Dźwięk wydechu.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt lut 24, 2009 01:21

Na forum subaru mówią że jak założysz do subaru kolektor równoodległościowy to chodzi cicho. Więc nie wiem czy takie mówienie "bo tak chodzi boxer" jest poprawne. W R32 moim zdaniem również brzmi kolektor. Tam jest kolektor typu 6-2-1 a te dwie rury -2- są całkiem długie i moim zdaniem to one robią ten charakterystyczny piekny dźwięk..

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » wt lut 24, 2009 08:50

a tak wogóle: jak i co trzeba zrobić aby mieć "niepowtarzalny" dźwięk układu wydechowego w TD? Czy wogóle da się coś zrobić samemu? Np. nie którzy twierdzą że zamontowanie stożka daje jakić tam dźwięk (nie to ze chce założyć stozek), albo ze stumienica (nie chodzi mi o + 30kucy :) ) że też jakiś tam dźwięk daje.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt lut 24, 2009 09:55

Strumienica nie do TDI. Stożek w TDI miałem dwa dni, zienia on dźwięk z pod maski. Ze stożka tak lekko buczy silnik, ale jak pięknie turbinkę słychać, i wszelkie świsty i szumy powietrza z nią związane.

Proszę o wypowiedź na tematy:

1. Kolektor wydechowy typu 4-2-1, chodzi o jego brzmienie i zmiany jakie wprowadza do dźwięku wydechu. Nie chodzi mi o moc w tym momencie.

2. Strumienica, jej brzmienie i zmiany jakie wprowadza do dźwięku wydechu. Tutaj również nie chodzi mi o poprawę osiągów auta.

Powyższe pytania dotyczą silników benzynowych.


Obrazek

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt lut 24, 2009 12:22

D1_PITER pisze:Ze stożka tak lekko buczy silnik, ale jak pięknie turbinkę słychać, i wszelkie świsty i szumy powietrza z nią związane.
stożek w tdi przy nie seryjnym wydechu to juz przesada
mialem przejechałem na nim moze 2 km i poszedł w odstawkę...... bez wygłuszenia pod maską total porażka



Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Post autor: RA_FEEL_IT! » pt lut 27, 2009 14:30

za 1700zł dowiedziałem się że można zrobić piękny wydech w TDI :wink:



arwam

Post autor: arwam » pt lut 27, 2009 16:09

SATA pisze:za 1700zł dowiedziałem się że można zrobić piękny wydech w TDI :wink:
jak masz turbo na wastegate to zwykły przelot i będziesz zadowolony



eneptor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr sty 21, 2009 11:59
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: eneptor » pt lut 27, 2009 17:11

Dla mnie to brzmi jak uturbiony vr6 :). Z 4 cylindrów chyba nie wyda wyciągnąć takiego dźwięku.
pozdrawiam



arwam

Post autor: arwam » sob lut 28, 2009 00:05

eneptor pisze:Dla mnie to brzmi jak uturbiony vr6 :). Z 4 cylindrów chyba nie wyda wyciągnąć takiego dźwięku.
pozdrawiam
założ barana i tłumiki rezonansowe i zobaczysz czy się nie da



Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Post autor: RA_FEEL_IT! » śr mar 04, 2009 16:23

Jaki jest przybliżony koszt zrobienia ładnego efektu dieslu? :wink:
- Na prawdę dobry tłumik a raczej jego końcówka już kosztuje z 300zł...



arwam

Post autor: arwam » czw mar 05, 2009 00:26

SATA pisze:Jaki jest przybliżony koszt zrobienia ładnego efektu dieslu? :wink:
- Na prawdę dobry tłumik a raczej jego końcówka już kosztuje z 300zł...
końcówka dźwięku nie robi tylko jej średnica i długość oraz konstrukcja tłumika.



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt mar 10, 2009 00:20

Co do golfa z filmiku sprawa jest rozwiązana, TDI na grillu to prowokacja :bigok:

Obrazek

Jednak odpowiedzi nie dostały moje dwa pytania:

1. Kolektor wydechowy typu 4-2-1 - jakie zmiany wprowadza do dźwięku i brzmienia wydechu

2. Strumienica - jakie zmiany wprowadza do dźwięku i brzmienia wydechu

Powyższe pytania dotyczą silników benzynowych.


Obrazek

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt mar 10, 2009 17:58

D1_PITER pisze:1. Kolektor wydechowy typu 4-2-1 - jakie zmiany wprowadza do dźwięku i brzmienia wydechu
prawie żadnych... ale średnica rur wprowadza zmiany - im większa średnica tym niższy ton. Tutaj tez chodzi o budowe całego układu - jeżeli wydech jest tak dobrany że nie hamuje ale polepsza przepływ to wtedy można napotkać takie jakby wybuchy niedopału.

Co do TD/TDI to znajomy miał w jettce galantą rure i cakowity przelot... mruczało to ładnie ale nie to co bena. Masz diesla - nie masz brzmienia :bigok:
2. Strumienica - jakie zmiany wprowadza do dźwięku i brzmienia wydechu
strumienica to szajs... pod względem dzwięku jak i przepływu.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt mar 10, 2009 18:16

Bo moim zdaniem to właśnie taki kolektor robi dobre brzmienie VR6. Z tym, że tam jest 6-2-1. Moim zdaniem to te rury z przodu właśnie dają takie brzmienie, a tłumiki to już kosmetyka..


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » wt mar 10, 2009 21:58

CSR_GTI pisze:D1_PITER napisał/a:
1. Kolektor wydechowy typu 4-2-1 - jakie zmiany wprowadza do dźwięku i brzmienia wydechu

prawie żadnych... ale średnica rur wprowadza zmiany - im większa średnica tym niższy ton. Tutaj tez chodzi o budowe całego układu - jeżeli wydech jest tak dobrany że nie hamuje ale polepsza przepływ to wtedy można napotkać takie jakby wybuchy niedopału.

Co do TD/TDI to znajomy miał w jettce galantą rure i cakowity przelot... mruczało to ładnie ale nie to co bena. Masz diesla - nie masz brzmienia
Co do kolektora to się nie zgodzę bo "baran wnosi i to sporo do zmian ciśnienia w kolektorze wydechowym więc i do samego dźwięku również

a co do strumienicy to całkowicie się z tobą zgadzam a w dodatku dzięki nim szybko kończą się szczegołnie małe turbiny



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 206 gości