AEE - Zdechł i nie chce odpalić...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

AEE - Zdechł i nie chce odpalić...

Post autor: PAPAYOS » pn mar 02, 2009 15:22

Witam

Panowie mam problem z moim silnikiem AEE 1,6 l 75 PS.
A zaczęło sie tak:

Pare dni temu w trasie ok 200 km (w obiestrony) pod domem w drodze powrotnej autem zaczęło szarpać ale tylko przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu, jak przyspieszałem bardzo delikatnie to było wszystko OK. Po zgaszeniu pod sklepem i odpaleniu po 15 minutach objawy ustały... Padał deszcz więc pomyślałem, że kopółka albo przewody...

Następnego dnia znowu ok 70km w obie strony i znowu szarpanie w drodze powrotnej...
Ale później to już szarpał nawet przy przejeździe odcinka 3 km.
Aż do dziś... Pojechałem dosklepu w celu zakupu świeczek, kopółki i palca i po zgaszeniu silnika nie odpalił... Pod sklepem wymieniłem świece i nieszczęsną kopółkę, a auto dalej nie pali... Iskra jest, jak kręce rozrusznikiem to czuję zapach paliwa więc wnioskuję że paliwo tez dochodzi przepustnica też się otwiera (piszczy)... Co to może być? Bo moje pomysły się już skończyły, a auto dalej stoi pod sklepem...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

kondras
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 22:41
Lokalizacja: białystok

Post autor: kondras » pn mar 02, 2009 21:47

witam a jakie to było szarpanie? tez ma AEE i ostatno dziwnie się zachowuje przy ruszaniu lekko szarpie, przy puszczeniu nogi z gazu też szarpie, czy to cos powaznego? obroty na jałowym miałem ponad 600 a teraz skaczą. Przy 2500 3000 obr traci moc, tak jakby jechał na luzie ale z wciśnietym gazem. czy to przepustnica?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn mar 02, 2009 21:51

iskra jest,paliwo jest to powinien palic,chyba że przewody źle założyłeś podczas wymiany lub problemy z rozrządem.



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt mar 03, 2009 07:54

Hejka

Jeśli chodzi o przewody to mało prawdopodobne abym pomylił, ponieważ robiłem nie raz i nie dwa, a poza tym wszystko wszystko sobie pooznaczałem... Ściągnęłem grata do mechaniora i stwierdził wadliwy aparat zapłonowy, ośka aparaciku chodziła jak kur...a na boki. Po wymontowaniu oś nie obracała się luźno, w jednym miejscu jakby się blokowała i trzeba było użyć siły aby ją dalej przekręcić. Może w tym miejscu coś gdzieś robiło zwarcie i iskra była tam gdzie jej być nie powinno, albo nie było jej wcale...

Jutro bede miał aparat i napisze czy to ten element było przyczyną mojego wkur....nia.

Pozdrawiam
PAPAYOS

[ Dodano: 03 Mar 2009 07:02 ]
kondras pisze:witam a jakie to było szarpanie? tez ma AEE i ostatno dziwnie się zachowuje przy ruszaniu lekko szarpie, przy puszczeniu nogi z gazu też szarpie, czy to cos powaznego? obroty na jałowym miałem ponad 600 a teraz skaczą. Przy 2500 3000 obr traci moc, tak jakby jechał na luzie ale z wciśnietym gazem. czy to przepustnica?
Gdyby była przepustnica to miałbyś problem z odpaleniem, tzn bez wciskania pedału gazu by nieodpalił, obroty by fałowały od 300 do 900, gasłby przy biegu jałowym, jak zimny to wolnych obrotów nie miałby wcale... (przerabiałem to 2 tyg temu).
Jeśli szarpie przy ruszaniu to może kończyć ci się sprzęgło lub masz powybijane poduszki na silniku...

U mnie szarpanie objawiało się serią krótkotrwałych (ułamek sekundy) zaników i powrotów mocy, ale przy delikatnym wciskaniu gazu szarpań nie było...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » wt mar 03, 2009 15:03

a mój AEE gdy zimny jest bardzo słaby .. przy wchodzeniu na wyższe obroty traci moc i właśnie przez ułamki sekund.. nie wiem co może być przyczyną :/


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=147731
[b]Moja perełka nowe zmiany str 2[/b]

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt mar 03, 2009 15:04

To na pewno od aparatu, tam jest czujnik hall, jak on niedomaga np. z powodu opisanej ośki to silnik nie zapali za zadne skarby.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

kondras
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 22:41
Lokalizacja: białystok

Post autor: kondras » wt mar 03, 2009 17:58

PAPAYOS poduszki moga byc tylko niebo jeszcze nie wymieniałem a obroty mi sie znowu same ustawiły na 650 i juz tak nie skacza nie wiem co to moze byc że tak sie dzieje? a co do przepustnicy to "fachowcy" powiedzieli ze jak chcem mieć większe obroty to moge sobie otworek wywiercić i bedą wieksze, co wy na to?



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt mar 03, 2009 18:48

TomiTT pisze:a mój AEE gdy zimny jest bardzo słaby .. przy wchodzeniu na wyższe obroty traci moc i właśnie przez ułamki sekund.. nie wiem co może być przyczyną :/
Panie kolego zajrzyj do kopółki i palca i sprawdź czy na palcu i tych 4 trzpieniach nie nagromadziły się smarki. Stanowi to dość dużą rezystancję i może gubić na tym iskrę...
Proponowałbym zajrzeć też do świec... Po zmroku zajrzyj pod maskę, weź od żony ewentualnie mamuśki taki spryskiwacz np do mycia okien i zwilż przewody i zobacz czy niemasz dyskoteki...

Pozdrawiam
PAPAYOS

[ Dodano: 03 Mar 2009 17:52 ]
kondras pisze:to moge sobie otworek wywiercić
Nie ukrywam, że nie wiem o co chodzi z tym otworkiem...


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

kondras
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 22:41
Lokalizacja: białystok

Post autor: kondras » wt mar 03, 2009 19:14

kolego PAPAYOS a jak sie sprawuje przepustnica bo sie doczytałem że wymieniłeś na jakas chińską? co do tego otworka to ma on byc wywiercony na tym skrzydełku w przepustnicy, ale szczerze to nie wiem czy to dobry pomysł



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt mar 03, 2009 19:28

A propos tej nowej przepustnicy to na razie nie sprawia mi problemów ... Spisuje się tak jak seryjna... Międzyczasie zajrze jeszcze do starej może ją reanimuje to będę miał na zapas...

A jeśli chodzi o ten otworek to na twoim miejscu bym sobie darował...

Pozdrawiam
PAPAYOS
Ostatnio zmieniony wt mar 03, 2009 19:29 przez PAPAYOS, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

kondras
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 22:41
Lokalizacja: białystok

Post autor: kondras » wt mar 03, 2009 19:39

zaryzykuje moze pomoże i tak nie mam nic do stracenia najwyżej zalutuje ta dziurke



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » śr mar 04, 2009 02:39

Odepnij czujnik halla z wtyczki. Ktoś kiedyś pisał że w trybie awaryjnym powinien odpalić - pod warunkiem że jest wypięty. Szkoda że pod Vaga się nie podpiąłeś. To będzie Hall cośmi się wydaje.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr mar 04, 2009 02:52

sHpAaKu pisze:Odepnij czujnik halla z wtyczki. Ktoś kiedyś pisał że w trybie awaryjnym powinien odpalić - pod warunkiem że jest wypięty
tak,ale jest jedno ale,silnik musi posiadać 2 czujnik na wale gł.

[ Dodano: 04 Mar 2009 01:55 ]
tz.czujnik predkosci obrotowej silnika


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » śr mar 04, 2009 08:03

Hejka

Teraz już nic nie bede sprawdzał, po prostu wymontowałem cały aparat zapłonowy i czekam na nowy...

A tak w ramach doświadczeń i zabwy to jak domowymi sposobami można sprawdzić owego Halla??? Nadmienię iż nic nie ryzykuję ponieważ aparat wymontowany nadaje się jedynie do wyrzucenia.

Pozdrawiam
PAPAYOS

[ Dodano: 06 Mar 2009 16:14 ]
Przyczyna nie leżała w aparacie tylko w cewce, ale i tak dobija mnie psychicznie ten motor...
Ostatnio zmieniony pt mar 06, 2009 20:28 przez PAPAYOS, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 395 gości