Czy remontować głowicę?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Czy remontować głowicę?
Witam wszystkich.
Jak widać na fotkach silnik ABD, jak to tego typu silniki zaczynają przeciekać w narożnikach uszczelki klawiatury.
Simeringi na wałku są OK.
Historia silnika:
Silnik ma już naleciane 270 tys. km, jak go kupiłem (2,5 roku temu) miał 197 tys i chodził jeszcze na syntetyku MOBIL, przy ok. 210 tys. przeszedłem na półsyntetyk i tak do tej pory.
Przy 21 tys. km wymieniałem uszczelkę pod głowicą, bo spaliny szły w układ chłodzenia i wywalało płyn przez zbiorniczek.
Po remoncie do tej pory śmiga bez zarzutów, jak trzeba poleci 165 km/h na LPG.
LPG założony w roku 2002 przy przebiegu ok. 90 tys. zaraz po sprowadzeniu auta.
Odma czyszczona po raz pierwszy miesiąc temu - przyznam - syfu było, ale robię codziennie odcinki ok. 38 km w jedna stronę (do pracy), jak trzeba "butuję" na max.
Silnik oleju nie bierze, jeżdżę od wymiany do wymiany. Wymieniam olej co ok. 10 tys. km, filtry itp. - też o to dbam.
Spalanie ok. 8,5 litra na 100 km, średnia prędkość jazdy 100-120 km/h.
Korek wlewu oleju nowy - też przecieka.
W maju będę miał trochę wolnego, więc chciałbym się wziąć za mały remont silnika. Chciałbym zdjąć głowicę, wymienić uszczelniacze, lekko dotrzeć zawory, splanować głowicę.
Wymiany uszczelek niewiele dają...
Proszę o opinię, czy to zlikwiduje wycieki spod klawiatury?
Jak widać na fotkach silnik ABD, jak to tego typu silniki zaczynają przeciekać w narożnikach uszczelki klawiatury.
Simeringi na wałku są OK.
Historia silnika:
Silnik ma już naleciane 270 tys. km, jak go kupiłem (2,5 roku temu) miał 197 tys i chodził jeszcze na syntetyku MOBIL, przy ok. 210 tys. przeszedłem na półsyntetyk i tak do tej pory.
Przy 21 tys. km wymieniałem uszczelkę pod głowicą, bo spaliny szły w układ chłodzenia i wywalało płyn przez zbiorniczek.
Po remoncie do tej pory śmiga bez zarzutów, jak trzeba poleci 165 km/h na LPG.
LPG założony w roku 2002 przy przebiegu ok. 90 tys. zaraz po sprowadzeniu auta.
Odma czyszczona po raz pierwszy miesiąc temu - przyznam - syfu było, ale robię codziennie odcinki ok. 38 km w jedna stronę (do pracy), jak trzeba "butuję" na max.
Silnik oleju nie bierze, jeżdżę od wymiany do wymiany. Wymieniam olej co ok. 10 tys. km, filtry itp. - też o to dbam.
Spalanie ok. 8,5 litra na 100 km, średnia prędkość jazdy 100-120 km/h.
Korek wlewu oleju nowy - też przecieka.
W maju będę miał trochę wolnego, więc chciałbym się wziąć za mały remont silnika. Chciałbym zdjąć głowicę, wymienić uszczelniacze, lekko dotrzeć zawory, splanować głowicę.
Wymiany uszczelek niewiele dają...
Proszę o opinię, czy to zlikwiduje wycieki spod klawiatury?
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 11:56 przez prezesik25, łącznie zmieniany 5 razy.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
czy może spróbować jeszcze to poskładać na czerwony silikon temperaturowy (boję się o to, aby kawałek silikonu nie narobił bałaganu z silnikiem.
Lub może złożyć to na taką specjalną pastę, na którą składa się części zamiast uszczelki... Mam taką szarą droga była, nie pamiętam nazwy, ale kolega skręcało karter przy motorze na to i jest szczelnie.
[ Dodano: 02 Mar 2009 11:07 ]
Aparat uszczelniałem kiedyś silikonem, wyjąłem go, posmarowałem bezbarwnym i złożyłem, ale olej cieknie i tak po aparacie, jakby leciał spod czopu.
Lub może złożyć to na taką specjalną pastę, na którą składa się części zamiast uszczelki... Mam taką szarą droga była, nie pamiętam nazwy, ale kolega skręcało karter przy motorze na to i jest szczelnie.
[ Dodano: 02 Mar 2009 11:07 ]
też nad tym myślałem - jest tam czop trzymający wałek rozrządu, możliwe, ze cieknie na łączeniu się go z głowicą - podczas skręcania głowicy nie dałem tam silikonu tylko złożyłem metal-metal...miś fazi pisze:leje koło aparatu zapłonowego
Aparat uszczelniałem kiedyś silikonem, wyjąłem go, posmarowałem bezbarwnym i złożyłem, ale olej cieknie i tak po aparacie, jakby leciał spod czopu.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
właśnie zmieniam na takie gumowe w komplecie są też trzy okrągłe pod śrubki, korkowych nigdy nie kładłem.miś fazi pisze:gumowa jednak jest lepsza
Ok spróbuję jutro podziałać, ściągnę dekiel, odkręcę po obu stronach czopy trzymające wałem rozrządu, zapodam czerwony silikon, aparat też złożę jeszcze raz na silikon i zobaczymy.
Ale czekam na sugestie innych.
Paweł przyjrzyj się deklowi
na zdjęciu widać że jest mokro pod sam korek wlewu oleju co sugeruje że z pod niego też ci się poci chyba że rozlałeś olej podczas dolewania
zrób numer z szybą tak jak gadaliśmy przez telefon
na zdjęciu widać że jest mokro pod sam korek wlewu oleju co sugeruje że z pod niego też ci się poci chyba że rozlałeś olej podczas dolewania
zrób numer z szybą tak jak gadaliśmy przez telefon
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 12:47 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
No i po wymianie. Moim zdaniem wycieki powodował zapchany króciec, do którego dochodzi cienki wężyk od odmy, poprostu było brak odpowietrzenia klawiatury. Ciśnienie rosło wypychając olej przez nowy korek oleju i uszczelkę. Co i tym myślicie? Będzie teraz dobrze?
[ Dodano: 06 Mar 2009 17:11 ]
A dodam, iż pokrywa jest idealnie prosta. Składałem ją na sucho bez żadnego silikonu.
[ Dodano: 06 Mar 2009 17:13 ]
A dodam, iż pokrywa jest idealnie prosta. Składałem ją na sucho bez żadnego silikonu.
[ Dodano: 06 Mar 2009 17:11 ]
A dodam, iż pokrywa jest idealnie prosta. Składałem ją na sucho bez żadnego silikonu.
[ Dodano: 06 Mar 2009 17:13 ]
A dodam, iż pokrywa jest idealnie prosta. Składałem ją na sucho bez żadnego silikonu.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Mocowanie napewno to samo, tylko łebki śrub się różnią, napewno wymiary między nimi są takie same. Ale jak Narazie będę musiał sprawdzić przez najbliższy tydzień czy nie będzie wyciekow. Dzięki za pomoc, w razie potrzeby odezwę się do ciebie.
[ Dodano: 06 Mar 2009 23:08 ]
Napewno będzie taka sama jak w 1.6 AEE, taki silnik ma mój brat w skodzie, także sobie sprawdze.
[ Dodano: 06 Mar 2009 23:08 ]
Napewno będzie taka sama jak w 1.6 AEE, taki silnik ma mój brat w skodzie, także sobie sprawdze.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Moja rada wymień uszczelniacze i nic więcej nie ruszaj , puki nie wali zostaw oryginał , żeby Ci nie ciekło kupujesz nową uszczelkę , czyścisz ten rant gdzie uszczelka wchodzi benzyną e. aż odtłuścisz całkowicie i szmatka będzie czysta ,na głowicy to samo zdzierasz resztki starej uszczelki czyścisz benzyną , zakładasz uszczelkę dokładnie żeby wszędzie równo była , jeżeli masz półksiężyce po boku musisz go równo osadzić zęby szparka z jednej i z drugiej strony była taka sama zakładasz dekiel , dokręcasz śruby do lekkiego oporu potem równo je doręczasz , po 1000 km dokręcasz jeszcze śruby o (kasujesz luz) po tej czynności nie powinieneś mieć problemów z uszczelką , i wyciekami kup uszczelkę firmy erling
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 310 gości