CZUJNIK HALLA, NAPIECIE 17V CO TO MOZE BYC
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
CZUJNIK HALLA, NAPIECIE 17V CO TO MOZE BYC
Tak jak w temacie, w kostce do czujnika halla jest 17V napiecia, wie ktos czym to moze byc spowodowane, dodam ze samochod strasznie szarpie, prosze o pomoc bo juz bardzo duzo czesci wymienilem na nowe i dalej to samo
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
chmurapawel, na bocznych pinach czujnika halla ma być napięcie jak z aku (ok 12V) po włączeniu zapłonu.Jeśli masz 17 V na wyłączonym silniku to myślę że tylko miernik masz zepsuty a przyczyna szarpania jest gdzie indziej
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
mierzylem 3 roznymi miernikami, na aku jest 12,4V, a na właczonym zapłonie wtyczka do halla ma 17V, ale z kad to napiecie. To napiecie jest na srodkowym styku z 3.Prosze o pomoc bo nikt nie wie co jest z silnikiem. JACEK75 nie rozumiem twojej odpowiedzi, napiecie mierzylem na zgaszonym silniku bo inaczej sie nie da
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 21:32 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 3 razy.
chmurapawel, Czyżbyś założył drugi temat w tej samej sprawie?
[ Dodano: 01 Mar 2009 21:58 ]
Nie znalazłem nigdzie info o max napięciu a tylko o minimalny na zasilaniu czujnika i wynosi ono min 10V
[ Dodano: 01 Mar 2009 21:58 ]
Pisałem w tym drugim temacie,że ciężko Cię zrozumieć i teraz znowu nie mogę nadążyć. Środkowy styk wtyczki Halla ma oznaczenie 2 (pin 44 w sterowniku) i nim idą do sterownika impulsy. Na 1 jeden jest minus zasilania (pin 35 w sterowniku) a na 3 jest plus zasilania (pin 45 w sterowniku). Jak czytałem wcześniej pomiar był wykonywany kilka razy, ale jak pisałem mówimy o napięciu stałym, które nie jest tak prosto ponieść i do tego trzeba specjalnej elektroniki. Nie znam dokładnej budowy sterownika (brak schematu), ale wg mnie przy takim podłączeniu Halla to w sterowniku może być co najwyżej stabilizator bo napięcie w samochodzie nieco zmienia się. Od 10V przy rozruchu do 14,4V a nawet więcej jak padnie regulator napięcia.chmurapawel pisze:To napiecie jest na srodkowym styku z 3
Nie znalazłem nigdzie info o max napięciu a tylko o minimalny na zasilaniu czujnika i wynosi ono min 10V
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 22:59 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.
JaroW
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
Dziwnie mierzysz, napięcie na środkowym pinie to są impulsy (masy).
Jak chcesz je sobie koniecznie zmierzyć to plus miernika połącz z plusem akumulatora, minus miernika z środkowym pinem czujnika Halla. Przy włączonym zapłonie możesz po woli obracać aparatem zapł. (albo kręcąc całym wałem albo zdjąć aparat i obracać bezpośrednio jego osią), napięcie powinno się gwałtownie zmieniać z około 0V na ok. 12V i z powrotem na ok. 0V.......... . .
Jakoś nie wierzę w te 17V bo jest to według mnie niemożliwe przy prawidłowym napięciu na akumulatorze.
Jak chcesz je sobie koniecznie zmierzyć to plus miernika połącz z plusem akumulatora, minus miernika z środkowym pinem czujnika Halla. Przy włączonym zapłonie możesz po woli obracać aparatem zapł. (albo kręcąc całym wałem albo zdjąć aparat i obracać bezpośrednio jego osią), napięcie powinno się gwałtownie zmieniać z około 0V na ok. 12V i z powrotem na ok. 0V.......... . .
Jakoś nie wierzę w te 17V bo jest to według mnie niemożliwe przy prawidłowym napięciu na akumulatorze.
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 09:28 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
ja mierzylem tak. minus miernika do minusa w aku a plus miernika do srodkowego pinu we wtyczce zasilajacej halla. Caly czas jest napiecie od 16,5 do 17,5 mierzone kilkoma miernikami i u dwoch mechanikow.
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 14:47 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 1 raz.
sprawdź sobie czy na innym samochodzie nie będziesz miał na hallu 16,5 V , bo ja twierdze ,,,,ze będziesz miał , ktoś tu napisał że z napięcia stałego 12 V trudno uzyskać 16 , wystarczy tylko jeden elektrolit , wyjmij wtyczke z aparatu zewrzyj styki 1 i 2 powinieneś mieć rezystence maksymalnie 1,5 ohma , potem zewrzyj styki 2 i 3 i tak samo powinno być maks 1,5 ohma
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
nie chodzi mi o opor lecz o napiecie na srodkowym pinie wtyczki do halla, a przewody byly zmieniane tak jak i inne rzeczy i dalej to samo. Mechanik tez sie dziwi z kad takie napiecie no ale jest i nie wie zkad, dlatego pisze do was. Nie jestem jakis pajac co nie umie zmierzyc napiecia, zreszta dwoch mechanikow juz sprawdzalo i dalej to samo, byc moze to nie jest tego wina ze samochod szarpie, wiec pytanie czego, czyscilem juz przepustnice, podmienialem sonde lambda, zalozylem nowe przewody, kopulke i palec, podmienialem komputer, nowy czujnik temperatury, sprawdzalem cisnienie na cylindrach, po podlaczeniu pod vaga nie wykrywa zadnego bledu, zreszta stawiam go dzis do mechanika bo wyjezdzam na kilka dni. Odezwe sie po powrocie
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 15:35 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 1 raz.
Przyznaje się ja i z tym elektrolitem to zgoda jeśli chodzi napięcie tętniące np. przy wygładzaniu po mostku prostowniczym, ale nie przy napięciu z aku bo przecież akumulator to zajebiaszczy kondensator, który się ładuje i rozładowuje. A chyba Hall nie jest zasilany w tętniące napięcie .miś fazi pisze:ktoś tu napisał że z napięcia stałego 12 V trudno uzyskać 16 , wystarczy tylko jeden elektrolit
chmurapawel, jaki jest rocznik tego auta? Próbował ktoś podejść do niego z Vagiem i zobaczyć jakie napięcie wykazuje sterownik w blokach pomiarowych?
JaroW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości