silnik sie ciezko obraca
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
silnik sie ciezko obraca
moj golfik postal troszke jakies 2 tyg i jak chcialem go odpalic to rozrusznik bardzo ciezko krecil( 2 obroty) i stanol. myslalem ze to akumulator moze ale wlozylem drugi i bylo to samo. zacholowalem samochod do mechanika a on powiedzial ze trzeba wieniec wymienic
( to kolo zebate ze sprzeglem ) czy to moze byc tego przyczyna??? chcialem obrocic silnik reka bez swiec ale bardzo ciezko szlo . jak przyszly pierwsze mrozy to spuscilem mu wode z chlodnicy ale nie odpalilem go bo nie mialem paliwa . czy mozliwe ze sie cos uszkodzilo ??? co moze byc przyczyna ze silnik tak ciezko kreci ??? pomozcie
( to kolo zebate ze sprzeglem ) czy to moze byc tego przyczyna??? chcialem obrocic silnik reka bez swiec ale bardzo ciezko szlo . jak przyszly pierwsze mrozy to spuscilem mu wode z chlodnicy ale nie odpalilem go bo nie mialem paliwa . czy mozliwe ze sie cos uszkodzilo ??? co moze byc przyczyna ze silnik tak ciezko kreci ??? pomozcie
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Ojoj coś dużo problemów.Z chłodnicy spuściłeś a z pompy wodnej nie .To po pierwsze. jak chciałeś go odpalić przy mrozie na wodzie to mogła pompa blokować pasek co uniemożliwiło jego obrócenie.Wg mnie pierdoły gada mechanik bo co ma wieniec zębaty na KOLE ZAMACHOWYM a nie na sprzęgle do ciężkiego odpalania a tym bardziej że przed tym długim postojem zapewne odpalał.Może woda Ci się dostała do cylindrów to neobrócisz w życiu.A ręką to możesz ale na przedłużce próbować obracać wał.
Podłączam się:
Przy okazji naprawy głowicy w 1.3 MH rozebrałem rozrusznik, wymieniłem obie tulejki. Wyczyściłem, złożyłem do kupy i:
1. zamontowany rozrusznik jak ma podany prąd na krótko (na dolną śrubę plusa w automacie) kręci żwawo
2. Wyjęty, sprawdzany na tylnej tulejce tylko, kręci aż miło
3. Przy pierwszej próbie odpalania zakręci, odpali.
4. Kolejne próby - zduużym wysiłkiem i z przerwami pokręca wałem korbowym o 1/5-1/6 obrotu
5. Przy pierwszej próbie, gdy zadziała, nic się nie grzeje. Przy kolejnych robi się wyraźnie ciepła tylna pokrywa i korpus rozrusznika w okolicach szczotkotrzymacza oraz masowa klema na aku.
6. Nic nie blokuje wału korbowego
Silnik złożony oki, bo jak odpali to ładnie chodzi.
Brak masy?
Przy okazji naprawy głowicy w 1.3 MH rozebrałem rozrusznik, wymieniłem obie tulejki. Wyczyściłem, złożyłem do kupy i:
1. zamontowany rozrusznik jak ma podany prąd na krótko (na dolną śrubę plusa w automacie) kręci żwawo
2. Wyjęty, sprawdzany na tylnej tulejce tylko, kręci aż miło
3. Przy pierwszej próbie odpalania zakręci, odpali.
4. Kolejne próby - zduużym wysiłkiem i z przerwami pokręca wałem korbowym o 1/5-1/6 obrotu
5. Przy pierwszej próbie, gdy zadziała, nic się nie grzeje. Przy kolejnych robi się wyraźnie ciepła tylna pokrywa i korpus rozrusznika w okolicach szczotkotrzymacza oraz masowa klema na aku.
6. Nic nie blokuje wału korbowego
Silnik złożony oki, bo jak odpali to ładnie chodzi.
Brak masy?
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 371 gości