnio zmieniony pt mar 06, 2009 22:38 przez 80arturr, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pt mar 06, 2009 23:24

Kąt początku wtrysku przestawiony, jest 78 a idealnie to 56

wolne obroty 903 - OK
wielkość dawki na wolnych obrotach 3,6 miligrama na skok - OK
napięcie z nastawnika pompy 1,7 V - OK
temp. płynu chłądzącego powinna być przy robieniu logów minimum 80 stopni, ale 75 można przyjąć

[ Dodano: 06 Mar 2009 22:26 ]
80arturr pisze:Aha czy po wyłączeniu silnika i zdjęciu jednego węźyka z zaworu N75 powinno zassać ciśnienie??
Tak, jak najbardziej.
Ostatnio zmieniony pt mar 06, 2009 23:24 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.



80arturr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 11:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: 80arturr » pt mar 06, 2009 23:40

ta temperatura to jest i dziwne bo mimo że wymieniłem czujnik to choć silnik jest nagrzany do 90 st i tyle wskazuje na liczniku to i tak komputer odczytuje 75 st. Zaryzykuje i jutro przestawie ten kąt wtrysku.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pt mar 06, 2009 23:49

Temperatura silnika na liczniku może różnić się od rzeczywistej temperatury silnika nawet o kilkanaście stopni i jest to normalne.
A dokładnie chodzi o temperature płynu chłodzącego.

A kąt wtrysku ustaw w TDI-timing,

Tu masz bardzo ładną porade z opisem

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Ostatnio zmieniony pt mar 06, 2009 23:53 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.



80arturr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 11:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: 80arturr » pt mar 06, 2009 23:59

dzieki właśnie tego tematu szukałem bo go ostatnio czytałem i teraz chciałem jeszcze raz

Pozdrawiam

Mam nadzieję że jutro nie założe tematu : Ratunku TDI nie odpala po regulacji kąta wtrysku

[ Dodano: 07 Mar 2009 00:23 ]
nie wytrzymałem bo nie zasnął bym musiałem iść to zrobić i chyba się udało (za piątym razem) teraz kąt mieści się między 56a 60 w czasie jazdy spada nawet do 38 ale to chyba normalne. Jeszcze mam jedno pytanie co do interpretacji bloków czy z 11 można odczytać czy turbina dobrze ładuje. ktoś mi chyba mówił żeby patrzeć na pozycję 2 i 3 żeby były mniejwięcej równe ale nie wiem czy dobrze to zrozumiałem.



Tyfus500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw paź 30, 2008 11:14
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tyfus500 » sob mar 07, 2009 13:28

80arturr a jak ustawiłeś wreszcie ten kąt wtrysku to autko jakoś lepiej chodzi? są jakieś zmiany in plus? może ciszej chodzi albo jest mocniejszy?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 130 gości