Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » wt mar 03, 2009 15:51

antojuja pisze:witam, nadal mam odpieta kostke od czujnika sprzegla i moze nieznacznie rzadziej te drgawki wystepuja zwlaszcza kiedy silnik jest rozgrzany ale to moze moja autosugestia, PAWELEK22 kilka tematow wczesniej ktos pisal ze wymienil m.in. dwumas, pompe itd i drgawki ma nadal wiec szukac trzeba igly w stogu siana, pol godz temu bylem u mechasa od diesli i odrazu podzielilem sie z nim informacjami z forum jak i swoimi popatrzyl i posluchal (byl zajety zeby cokolwiek innego robic) i stwierdzil ze nie wie co to moze byc, pierwszy raz sie z tym spotkal i nie daje gwarancji ze stwierdzi co jest przyczyna ale moze sie pobawic i teraz niewiem czy pchac sie znow w koszta za podpinke pod kompa i ewentualne grzebanie bez mozliwosci namierzenia winowajcy, moze faktycznie to wina sterownika ktos tez kilka tematow wczesniej pisal ze po podniesieniu dawki i obrotow delikatnie je zniwelowal ale nie usunal w 100%
No tak kolego ale nie możesz tych tematów łączyć.To że ktoś wymienił sprzegło, pompe itd..i dalej ma drgawki nie oznacze że ty masz opuścić te kroki które ktos inny poczynił, bo u Ciebie może byc to co u niego nie pomogło :) Bo duzo osób też po wymianie m.in dwumasu objawów już nie ma :helm:



Awatar użytkownika
marcin2628
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt maja 13, 2008 09:10
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: marcin2628 » wt mar 03, 2009 16:26

Koledzy a gdzie jest dokładnie ten czujnik sprzęgła? Przy samum pedale? Czy żeby się do niego dobrać to trzeba coś rozbierać?



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » wt mar 03, 2009 18:00

kolego MARCIN2628 tak czujnik jest przy samym pedale wystarczy zdjac z niego kostke, ja dostalem sie do niego poprzez wyjecie maskownicy bezpiecznikow tak jest u mnie w ibizie nie wiem jak w golfie, kolego PvD pisalem juz wczesniej ze wymienialem dwumas a pompa jak narazie chodzi ok jakies 4 miesiace temu bylem na regulacji wtryskow i dawki paliwa, z pompa musi byc ok w przeciwnym razie uslyszalbym cos na jej temat a jak pamietam te drgawki juz byly wtedy i kilka dni pozniej wymienilem dwumas i nadal jest jak bylo, teraz zaluje ze nie zalozylem jednomasu bo na 100% nie jestem pewien jak i juz calej reszty, dziwi mnie tylko dlaczego po odpieciu czujnika predkosci niema drgawek, tak na chlopski rozum to wina musi lezec po stronie elektroniki tak tez dzis uslyszalem od specjalisty ale to tylko jego domysly
Ostatnio zmieniony wt mar 03, 2009 18:01 przez antojuja, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » wt mar 03, 2009 18:44

antojuja, ktoś wcześniej pisał że jak odpinasz czujnik prędkości i te drgania przestają być odczywalne to właśnie może ten wybierak co jest na skrzyni biegów(impulsator) trzeba było by podmienić ?



Awatar użytkownika
jakub.artur
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 20, 2009 20:27
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: jakub.artur » wt mar 03, 2009 18:48

dziwne że w vag nic nie pokazuje , a jesli nie pokazuje to znaczy wada fabryczna ?? :crazy:


Disel Best :)

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » wt mar 03, 2009 18:50

moze i masz racje ale niemam za bardzo od kogo podmienic najpredzej jesli mi sie to uda to w sobote, niewiesz moze czy od golfa by pasowal? bo od polo podejrzewam ze na 100%, wybierak to jest ta zebatka co napedzana jest przez kolo zamachowe jak rozumiem i do niego podlaczona jest kostka z przewodami?
Ostatnio zmieniony wt mar 03, 2009 18:55 przez antojuja, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin2628
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt maja 13, 2008 09:10
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: marcin2628 » śr mar 04, 2009 09:52

Koledzy o tym impulsatorze już słyszałem wymieniali go razem ze ślimakiem w skrzyni i tak nie rozwiązało to problemu, bo w większości przypadków było to samo. Drgania nie ustąpiły. Ale można spróbować niektórym pewnie pomoże pozostałym nie.
Ja również podejrzewam że przyczyną tych nieszczęsnych drgawek może być elektronika...
Ostatnio zmieniony śr mar 04, 2009 09:56 przez marcin2628, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » śr mar 04, 2009 09:57

marcin2628 pisze:Koledzy o tym impulsatorze już słyszałem wymieniali go razem ze ślimakiem w skrzyni i tak nie rozwiało to problemu, bo w większości przypadków było to samo. Drgania nie ustąpiły.
Ale tu kolega antojuja, pisze że po odpięciu tej wtyczki u niego drgania ustępują także może byc światełko w tunelu :grin:



Awatar użytkownika
jaro001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt lip 27, 2007 09:22
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: jaro001 » śr mar 04, 2009 11:38

u mnie po odpięciu wtyczki od impulsatora w skrzyni biegów drgania zniknęły całkowicie, kupiłem nowy impulsator w serwisie VW (cena około 50 zł )włożyłem do skrzyni biegów podłączyłem kostkę i nadal to samo było, czyli drgawki takie same jak na starym impulsatorze..
Ostatnio zmieniony śr mar 04, 2009 11:40 przez jaro001, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Porkyolawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 06, 2008 14:47
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: Porkyolawa » czw mar 05, 2009 15:40

witamm. jeżeli chodzi o drgania silnika to może to być kolo dwumasowe?? mam już zrobione 214000 km i zabieram sie za wymiane rozrządu i może przy okazji wymienie koło dwumasowe na koło zamachowe firmy valeo.. jak myslicie czy to pomoże na drgania silnika podczas hamowania.. pozdrowionka.. :bigok: :bajer:



pawelekk22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:00
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: pawelekk22 » czw mar 05, 2009 17:57

mi pomogło i jak ręką odjął :>



Awatar użytkownika
rafalkdp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 00:12
Lokalizacja: Rawa Maz.

Post autor: rafalkdp » czw mar 05, 2009 19:06

Może ktoś z poniższych logów coś wymyśli?
Zrobione na AHF-ie

KANAŁ 001
Obroty silnika
Dawka wtryskiwanego paliwa
Napięcie z czujnika drogi przesuwu regulacyjnego
Temperatura płynu chłodniczego
KANAL 004
Obroty silnika
Kąt w.zapłonu WYMAGANY
Kąt w.zapłonu RZECZYWISTY
Cykl pracy

na szaro - przyspieszanie do pewnej prędkości i wrzucenie biegu na luz(toczenie sie na luzie)
na różowo - logowanie podczas drgawek
na szaro - spadek prędkości 5-7km/h do 0km/h i już drgawki ustają...
Obrazek



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » czw mar 05, 2009 19:46

http://seat-ibiza.pl/viewtopic.php?p=71297#71297 tutaj wypowiada sie kolega ktory ma podobne objawy ale tylko na zimnym zreszta ja tez to kilka razy zaobserbowalem u siebie, wiec moze to ma jakis zwiazek z naszymi drgawkami ale to tylko moje gdybanie, moze ci co maja drgawki tez tak maja na zimnym, dzis rano zauwazylem na zimnym ze jak odpale to niezawsze ale te drgania wystepuja i podczas ich wskazowka obrotow skacze w gore i w dol sa to ruchy b.malutkie ale jednak sa po ustaniu drgawek wskazowka stoi w miejscu, ciekawi mnie szy posiadacze sdi tez maja drgawki bo jak widze zaden sie nie wypowiada
Ostatnio zmieniony czw mar 05, 2009 20:20 przez antojuja, łącznie zmieniany 1 raz.



MaciusieK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr maja 07, 2008 21:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MaciusieK » sob mar 07, 2009 18:41

Dzisiaj znowu posiedzialem troche na VAGu no i po raz kolejny, gdy pojawily sie drgawki (na postoju) obroty zaczely skakac 880-903/min, a gdy owe nieszczesne drgawki nie pojawialy sie, to obroty idealnie utrzymywaly mi sie na poziomie 903/min, wiec to sila rzeczy musi miec jakis zwiazek. U mnie pompowtryski napewno nie siadaja, dajac takie drgawki silnikowi, bo je sprawdzalem i przezywaja 2ga mlodosc.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości